//

ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΝΩΠΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ ΕΥΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΩΝ

Στην Κεφαλλονιά λόγω εμφάνισης νόσου ευλογιάς έχουν δημιουργηθεί 3 ζώνες:

1.         Ζώνη προστασίας: κυκλική περιοχή  με κέντρο την εστία της ευλογιάς και ακτίνα 5 χιλιομέτρων

2.         Ζώνη επιτήρησης: κυκλική περιοχή  με κέντρο την εστία της ευλογιάς και ακτίνα 20 Χιλιομέτρων. Η ζώνη αυτή δεν περιλαμβάνει τη ζώνη προστασίας αλλά αποτελείται από το τμήμα που βρίσκεται εξωτερικά της.

3.         Περαιτέρω απαγορευμένη ζώνη: κυκλική περιοχή  με κέντρο την εστία της ευλογιάς και ακτίνα 40 χιλιομέτρων. Η ζώνη αυτή είναι το τμήμα του νησιού έξω από τη ζώνη επιτήρησης.

Τα οχήματα που παραλαμβάνουν γάλα από εκμεταλλεύσεις που βρίσκονται εντός των δύο πρώτων ζωνών (προστασίας και επιτήρησης) δεν μπορούν να παραλαμβάνουν γάλα από την περαιτέρω απαγορευμένη ζώνη και από ελεύθερες περιοχές. Θα πρέπει να υπάρχουν οχήματα αποκλειστικής χρήσης τις ζώνες προστασίας και επιτήρησης τα οποία κινούνται μόνο σε αυτές τις ζώνες. Τα εν λόγω οχήματα πρέπει να παραλαμβάνουν πρώτα από τη ζώνη επιτήρησης και μετά από τη ζώνη προστασίας.

Στην περαιτέρω απαγορευμένη ζώνη θα πρέπει να υπάρχουν οχήματα αποκλειστικής χρήσης.

Διαδικασία – Μέτρα βιοασφάλειας

1.         Πριν από κάθε είσοδο και έξοδο από εκμεταλλεύσεις πρέπει να γίνεται καθαρισμός και απολύμανση του οχήματος.

2.         Πρέπει να καταγράφεται η ώρα παραλαβής γάλακτος από κάθε εκτροφή.

3.         Ο οδηγός του μέσου παραλαβής και μεταφοράς του γάλακτος απαγορεύεται να μετακινείται άσκοπα εντός τις εκτροφής και να έρχεται σε άμεση επαφή με ζώα ή ζωοτροφές, αλλά θα πρέπει να παραμένει αυστηρά στο διακριτό χώρο τις παράδοσης του γάλακτος.

4.         Μετά την τελευταία παραλαβή διενεργείται προσεκτικός καθαρισμός και απολύμανση του οχήματος από τον οδηγό και στην συνέχεια, το όχημα δεν κάνει καμία ενδιάμεση στάση για παραλαβή σε άλλη αιγοπροβατοτροφική εκμετάλλευση παρά κατευθύνεται τις την εγκατάσταση μεταποίησης γάλακτος, στην οποία διενεργείται εκ νέου καθαρισμός και απολύμανση (εσωτερικός CIP και εξωτερικός).

5.         Στα οχήματα πρέπει να υπάρχει επαρκής ποσότητα γαντιών μιας χρήσης, ποδοναριών και φόρμες μιας χρήσης, για άμεση χρήση από τον οδηγό.

6.         Όταν ο οδηγός φτάνει σε μια εκμετάλλευση πρέπει να φορέσει τη φόρμα, τα ποδονάρια και τα γάντια και κατά την αποχώρηση να τα ψεκάσει με απολυμαντικό, να τα βγάλει και να τα αφήσει στην εκτροφή για καταστροφή.

7.         Όλα τα οχήματα που παραλαμβάνουν νωπό γάλα πρέπει να φέρουν κινητό εξοπλισμό ικανού μεγέθους (τουλάχιστον 15lt) για να απολυμαίνει επαρκώς το όχημα πριν από την είσοδο και μετά την έξοδο από τις εκμεταλλεύσεις. Στα οχήματα πρέπει να υπάρχει αρκετή ποσότητα κατάλληλου απολυμαντικού.

8.         Τα οχήματα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται επιμελώς τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά πριν πραγματοποιήσουν το επόμενο δρομολόγιο.

9.         Η εγκατάσταση μεταποίησης τηρεί αρχείο με τα οχήματα που κινούνται σε κάθε ζώνη και την ιχνηλασιμότητα του γάλακτος.

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

Π.Ε. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & Π.Ε. ΙΘΑΚΗΣ

ΕΥΣΤΑΥΘΙΟΣ – ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΟΥΡΗΣ

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 10/11/2025 #ODUSSEIA #ODYSSEIA