Η γέφυρα του «Χειμωνικού» βρίσκεται στα όρια του χωριού Αγκώνα της Κεφαλονιάς και η συγκοινωνιακή της σημασία ανέκαθεν ήταν πολύ μεγάλη για όλο το νησί, αφού συνδέει την κεντρική- δυτική και νότια Κεφαλονιά (Αργοστόλι, Παλική) με την βόρεια (Μύρτο, Ασο, Φισκάρδο, και κατά προέκταση και την Λευκάδα).
Η γέφυρα αυτή κατασκευάστηκε το 1972, για την εξυπηρέτηση των σύγχρονων για την εποχή αναγκών, δίπλα στην παλιά, η οποία ήταν άμεσα συνδεδεμένη με την παλαιότερη αλλά και την πιο σύγχρονη ιστορία της Κεφαλονιάς, αφού λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αιματηρή ιταλογερμανική σύγκρουση, που το Σεπτέμβρη του 1943 συγκλόνισε το νησί. Η παλαιά γέφυρα, παρότι ιστορικό μνημείο, που έπρεπε να τύχει προστασίας, έχει σήμερα καταστραφεί ολοσχερώς κατά τις εργασίες ανακατασκευής της σύγχρονης γέφυρας.
Η γέφυρα αυτή τοποθετημένη σε μια δύσκολη μορφολογικά περιοχή με μεγάλες «πιέσεις» από τα καιρικά φαινόμενα παρέμενε για 50 σχεδόν χρόνια ασυντήρητη, μέχρι που στις 17 Σεπτεμβρίου του 2020 στην εκδήλωση του «ΙΑΝΟΥ» κατέρρευσε, αποκόπτοντας την συγκοινωνία προς τις παραπάνω αναφερόμενες περιοχές, κυρίως όμως την περιοχή της Παλικής από τα λιμάνια Σάμης και Φισκάρδου καθώς και όλη την βόρεια Κεφαλονιά.
Μεγάλα προβλήματα αντιμετώπισαν το τοπικό ΚΤΕΛ, που δεν είχε την δυνατότητα σύνδεσης για Σάμη και Πόρο Κεφαλονιάς, οι κάτοικοι της κεντρικής και νότιας Κεφαλονιάς που ήθελαν να ταξιδέψουν προς Λευκάδα, Αστακό, Ιθάκη, τα απορριμματοφόρα από και προς τον ΧΥΤΑ της Παλοστής, τα τουριστικά λεωφορεία, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές και οι επισκέπτες για την πρόσβαση τους προς τον Μύρτο και τα Σπήλαια της Σάμης αλλά και προς την Ιθάκη. Κάτω από το βάρος των παραπάνω προβλημάτων 10 μήνες μετά, στις 17.07.2022 δόθηκε η πρόχειρη λύση της τοποθέτησης από τον στρατό γέφυρας τύπου «BAILEY», η οποία έχει ήδη απομακρυνθεί από τα μέσα Οκτώβρη του 2023.
Σχεδόν τέσσερα χρόνια, από το κτύπημα του «ΙΑΝΟΥ» δεν έχει αποκατασταθεί η γέφυρα του ΧΕΙΜΩΝΙΚΟΥ, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι αλλά και οι χρήστες του ανωτέρω κομβικού σημείου του Οδικού Δικτύου, όχι απλά να έχουν εξαντλήσει την υπομονή τους, αλλά να είναι αναστατωμένοι και εξοργισμένοι. Μάλιστα αυτό συνέβη παρά τις πολλαπλές διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών προς την Π.Ε. Κεφαλληνίας, τους κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής ότι με την έναρξη της τουριστικής σεζόν του 2024 θα έχουν πλήρως ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασης της γέφυρας στο Χειμωνικό. [ λ.χ.…. 07.09.2023 Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προς της Π.Ε. Κεφαλονιάς (υπόψη κ. Αντιπεριφερειάρχη): «…Οι εργασίες κατασκευής της νέας γέφυρας….. θα ολοκληρωθούν πλήρως με την έναρξη της τουριστικής σεζόν του 2024…» ] Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
– Να υλοποιηθεί άμεσα η δέσμευση περαίωσης του έργου της κατασκευής της νέας σύγχρονης Γέφυρας του “Χειμωνικού” στο συντομότερο δυνατόν χρονικό ορίζοντα.
– Να δημιουργηθεί εναλλακτική πρόσβαση εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό και απολύτως ασφαλές με την επιπλέον χρηματοδότηση που χρειάζεται στην περιοχή του Χειμωνικού, έως ότου ολοκληρωθούν τα έργα.
– Να εξασφαλιστεί η ομαλή χρηματοδότηση του έργου, ώστε να μην υπάρχουν άλλες καθυστερήσεις.
Οι Βουλευτές
Καραθανασόπουλος Νίκος
Έξαρχος Νίκος
Παπαναστάσης Νίκος
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 28/6/2024 #ODUSSEIA #ODYSSEIA