/

«Digital Services Act»: Οι 4 αλλαγές στην καθημερινότητά μας μέσα από το νομοσχέδιο

«Ο πολυδιάστατος εκσυγχρονισμός του κράτους και η ενίσχυση του νέου αναπτυξιακού προτύπου της χώρας, χρειάζονται μια σύγχρονη και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, φιλική προς τους πολίτες και το ”επιχειρείν” που μειώνει διαρκώς τη γραφειοκρατία και εξοικονομεί πόρους».

«Με το σχέδιο νόμου για το “Digital Services Act” που φέρνουμε στη Βουλή την ερχόμενη Τρίτη, πέρα από τη θέσπιση σημαντικών μέτρων για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού ”Κανονισμού”, εισάγουμε παρεμβάσεις, όπως η κατάργηση της έκδοσης πιστοποιητικών ή η δυνατότητα παροχής συναίνεσης μέσω του Gov.gr Wallet, με στόχο να βελτιώσουμε και να μεγιστοποιήσουμε την αξιοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών και εφαρμογών του Δημοσίου» επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Και πρόσθεσε ότι «θέλουμε καθημερινά να συμβάλλουμε στη ενδυνάμωση ενός ψηφιακού κράτους που μειώνει τη γραφειοκρατία, ακόμα και την ψηφιακή, σέβεται τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και ”χτίζει” σχέσεις εμπιστοσύνης».

Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου, το οποίο εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την ερχόμενη Τρίτη 19 Μαρτίου, θεσπίζει κανόνες τους οποίους θα πρέπει να εφαρμόζουν όλα τα κράτη μέλη σχετικά με τις λεγόμενες ενδιάμεσες υπηρεσίες, όπως οι μηχανές αναζήτησης, οι πάροχοι φιλοξενίας, τα online marketplaces και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι κανόνες εστιάζουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση παράνομων και επιβλαβών διαδικτυακών δραστηριοτήτων, την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και την προστασία των ανηλίκων και στόχος είναι η διασφάλιση ασφαλούς, προβλέψιμου και αξιόπιστου ψηφιακού περιβάλλοντος σε όλη την ΕΕ.

Να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα την ευθύνη για την εποπτεία και τον έλεγχο συμμόρφωσης με τους κανόνες της Πράξης Ψηφιακών Υπηρεσιών επωμίζεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία θα είναι ο Εθνικός Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών.

Οι 4 αλλαγές

1 – Κατάργηση της έκδοσης δικαιολογητικών για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών

Σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη διάταξη καταργείται η έκδοση πιστοποιητικών, καθώς αναμένεται όσα δικαιολογητικά απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών να αντλούνται απευθείας από τους αρμόδιους φορείς του Δημοσίου χωρίς να χρειάζεται πλέον να τα προσκομίζει ο πολίτης.

2 – Δυνατότητα παροχής συναίνεσης μέσω του gov.gr wallet

Θα δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να δώσουν την συγκατάθεσή τους μέσω του gov.gr-wallet προκειμένου να μπορούν να αντλούν τα πληροφοριακά συστήματα και εφαρμογές των φορέων του δημοσίου τομέα δεδομένα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση συναλλαγής.

Να σημειωθεί ότι θα μπορεί να γίνεται δεκτή από τους φορείς του δημόσιου τομέα και η υποβολή ψηφιακού αντιγράφου του δελτίου ταυτότητας, το οποίο θα μπορεί να αποθηκεύεται και σε μορφή αρχείου pdf και θα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης.

ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 17/3/2024 #ODUSSEIA #ODYSSEIA