ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΒΑΧΑΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Περιόρισαν σε 500 τα 4.000 χρόνια ελληνικής παρουσίας στη Νάπολη

εκείνη την εποχή θα ήταν πολύ περισσότερο διαδεδομένο. Άρα, μετοίκησαν σε καθαρά ελληνικές περιοχές.

Η παρουσία των Ελλήνων στην περιοχή ανάγεται στη 2η χιλιετία πΧ, όταν κτίστηκαν οι πρώτοι οικισμοί στην ευρύτερη περιοχή. Την ίδια, περίπου εποχή είχαμε και την δημιουργία των πρώτων αποικιών στην Παλαιστίνη. Με την έκρηξη του αποικισμού, από τον 9ον αιώνα πΧ και μετά, η Μεσόγειος μετατράπηκε σε ελληνική θάλασσα. Όταν ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, σαν δήμαρχος της Αθήνας, οργάνωσε ένα συνέδριο πόλεων ελληνικών αποικιών, συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι από 170 πόλεις. Φυσικά, δεύτερο συνέδριο δεν υπήρξε. Στην θέση της Νάπολη, τον 9ον πΧ αιώνα, ήκμασε η Παρθενόπη, η οποία, στον 6ον αιώνα πΧ, γνώρισε ακόμα μεγαλύτερη ακμή και μετονομάστηκε σε Νεάπολις. Έγινε το κέντρο της Μεγάλης Ελλάδας, παίζοντας βασικό ρόλο στην ενσωμάτωση του Ελληνικού πολιτισμού στη Ρωμαϊκή κοινωνία και γινόμενη στη συνέχεια πολιτιστικό κέντρο της Ρωμαϊκής Δημοκρατίας.

Όσο και να επιδιώκουν κάποιοι να κοντύνουν την ελληνική Ιστορία και να θολώσουν τη λάμψη του ελληνικού πολιτισμού, ελάχιστα έχουν καταφέρει. Η συνείδηση της ελληνικότητας έχει ριζώσει στον απλό κόσμο. Δεν είναι η εντοιχισμένη πλάκα στο λιμάνι της Μασσαλίας, που αναφέρει ότι ιδρύθηκε από Έλληνες, και η διατήρηση των γκρεκάνικων. Η πιο μαζική λαϊκή εκδήλωση είναι το ποδόσφαιρο. Οι οπαδοί τόσο της Μαρσέιγ (Μασσαλία) όσο και της Νις (Νίκαια) δεν χάνουν την ευκαιρία στα παιχνίδια των ομάδων τους να σηκώνουν ελληνικές σημαίες. Ενώ, οι οπαδοί της Νάπολι αποκαλούνται Παρθενοπαίοι και διαλαλούν «είμαστε από την Παρθενόπη». Χαρακτηριστικά, πρίν την έναρξη του τελικού Κυπέλλου Ιταλίας Νάπολι-Γιουβέντους, τόν Μάιο του 2012, οι οπαδοί της Νάπολι, αποδοκίμασαν κατά χιλιάδες, με έντονα σφυρίγματα και φωνές, τον Εθνικό Ύμνο της Ιταλίας, φωνάζοντας ταυτόχρονα το σύνθημα «Εμείς είμαστε από την Παρθενόπη».

Έχουν καιρό οι οργανωτές της έκθεσης να δώσουν τον σωστό τίτλο, «Τα 500 χρόνια παρουσίας των Κορωναίων στη Νάπολη». Η λέξη Ιστορία είναι πολύ βαριά, για να δίνουμε σε εκδηλώσεις λάθος τίτλους και επιχειρήματα σε όσους θέλουν να κοντύνουν την μακραίωνη ελληνική Ιστορία.

Του Θανάση Κουκοβίστα

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 16.6.2015, Β. Λορεντζάτος