/

Νέα από το Γραφείο του Βουλευτή Κεφαλλονιάς και Ιθάκης κ. Π. Καππάτου

Π. Καππάτος: Έξι νέες θέσεις ιατρών στα Κέντρα Υγείας Κεφαλλονιάς και Ιθάκης – Προκηρύχθηκε η μόνιμη θέση Παιδιάτρου στην Ιθάκη

Το Υπουργείο Υγείας ενέκρινε την προκήρυξη έξι νέων θέσεων ιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας για τα δύο νησιά μας.

Συγκεκριμένα προκηρύσσονται:

Κέντρο Υγείας Ιθάκης

•           1 θέση Διευθυντή Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής ή Εσωτερικής Παθολογίας.

•           1 θέση Επιμελητή Α΄ Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής ή Εσωτερικής Παθολογίας.

•           1 θέση Διευθυντή Παιδιατρικής.

Κέντρο Υγείας Σάμης

•           1 θέση Επιμελητή Α΄ Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής ή Εσωτερικής Παθολογίας.

•           1 θέση Επιμελητή Β΄ Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής ή Εσωτερικής Παθολογίας.

Κέντρο Υγείας Κεφαλλονιάς

•           1 θέση Επιμελητή Β΄ Εσωτερικής Παθολογίας.

Ιδιαίτερη σημασία έχει η προκήρυξη της μόνιμης θέσης Παιδιάτρου στο Κέντρο Υγείας Ιθάκης, η οποία παρέμενε ακάλυπτη από μόνιμο ιατρό του Ε.Σ.Υ., με τις ανάγκες των παιδιών του νησιού να καλύπτονται από παιδίατρο με σύμβαση παροχής υπηρεσιών.

Η μόνιμη στελέχωση της θέσης αποτέλεσε αντικείμενο συνεχούς συνεργασίας μου το προηγούμενο διάστημα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας με στόχο να δοθεί μια οριστική λύση.

Σημαντική ώθηση στην προσπάθεια αυτή έδωσε και η πρωτοβουλία που ανακοινώθηκε τον περασμένο Μάιο, με τη δωρεά της οικογένειας Δημητρίου, η οποία εξασφαλίζει πρόσθετο οικονομικό κίνητρο 1.500 ευρώ μηνιαίως για τρία χρόνια στον παιδίατρο που θα επιλέξει να υπηρετήσει στην Ιθάκη.

Σε συνδυασμό με τα οικονομικά κίνητρα του Υπουργείου Υγείας και τη δωρεάν κατοικία που διαθέτει ο Δήμος Ιθάκης, δημιουργούνται πλέον οι προϋποθέσεις ώστε η θέση να γίνει ελκυστική και να καλυφθεί οριστικά.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά από 9 έως 27 Ιουλίου 2026.

Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη, την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας κα. Ειρήνη Αγαπηδάκη, τον Υφυπουργό Υγείας κ. Μάριο Θεμιστοκλέους, τον Διοικητή της 6ης Υ.ΠΕ. κ. Ηλία Θεοδωρόπουλο, καθώς και τη Διοίκηση των Νοσοκομείων Κεφαλλονιάς, για τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια για την ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας στα νησιά μας.

Ως Βουλευτής Κεφαλλονιάς και Ιθάκης, θα συνεχίσω να εργάζομαι για την ενίσχυση των δομών υγείας και την κάλυψη των αναγκών των συμπολιτών μας.

*****************

Π. Καππάτος στη Βουλή: Ένας σύγχρονος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πιο κοντά στον πολίτη

Μίλησα χθες Πέμπτη 25 Ιουνίου στην Ολομέλεια της Βουλής για το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών και τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μια σημαντική μεταρρύθμιση για τη λειτουργία των δήμων και των περιφερειών σε ολόκληρη τη χώρα.

Μέχρι σήμερα, η σχετική νομοθεσία ήταν κατακερματισμένη σε εκατοντάδες διαφορετικές διατάξεις. Αυτό προκαλούσε καθυστερήσεις, διαφορετικές ερμηνείες και αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων. Ο νέος Κώδικας συγκεντρώνει τους κανόνες σε ένα ενιαίο και σύγχρονο πλαίσιο, αποσαφηνίζει τις ευθύνες κάθε οργάνου και ενισχύει τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και τη λογοδοσία.

Μία από τις βασικές αλλαγές αφορά την ολοκλήρωση των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών σε έναν γύρο. Όταν κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώνει το απαιτούμενο ποσοστό, θα εφαρμόζεται η εναλλακτική ψήφος, ώστε η τελική επιλογή να προκύπτει την ίδια ημέρα. Η πρόβλεψη αυτή περιορίζει την αποχή, μειώνει το κόστος και διευκολύνει ιδιαίτερα τους ετεροδημότες. Παράλληλα, προβλέπεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας σε ειδικά εκλογικά τμήματα, με αυστηρές εγγυήσεις ασφάλειας και μυστικότητας.

Το σχέδιο νόμου καθορίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια ποιος αποφασίζει, ποιος υλοποιεί και ποιος λογοδοτεί. Δίνει επίσης στους δήμους μεγαλύτερη ευελιξία για την αντιμετώπιση ζητημάτων κοινωνικής φροντίδας, τοπικής ανάπτυξης και καθημερινότητας.

Ενισχύονται ακόμη η δημοσιότητα των αποφάσεων, η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, τα δικαιώματα της μειοψηφίας και η συμμετοχή των πολιτών μέσω συμβουλευτικών δημοψηφισμάτων, συμβουλίων νέων και συνελεύσεων κατοίκων. Εκσυγχρονίζονται, επίσης, η οικονομική διοίκηση και ο έλεγχος νομιμότητας των αποφάσεων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ιδιαίτερα σημαντικό για την Κεφαλλονιά και την Ιθάκη είναι ότι η νησιωτικότητα, η γεωγραφική διασπορά, οι δυσκολίες στελέχωσης και η εποχική πίεση στις υπηρεσίες λαμβάνονται πλέον πιο ουσιαστικά υπόψη στον σχεδιασμό των πολιτικών και των χρηματοδοτήσεων.

Προχωράμε, λοιπόν, με έναν νέο κώδικά ο οποίος ενισχύει την Αυτοδιοίκηση και της δίνει τα εργαλεία να υπηρετεί τον πολίτη ταχύτερα, αποτελεσματικότερα και με μεγαλύτερη διαφάνεια.

Παρακολουθείστε ολόκληρη την τοποθέτησή μου στον παρακάτω σύνδεσμο:

Παναγής Καππάτος

Βουλευτής Κεφαλλονιάς & Ιθάκης

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 26/6/2026 #ODUSSEIA #ODYSSEIA