που ακροβατεί ανάμεσα στον λυρισμό της Κρητικής λογοτεχνίας της αναγέννησης και τη χρήση των τεχνικών της commedia dell΄arte, με ζωντανή μουσική, χορό και τραγούδι.
Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη της δασκάλας μας Κίττυς Αρσένη (1935-2013).
Παίζουν: Χριστίνα Χριστοδούλου, Κώστας Σκύλος, Ντίνα Μαυρίδου, Ελισσαίος Βλάχος, Κωνσταντίνος Πουλής, Μαρίνος Μουζάκης.
Συντελεστές: Η σκηνοθεσία βασίστηκε στη διδασκαλία της Κίττυς Αρσένη (Θεατρική Ομάδα Παντείου- ¨Ιφιγένεια¨ (εν Ληξουρίω), 1997). Η πρωτότυπη μουσική και το κεντρικό σκηνικό προέρχονται από την ίδια παράσταση.
Μουσική σύνθεση-διδασκαλία: Κώστας Χαριτάτος
Κεντρικό σκηνικό: Σάντρα Στεφανίδου
Σκηνοθετική επιμέλεια: Μαρίνος Μουζάκης
Κοστούμια- μάσκες: Μαρία Μαρκοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη-Φροντιστήριο: Ντίνα Μαυρίδου
Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Κώστας Βαλατσός
Κατασκευή κοστουμιών: Χριστίνα Χριστοδούλου
Οργάνωση παραγωγής: Ηρώ Κατσιφλώρου
Δραματουργική επεξεργασία: Τσίρι-θίασος
Παραγωγή: Τσιριτσάντσουλες 2014
Υπόθεση: Ο Ελληνικός στρατός με αρχηγό τον Αγαμέμνονα έχει μαζευτεί στον Εύριπο για να εκστρατεύσει εναντίον της Τροίας, προκειμένου να εκδικηθεί για την αρπαγή της ωραίας Ελένης από τον Πάρη. Ο καιρός όμως δεν είναι ευνοϊκός και μετά από αρκετούς μήνες απραξίας ο μάντης Χαλκίας δίνει το χρησμό πως για να φυσήξει ούριος άνεμος θα πρέπει να θυσιαστεί στην Άρτεμη η κόρη του Αγαμέμνονα η Ιφιγενεία.
Η Ιφιγενεία συνοδευόμενη από τη μητέρα της βασίλισσα Κλυθαιμνήστρη, φτάνουν στο στρατόπεδο των Ελλήνων νομίζοντας πως θα γίνουν οι γάμοι της κόρης με τον Αχιλλέα.
Μετά από Ίντριγκες και δολοπλοκίες φανερώνεται η αλήθεια και παραδόξως, η Ιφιγενεία αποφασίζει να δώσει οικειοθελώς τη ζωή της για το καλό της πατρίδας.
Η θυσία όμως θα ματαιωθεί τελευταία στιγμή με την εμφάνιση του προορατικού Φενίσου, που αποκαλύπτει πως η Θεά δε θέλει για θυσία την Ιφιγένεια αλλά απλώς μια ελαφίνα.
Έτσι η κόρη σώζεται και αντί να θυσιαστεί παντρεύεται τελικά τον Αχιλλέα.
Το έργο κλείνει με τρεις σκηνές-Φάρσες που περιγράφουν τις ετοιμασίες των βασιλικών γάμων.
Η Είσοδος για τις παραστάσεις είναι ελεύθερη (9.00 μ.μ.) και οι θεατές καλούνται να συνεισφέρουν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, αναβιώνοντας τον τρόπο χρηματοδότησης, όπως γινότανε με τα παλιά θεατρικά μπουλούκια (καπέλο).
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος της Κ.Ε.ΔΗ.ΚΕ.
Άγγελος Κωνσταντάκης
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 23.6.2014