Γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη: Η συζήτηση στο ΣΑΣ μεταξύ των εκπροσώπων των εταιρειών

Το 2015 ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας προσπάθησε να δώσει λύση στο αδιέξοδο, κάτω από ιδιαίτερες δυσκολίες, η γραμμή λειτούργησε για πολύ λίγο και εγκαταλείφθηκε και πάλι.

Οι δυο προϋποθέσεις

Το θέμα ήρθε εκ νέου στην επικαιρότητα και συζητήθηκε στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την Παρασκευή, καθώς η ακτοπλοϊκή εταιρεία «Kefalonian Lines» κατέθεσε το ενδιαφέρον της προκειμένου να αναλάβει τη συγκεκριμένη γραμμή από την 1η Νοεμβρίου αλλά κάτω από δύο προϋποθέσεις: Για 5 χρόνια να έχει την αποκλειστική ανάθεση της γραμμής και οι αναχωρήσεις από Κυλλήνη προς Κεφαλονιά να έχουν μια 2ωρη απόσταση μεταξύ των δύο εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ βρέθηκαν σύσσωμη η δημοτική αρχή της Ιθάκης (και η αντιπολίτευση), φορείς, κάτοικοι αλλά και η βουλευτής της Κεφαλονιάς (ΣΥΡΙΖΑ) Αφροδίτη Θεοπεφτάτου στηρίζοντας όλοι το δίκαιο του αιτήματός τους.

Ωστόσο, η πρόταση της «Kefalonian Lines» συνάντησε τις ενστάσεις του εκπροσώπου της άλλης ακτοπλοϊκής εταιρείας «Ionian Group», λέγοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι έχουν επιφυλάξεις για την «ειλικρίνειά» της.

Ο Διονύσης Λυκούδης, αντιδήμαρχος Κεφαλονιάς, στην οικογένεια του οποίου ανήκει η «Kefalonian Lines», παίρνοντας τον λόγο ανέφερε ότι «εμείς δεν ήρθαμε εδώ σαν Δον Κιχώτες, επιχείρηση έχουμε, δεν είναι δικό μας αίτημα, η Πολιτεία μάς το ζήτησε», τονίζοντας «η Ιθάκη είναι σε μαρασμό γιατί δεν επικοινωνεί με το μητροπολιτικό της κέντρο, την Πάτρα».

Εξήγησε ότι η εταιρεία τους έκανε την πρόταση να αναλάβει τη ζημιογόνα αυτή γραμμή αλλά με δύο προϋποθέσεις γιατί το οικονομικό ρίσκο που αναλαμβάνουν είναι τεράστιο.

«Οι προϋποθέσεις, είπε, δεν είναι εκβιαστικές, είναι προϋποθέσεις για να ζήσει το πλοίο. Οι κοινωνίες τις έχουν κρίνει ηθικές και εγώ ξέρω ότι σε κοινωνικά προβλήματα δεν μπαίνουν τεχνικά θέματα», συμπλήρωσε.

«Εγώ σήμερα δεν ξαναγυρίζω πίσω στο νησί να πω στους κατοίκους της Ιθάκης ότι ήρθα στην Αθήνα και λύση δεν βρέθηκε», τόνισε συναισθηματικά φορτισμένος ο δήμαρχος του νησιού Διονύσης Στανίτσας, λέγοντας ότι από τους 3.200 κατοίκους οι περισσότεροι είναι πάνω από 60 χρόνων και όλο αυτό το διάστημα αναγκάζονται να ταλαιπωρούνται με τα λεωφορεία και να φτάνουν στην Πάτρα ύστερα από 5 και ώρες. Ο δήμαρχος Ιθάκης έδωσε συνέντευξη για το θέμα αυτό και τόνισε την κρισιμότητά του και την ελπίδα του πως θα υπάρξει λύση, στο Ionian Channel, το μεσημέρι στις 23 Οκτωβρίου.

«Η Ιθάκη χρειάζεται τη γραμμή της Πάτρας. Αυτή η γραμμή είναι η επιβίωσή μας», ανέφερε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Στέφανος Φιαμπόλης, τονίζοντας ότι καταλαβαίνει τους ενδοιασμούς της άλλης εταιρείας, η οποία όμως γνωρίζει πολύ καλά ότι αν δεν υπάρχουν προϋποθέσεις η γραμμή δεν είναι βιώσιμη. Την ανέλαβε δύο φορές και την άφησε.

Παρούσα και η αντιπολίτευση του Δήμου Ιθάκης, ο εκπρόσωπος της οποίας δήλωσε ότι η πρόταση του Δ. Λυκούδη είναι «σωτηρία για έναν πνιγμένο».

Ο εκπρόσωπος της «Ionian Group» χαρακτήρισε την πρόταση του Δ. Λυκούδη «κορυφαία κίνηση», λέγοντας μάλιστα ότι θα κάνουν ό,τι μπορούν για να τη στηρίξουν, ωστόσο απευθυνόμενος στα μέλη του ΣΑΣ είπε: «Πρόταση που συνοδεύεται από προϋποθέσεις δεν μπορεί να τεθεί στο Συμβούλιό σας και επίσης ειδικά η πρώτη προϋπόθεση δεν μπορεί να συζητηθεί στο ΣΑΣ για νομικούς λόγους».

Για όλους αυτούς τους λόγους το ΣΑΣ δεν γνωμοδότησε και αποφάσισε να συνεδριάσει εκτάκτως την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου για να συζητήσει εκ νέου το θέμα, ελπίζοντας ότι μέχρι τότε οι δύο εταιρείες θα έχουν βρει μια συμβιβαστική λύση.

Οι πληροφορίες λένε ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών βρίσκονταν σε συζητήσεις προκειμένου να αμβλύνουν τις διαφορές τους…

Πηγή: efsyn.gr και Ιόνιαν Channel 

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 24/10/2017