-η νομοθετική ρύθμιση ετοιμάζεται εδώ και 2 -3 μέρες από το κυβερνητικό επιτελείο με άκρα μυστικότητα.
-η ρύθμιση θα δίνει βεβαίωση λειτουργίας.
-η ρύθμιση, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αφορά όλους τους συμμετέχοντες στην τελική φάση του διαγωνισμού, δηλαδή 8 σταθμούς:
– τους σταθμούς που κέρδισαν άδειες στον διαγωνισμό ΑΝΤ1, Μαρινάκη (ΟΝΕ), Σαββίδη (Dimera), ΣΚΑΪ
– τους σταθμούς που εκπέμπουν από το προηγούμενο καθεστώς ALPHA, STAR
– τις εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό Καλογρίτσας, κυπριακή εταιρεία συμφερόντων Βαρδινογιάννη.
– θα υπάρχει τίμημα (που δεν έχει καθοριστεί), αναλογικό με το τίμημα των 255 εκατ. ευρώ που προέκυψαν από τον διαγωνισμό για τις 4 άδειες.
– θα παραμείνουν οι υποχρεώσεις των καναλιών που προκύπτουν από το νόμο Παππά ως προς το προσωπικό (400 άτομα, εργασιακές σχέσεις κ.λπ.), τις υποδομές και το πρόγραμμα.
Βουλή: ΕΣΡ σε 10 μέρες
Παράλληλα η Βουλή θα προχωρήσει στη συγκρότηση του ΕΣΡ με τον πρόεδρο Νίκο Βούτση να συγκαλεί για πέμπτη φορά την Διάσκεψη των Προέδρων. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ν. Βούτσης, θα κάνει κάποιες διαβουλεύσεις την επόμενη εβδομάδα, αλλά θα περιμένει να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ για να προχωρήσει.
Την ίδια ώρα στη ΝΔ η ηγεσία του Κ. Μητσοτάκη πιέζεται από τους βουλευτές ώστε αυτή την φορά να αποδεχθεί την πρόταση που θα υπάρξει για συγκρότηση του ΕΣΡ.
Επομένως το χρονικό όριο για να αποκτήσει η χώρα ΕΣΡ είναι 7 – 10 μέρες.
Μετά την δεύτερη αξιολόγηση η νέα κυβέρνηση
Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με τον ανασχηματισμό και αν ο πρωθυπουργός θα περιμένει να ψηφιστεί η νέα νομοθετική ρύθμιση για να κάνει τις αλλαγές που σχεδιάζει. Επισημαίνεται ότι μετά το συνέδριο ο ΣΥΡΙΖΑ απέκτησε το «ενιαίο πολιτικό κέντρο» (δηλαδή το Πολιτικό Συμβούλιο) που ήταν ζητούμενο κατά την προηγούμενη περίοδο. Στελέχη του κόμματος σημειώνουν ότι στο Πολιτικό Συμβούλιο θα πρέπει να ληφθεί η απόφαση για ανασχηματισμό και το περιεχόμενό του και μετά ο πρωθυπουργός να βάλει την δική του πινελιά με τις επιλογές των προσώπων που θα κάνει.
Το πρώτο ερώτημα είναι πότε θα γίνει ο ανασχηματισμός. Η τελευταία απόφαση του Μαξίμου είναι να καθυστερήσει και μάλιστα όχι για λίγες ημέρες, αλλά για μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης! Αυτό που προέχει τώρα είναι «η μάχη κατά της μηντιακής διαπλοκής και των κομμάτων που συνεργάζονται μαζί της», είπε χαρακτηριστικά κυβερνητικό στέλεχος.
Με την επιλογή να μην γίνει άμεσα ο ανασχηματισμός και να πάει ακόμη και μετά την δεύτερη αξιολόγηση ο πρωθυπουργός «αποκτά» την δυνατότητα να αξιολογήσει και να αλλάξει και την διαπραγματευτική ομάδα (Τσακαλώτος, Σταθάκης, Κατρούγκαλος κ.α.). Ουσιαστικά πρόκειται για μία πιο «ορθολογική» επιλογή, καθώς μετά την δεύτερη αξιολόγηση θα ανοίξει ένας νέος πολιτικός κύκλος ποιυ θα μπορεί να ταυτιστεί με μία νέα κυβέρνηση.
Υπουργοποίηση Πιτσιόρλα
Σε κάθε περίπτωση η βασική προτεραιότητα είναι το νέο κυβερνητικό σχήμα να «μπολιαστεί» με 40άρηδες και να υπάρξει «αναδόμηση» των αναπτυξιακών – επενδυτικών υπουργείων και των υπουργείων που εμπλέκονται στη μεταναστευτική πολιτική. Στο Μαξίμου θεωρούν ότι υπάρχει πια μία «γενιά» στελεχών που αναδείχθηκαν και «ψήθηκαν» τα τελευταία χρόνια χωρίς όμως να σημαίνει ότι όλοι θα γίνουν υπουργοί (Τζανακόπουλος, Χαρίτσης, Κουτεντάκης, Καλογήρου, Αχτσιόγλου, Παπαγιαννάκος, Παπαδοπούλου κ.α.).
Στο πλαίσιο της αναδόμησης στα επενδυτικά υπουργεία ακούγεται πολύ έντονα η υπουργοποίηση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα. Από τους ίδιους «κύκλους» προωθείται και η απόδοση στον Γιάννη Δραγασάκη ενός επιτελικού ρόλου σε όλο τον κύκλο της οικονομίας όπου καμία απόφαση δεν θα λαμβάνεται ερήμην του. Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με την υπουργοποίηση Πιτσιόρλα, αυτή η εξέλιξη δημιουργεί προβλήματα και δεν είναι τόσο σίγουρη, καθώς τα οικονομικά θέματα χειρίζονται ισχυροποιημένοι υπουργοί, όπως ο Ευκλείδης Τσακαλώτος.
Κομβικά είναι τα υπουργεία Εσωτερικών όπου λέγεται ότι αναζητείται κάποια γυναίκα, αλλά και το αναλόγου κύρους υπουργείο στο οποίο θα μετακινηθεί σε μία τέτοια περίπτωση ο Παναγιώτης Κουρουμπλής. Ο επίσης ΠΑΣΟΚογενής Χρήστος Σπίρτζης λέγεται ότι παραμένει στο υπουργείο Υποδομών, ενώ ερωτηματικό είναι τι θα γίνει με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα.
Κώστας Πουλακίδας – Ηuffington Post
Eστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 27.10.2016