Την ώρα που ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας επιμένει να μην δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις για το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία» σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις στην εταιρεία όπου εργάζεται η σύζυγός του, ο ίδιος προχώρησε σε επικοινωνιακό σόου στον Άρειο Πάγο, αφήνοντας αιχμές κατά των εργαζομένων, παρά το γεγονός ότι τα τρένα εξακολουθούν να κινούνται χωρίς τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας επισκέφτηκε την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη για να παραδώσει, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, στοιχεία σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και να ενημερώσει για μία συμπληρωματική μηνυτήρια αναφορά που έχει κατατεθεί μετά τα νέα περιστατικά που σημειώθηκαν στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Εξερχόμενος του Αρείου Πάγου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε: «Ήρθα σήμερα προκειμένου να ενημερωθώ και να ενημερώσω. Να ενημερωθώ για την πορεία δύο μηνυτήριων αναφορών που είχα υποβάλει τον Απρίλιο του 2024 και να ενημερώσω για μία τρίτη μηνυτήρια αναφορά, συμπληρωματική, την προηγούμενη εβδομάδα σχετικά με ανησυχητικά περιστατικά που λαμβάνουν χώρα στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Περιστατικά τα οποία βλάπτουν τον σιδηρόδρομο και τη χώρα μας. Περιστατικά τα οποία εγείρουν ερωτήματα τα οποία με τη σειρά τους απαιτούν απαντήσεις, αρμοδίως».
Και αφήνοντας αιχμές για τους εργαζόμενους ανέφερε: «Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι σε κάθε κατεύθυνση εργαζόμαστε μεθοδικά και επίμονα, προκειμένου να βελτιώσουμε και να ενισχύσουμε την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και να αναβαθμίσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σε αυτήν την προσπάθεια παίγνια με οποιαδήποτε στόχευση δεν γίνονται αποδεκτά. Οφείλουμε όλοι μας να μην είμαστε υπεράνω αξιολόγησης, ελέγχου και εφαρμογής του νόμου».
Από πλευράς του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος ανέφερε ρίχνοντας όλη την ευθύνη στους εργαζόμενους: «Νομίζω ότι αυτό το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι όταν απευθύνεται στην ποινική δικαιοσύνη ο κ. Σταϊκούρας δείχνει ότι πρέπει να διερευνηθούν και οι ατομικές ευθύνες που είναι πάρα πολύ σημαντικό. Διότι, ξέρετε, ο σιδηρόδρομος δεν είναι ένα κλειστό δίκτυο. Είναι ένα δίκτυο το οποίο είναι διαρκώς εκτεθειμένο. Το ανθρώπινο λάθος είναι ένας παράγοντας ο οποίος είναι πολύ σημαντικός για τη λειτουργία του σιδηρόδρομου» είπε.
«Βεβαίως, για να φτάσουμε σε ένα επεισόδιο, όπως αυτό το τρομακτικό δυστύχημα των Τεμπών ή ακόμη και σε ένα επεισόδιο όπως αυτά τα οποία αποφεύχθηκαν τον τελευταίο καιρό, χρειάζεται να μεσολαβήσουν περισσότερα από ένα ανθρώπινα λάθη. Στην περίπτωση των Τεμπών ξέρω ότι μιλάμε για οκτώ τουλάχιστον λάθη. Και αυτό σημαίνει ότι έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία να αντιληφθούν οι πάντες ότι η ευθύνη η ατομική είναι πάρα πολύ σημαντική. Πρέπει λοιπόν, να ακολουθούν όλοι τον κανονισμό του σιδηροδρόμου αυστηρά. Αυτές είναι οι διαδικασίες» πρόσθεσε ο Νίκος Ταχιάος.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικές ημέρες, συρμός του προαστιακού εισήλθε σε γραμμή μετρό, με τον ΟΣΕ να ρίχνει όλη την ευθύνη στον μηχανοδηγό. Παράλληλα, στη Θεσσαλονίκη έγινε ατύχημα με τους συρμούς του μετρό να «κολλούν» μεταξύ τους.
Newsbrake
ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 21/10/2024 #ODUSSEIA #ODYSSEIA