Ο Περιφερειάρχης Ιονίων αναφέρθηκε στο ιστορικό της υπόθεσης των περιβαλλοντικών όρων του αεροδρομίου Κεφαλονιάς που ξεκινά με την έγκριση αυτών το 1995 και ανανέωση το 2006 με ισχύ έως 31/12/2016.
Υπήρξε όμως τροποποίηση το 2015 για έγκριση νέων παρεμβάσεων μεγάλης έκτασης στον αερολιμένα Κεφαλονιάς, μελέτη που ποτέ δεν υποβλήθηκε για έγκριση περιβαλλοντικών όρων στην ΠΙΝ και εγκρίθηκαν εντέλει από τη Γενική Δ/ντρια Περιβάλλοντος.
“Δεν έχει γίνει γνωστό βάσει ποιών στοιχείων και ποιας μελέτης έρχονται να απαλλοτριώσουν έκταση, 315,8 στρέμματα, σε μια περιοχή με κατοικίες, ενοικιαζόμενα δωμάτια, μικρά ξενοδοχεία και δημόσιες υποδομές. Πρόκειται για μια περιοχή που είναι ενεργή και η πιθανή τέτοιου είδους παρέμβαση θα επιφέρει πλήγμα στην κοινωνική και οικονομική ζωή της τοπικής κοινωνίας” δήλωσε ο κ. Γαλιατσάτος, ενημερώνοντας παράλληλα για στοιχεία που περιλαμβάνονται στην υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των αεροδρομίων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Fraport.
Βάσει αυτών το δημόσιο θα καταβάλλει τις δαπάνες απαλλοτρίωσης και θα αποδώσει τις εκτάσεις καθαρές χρεών στη γερμανική κοινοπραξία, ενώ το ελληνικό δημόσιο θα επιβαρύνεται και για επιπλέον τυχόν αρχαιολογικές ανασκαφές ή καθυστερήσεις σημειωθούν. “Εν ολίγοις θα παραδώσουμε στη Fraport εκτός από τα αεροδρόμια και εκτάσεις στα νησιά μας. Σήμερα είναι η Κεφαλονιά, αύριο μπορεί να είναι η Κέρκυρα ή η Ζάκυνθος” είπε ο κ. Γαλιατσάτος.
Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων πρότεινε προς ψήφιση τα εξής:
1. Το Περιφερειακό Συμβούλιο εκφράζει την πλήρη και αδιαμφισβήτητη αντίθεσή του στην επιχειρούμενη απαλλοτρίωση των 316 στρεμμάτων στην περιοχή του αεροδρομίου Αργοστολίου. Η περιοχή αυτή είναι οικονομικά ενεργή με πλήθος κατοικιών, ενοικιαζομένων διαμερισμάτων, ενοικιαζομένων βιλών, μικρών ξενοδοχείων, καταστημάτων, επιχειρήσεων εστίασης και τουρισμού καθώς και δημοσίων υποδομών (δρόμος απαραίτητος για την κυκλοφοριακή ικανότητα της περιοχής). Η επιχειρούμενη απαλλοτρίωση θα προκαλέσει αρνητικό οικονομικό και κοινωνικό σοκ στην ευρύτερη περιοχή.
2. Το Περιφερειακό Συμβούλιο εκφράζει την αντίθεσή του στη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης που ακολουθήθηκε και η οποία παραβιάζει σαφώς τα συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών της περιοχής προκειμένου να γνωρίζουν ποιος είναι ο σχεδιασμός, ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες του αεροδρομίου και ποιες οι εναλλακτικές λύσεις, με το μικρότερο περιβαλλοντικό και οικονομικο-κοινωνικό κόστος.
3. Το Π.Σ. απαιτεί σε κάθε περίπτωση το σταμάτημα της διαδικασίας αυτής και την υποβολή νέας Μ.Π.Ε. που να περιλαμβάνει κάθε νέα δραστηριότητα και να επιτρέπει τη δημόσια διαβούλευση.
4. Το ΠΣ εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι διαπιστώνεται ότι μέσω της συμφωνίας που υπεγράφη με την Fraport είναι υποχρεωμένο το Ελληνικό Δημόσιο να πληρώσει την όποια απαλλοτρίωση και εν συνεχεία να παραδώσει την έκταση αυτή στη Fraport. Επιβεβαιώνεται έτσι και από την πλευρά αυτή, ότι η συμφωνία αυτή είναι εξαιρετικά βλαπτική για τα συμφέροντα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας και το Π.Σ. Ιονίων Νήσων διακηρύσσει, για μια ακόμη φορά, την αντίθεσή του σε αυτήν.
5. Το Π.Σ. θα εξετάσει κάθε δυνατότητα νομικής προσβολής των ληφθησομένων αποφάσεων είτε αυτοτελώς είτε σε συνεργασία με τους θιγόμενους ιδιοκτήτες της περιοχής πέριξ του αερολιμένα Αργοστολίου.
6. Η απόφαση αυτή του Π.Σ. θα παραδοθεί στους υπουργούς ΥΠΟΜΕΔΙ και Περιβάλλοντος, σε κοινή παράσταση του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων με τους επικεφαλής των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Η εισήγηση του Περιφερειάρχη ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 27.9.2016