εξωτερικού. Άραγε, για ποιόν ήταν σπάταλο το κράτος; Πότε οι εργαζόμενοι, οι ασφαλισμένοι, οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι νέοι απολάμβαναν στην υγεία ή την παιδεία άριστες υπηρεσίες και δεν το θυμόμαστε; Μήπως ξεχάσαμε τα υπό κατάρρευση σχολικά κτίρια, τα ελενίτ, τα ράτζα στους διαδρόμους των νοσοκομείων και όλα αυτά την περίοδο του σπάταλου κράτους;
«Νοικοκύρεμα», «Δημοσιονομική προσαρμογή» είναι οι όροι που χρησιμοποιούν για να το πετύχουν.
Έτσι το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» έρχεται να θέσει σε εφαρμογή τη συρρίκνωση των κονδυλίων για την παιδεία, με συνέπεια την απαξίωση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας προς όφελος της ιδιωτικής.
Μόλις το Σεπτέμβριο του 2012, στο κείμενο θέσεων για τις κατευθύνσεις Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής 2014-2020 για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (Π.Ι.Ν.), που συντάχθηκε με επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της EUROSTAT, διατυπώνεται με καθαρό τρόπο ως πρώτος στόχος η ενίσχυση της έρευνας, της τεχνολογικής ανάπτυξης και της καινοτομίας ενώ στα δυνατά σημεία για την υλοποίηση αυτών των στόχων αναφέρεται μεταξύ άλλων και η λειτουργία του Ιόνιου Πανεπιστήμιου και των ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Επίσης αναφέρεται ότι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να λειτουργήσουν ως μοχλός και πόλος ανάπτυξης, καθώς με τη διαπανεπιστημιακή συνεργασία συμβάλλουν στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών-οικονομικών σχέσεων μεταξύ των κρατών και στο άνοιγμα της αγοράς εργασίας.
Απ’ την άλλη παρατίθενται στοιχεία συντριπτικά για το επίπεδο εκπαίδευσης των απασχολούμενων της Π.Ι.Ν. Το 2010 μόνο το 16,8% είχε ολοκληρώσει τριτοβάθμια εκπαίδευση(έναντι 27,6% της χώρας και 35% της ΕΕ), ενώ το 47,8%(έναντι 33,3% της χώρας) είχε ολοκληρώσει έως και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η αποτύπωση αυτής της πραγματικότητας και ο σχεδιασμός για την αντιμετώπισή της από την Π.Ι.Ν., άφησε με εκκωφαντικό τρόπο την Κεντρική Εξουσία και το Υπουργείο Παιδείας αδιάφορους.
Το κριτήριο που προβάλλεται ως κυρίαρχο από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας, είναι η δυνατότητα βιωσιμότητας των Τμημάτων ώστε να συνδέονται με την αγορά εργασίας. Εν μέσω τέτοιας οικονομικής κρίσης ένα τέτοιο κριτήριο είναι αίολο και φαντάζει προσχηματικό, όταν στις παρούσες συνθήκες η ανάπτυξη είναι όνειρο απατηλό και η ύφεση ρημάζει τη χώρα.
Την 1-2-2013 κατατέθηκε το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» και ενώ λίγες μέρες πριν το Υπουργείο Παιδείας και η Διοικούσα Επιτροπή των ΑΤΕΙ διαβεβαίωναν ότι τα ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων δε θα κλείσουν, αλλά αντίθετα θα αναβαθμιστούν, βλέπουμε Τμήματα να καταργούνται και άλλα να συγχωνεύονται με ΑΤΕΙ άλλης Περιφέρειας και άλλου γνωστικού αντικειμένου. Με ποια στοιχεία και ποια μελέτη οδηγήθηκε το Υπουργείο στις συγκεκριμένες προτάσεις; Η καθολική κινητοποίηση στα νησιά μας ανάγκασε τον Υπουργό να συζητήσει μαζί μας.
Στη συνάντηση που είχαμε όλοι οι αιρετοί εκπρόσωποι των Ιόνιων Νησιών, η Διοικούσα Επιτροπή, οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και των φοιτητών καταθέσαμε τις απόψεις μας και ο Υπουργός, χωρίς να δεσμευτεί, δέχτηκε τη συνέχιση του διαλόγου μόνο με τη Διοικούσα Επιτροπή, αποκλείοντας τους άμεσα εμπλεκόμενους. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι όταν ο διάλογος διεξάγεται πίσω από κλειστές πόρτες, οι πολιτικές σκοπιμότητες που συνδέονται με πελατειακές σχέσεις, διαμορφώνουν και το αποτέλεσμα της συζήτησης.
Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε. Η ετοιμότητα για κινητοποιήσεις και η στενή παρακολούθηση των διεργασιών είναι καθήκον όλων μας. Γι’ αυτό πρέπει όλες και όλοι να συμμετέχουμε στις απεργειακές εκδηλώσεις της 20ης Φλεβάρη, ειδικά οι φοιτήτριες και οι φοιτητές του ΑΤΕΙ των οποίων η αγωνιστικότητα κρίνεται ως απαραίτητη στον κοινό μας αγώνα. Για να δείξουμε στην τρικομματική κυβέρνηση της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, ότι ο λαός είναι ενωμένος απέναντι στις πολιτικές τους και ότι πολύ απλά ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 19/02/2013, Θεοπεφτάτου Αφροδίτη