ΕΠΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Πότε θα εκταμιευτούν τα χρήματα που έχουν εγκριθεί προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της διαχείρισης της πανδημίας;

Άλλη μια εξαγγελία της Περιφερειακής Αρχής (Ν.Δ-ΚΙΝΑΛ) παραμένει στα χαρτιά εδώ και ένα χρόνο, παρά τις συνεχείς δηλώσεις και τα δελτία τύπου του προπαγανδιστικού μηχανισμού της. Η ενίσχυση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων από την Περιφέρεια μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ έχει γίνει το μεγαλύτερο ανέκδοτο στα χείλη των μικροεπαγγελματιών των νησιών μας. Την ίδια ώρα που το 65 % των αιτούντων μένει εκτός, χιλιάδες μικροεπαγγελματίες μένουν εκτός ενίσχυσης και αυτής της ελάχιστης βοήθειας αφού τα κριτήρια που βάζουν, Ε.Ε., κυβέρνηση και Περιφέρεια Ιονίων Νήσων λειτουργούν απαγορευτικά στο να κάνουν αίτηση, την ίδια ώρα οι τοπικοί άρχοντες «απορούν» και κουνούν το δάκτυλο σε αυτούς τους λίγους που μπήκαν στο πρόγραμμα και δεν μπόρεσαν να συγκεντρώσουν τα δικαιολογητικά προκειμένου να πάρουν αυτά τα ελάχιστα χρήματα.

Και αυτό όχι με δική τους ευθύνη φυσικά, όπως εντέχνως αφήνει η Περιφερειακή Αρχή να εννοηθεί, αλλά λόγω των πολλών προϋποθέσεων που απαιτούνται.

Σχεδόν 10 μήνες μετά την κατάθεση των αιτήσεων, δεν έχει εκταμιευθεί ΟΥΤΕ ΕΝΑ ευρώ στους δικαιούχους.

Η περιφερειακή αρχή αναπαράγει τις γνωστές δικαιολογίες για την αυστηρότητα του προγράμματος, την γραφειοκρατία, την υποστελέχωση. Ας κοιταχτούν στον καθρέφτη. Ξεχνούν ότι τα χρήματα αυτά θα ήταν ένα είδος κεφαλαίου κίνησης, «οξυγόνο» ενόψει της νέας χρονιάς -δηλαδή στις αρχές του 2021-, ώστε να κρατηθούν στην ζωή οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Τώρα αρκετές έχουν κλείσει ή άλλες είναι στα πρόθυρα και μάλιστα με μια δεύτερη κακή χρονιά. Καθυστερήσεις όμως, δεν υπάρχουν για τους μεγάλους και στρατηγικούς επενδυτές των μεγάλων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, των Α.Π.Ε., των εφοπλιστών και των μεγαλοεργολάβων. Εκεί οι διαδικασίες είναι fast truck.

Ας δούμε, όμως, την πραγματικότητα με βάση τα στοιχεία και τα λόγια της ίδιας της Περιφερειακής Αρχής.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Π.Ι.Ν., στις 09.08.2021 είχαν αιτηθεί ένταξη στο πρόγραμμα επιχορήγησης 7.100 επιχειρήσεις. Από αυτές εντάχθηκαν οι 1.151 και αναμένεται με την προσθήκη των επιπλέον 16 εκ. να ενταχθούν άλλες 1400-1500, δηλαδή περίπου 2.500, το 35% των αιτηθέντων.

Το βασικό που αποκαλύπτεται από το δελτίο τύπου της Π.Ι.Ν., είναι ότι μέχρι την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των δικαιολογητικών για την είσπραξη της επιχορήγησης που ήταν η 30.07.2021, είχαν υποβάλει δικαιολογητικά κάτω από το 50% των επιχειρήσεων που είχε εγκριθεί η αίτηση τους, δηλαδή περίπου 575. Επίσης κυνικά ομολογούν, «…σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν όλες οι αιτούμενες επιχειρήσεις……για την ικανοποίηση όλων των αιτούντων επιχειρήσεων θα απαιτείτο 93 εκ. κάτι αδύνατο για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων…», προφανώς για να χαμηλώσουν τις απαιτήσεις των μικροεπαγγελματιών και να τις προσαρμόσουν, όχι στις ανάγκες τους αλλά στην επιλογή που έχουν Ε.Ε., κυβέρνηση, Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, να χρηματοδοτούν απλόχερα τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και στους μικρούς Ε.Β.Ε να δίνουν ψίχουλα για να τους κλείνουν το στόμα.

Σε αυτή την χρονική συγκυρία, τέτοιου είδους μέτρα μπορεί να δίνουν μια ανάσα σε ένα τμήμα μικρών επαγγελματιών, όμως είναι ανεπαρκή και προσωρινά. Δεν δίνουν λύση στην επιδείνωση της θέσης δεκάδων χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων ως συνέπεια της καπιταλιστικής κρίσης που επιταχύνθηκε με την πανδημία, την πτώση του τζίρου, την αναδουλειά και την συμπίεση από στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Η κυβέρνηση αντί να πάρει πραγματικά μέτρα προστασίας της υγείας του λαού, με την πραγματοποίηση μαζικών και επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ για τον covid 19 στα καταστήματα εστίασης, μέτρα για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας και την επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας, έκλεισε τα καταστήματα εστίασης οδηγώντας για μια ακόμη φορά χιλιάδες εργαζόμενους και εκατοντάδες μικρούς επαγγελματίες σε οικονομικό αδιέξοδο και μπροστά στον κίνδυνο στις ανεργίας.

H αναστολή πληρωμής φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων για τους αυτοαπασχολούμενους που ανακοίνωσε, δεν αποτελούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης. Τινάζουν στον αέρα το οικογενειακό εισόδημα και μεταθέτουν για αργότερα το οριστικό κλείσιμο πολλών μικρών επιχειρήσεων και στην ανεργία πολλούς εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους.

Χωρίς επιπλέον μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση και την τοπική διοίκηση, για τους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες του κλάδου, όφελος θα έχουν μόνο οι μεγαλοεπιχειρηματίες.

Προϋπόθεση για να υπάρξει στήριξη από αυτά τα προγράμματα στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις είναι η αλλαγή των κριτηρίων, ώστε να έχουν προτεραιότητα οι μικροεπαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό για τη μη επιστρεπτέα επιχορήγηση που δίνει αυτό το πρόγραμμα.

Η ουσιαστική στήριξη στις συνδυάζεται με τη διεκδίκηση για την άμεση επανένταξη στο αφορολόγητο όριο (ύψους 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί). Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και της καταβολής του ΕΝΦΙΑ για το 2020 &2021, με προοπτική οριστικής κατάργησής του.

Αναστολή όλων των δανειακών υποχρεώσεων, δόσεων και ρυθμίσεων στις τράπεζες, δημόσιο και Δήμους, για όλους τους μικρούς επαγγελματίες, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, τουλάχιστον για 6 μήνες. Να διαγραφούν τόκοι και κάθε είδους προσαυξήσεις σε δημόσιο, τράπεζες και Δήμους. Απαλλαγή όλων των αυτοαπασχολουμένων από Δημοτικά τέλη για 6 μήνες

Αναστολή κάθε είδους μέτρων αναγκαστικής είσπραξης- κατασχέσεις, πλειστηριασμοί, δεσμεύσεις λογαριασμών-. Απαγόρευση πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.

Να διακοπεί κάθε χρέωση σε λογαριασμούς ηλεκτρικού, νερού, τηλεφώνου για εργαζόμενους και μικρούς επαγγελματίες για όσο θα είναι κλειστές οι επιχειρήσεις.

Απαλλαγή των αυτοαπασχολούμενων και μικρών επαγγελματιών εστίασης από την καταβολή εισφορών ατομικής ασφάλισης για το διάστημα που είναι κλειστές οι επιχειρήσεις, χωρίς απώλεια συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.

Με βάση τα παραπάνω ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Περιφερειάρχης:

•           Πότε θα εκταμιευτούν τα χρήματα που έχουν εγκριθεί προς τις επιχειρήσεις;

•           Θα αλλάξετε τα κριτήρια ώστε να έχουν προτεραιότητα πραγματικά οι μικροί επαγγελματίες;

•           Θα επιχορηγήσετε μέσω καινούργιου προγράμματος όλους τους επαγγελματίες που δεν εγκρίθηκε η αίτηση τους, αλλά και εκείνους που δεν συμμετείχαν στο τρέχον πρόγραμμα;

•           Τι θα κάνετε σε περίπτωση που δεν απορροφηθεί ένα σημαντικό κομμάτι των χρημάτων λόγω της δυσκολίας των επιχειρήσεων να συγκεντρώσουν τα δικαιολογητικά;

•           Θα διεκδικήσετε ουσιαστικά μέτρα στήριξης σύμφωνα με το πλαίσιο αιτημάτων που προβάλει το κίνημα;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Ν. Γκισγκίνης, Δ. Κεφαλληνός, Ε. Κολυβά, Α. Μπαλού, Χ. Χαραλάμπους

Για την αναστολή εξετάσεων υποψηφίων οδηγών στην Π.Ε. Κεφαλονιάς & Ιθάκης

Ως Λαϊκή Συσπείρωση, θεωρούμε σημαντική ευθύνη και υποχρέωση, να φέρουμε το θέμα της αναστολής εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών στην Π.Ε. Κεφαλονιάς & Ιθάκης στο Π.Σ., γιατί απασχολεί εκατοντάδες υποψήφιους & επαγγελματίες οδηγούς, τους επαγγελματίες των σχολών οδηγών αλλά και τους εργαζόμενους στην Διεύθυνση Μεταφορών και Συγκοινωνιών της Π.Ε Κεφαλονιάς & Ιθάκης.

Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το Γραφείο Συγκοινωνιών δεν δημιουργήθηκε ξαφνικά, ούτε τυχαία. Είναι αποτέλεσμα των διαχρονικών πολιτικών που ακολουθούνται από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων, υλοποιούν και στηρίζουν απαρέγκλιτα οι Περιφερειακές Αρχές, τόσο η σημερινή της Ν.Δ.-ΚΙΝΑΛ, όσο και η προηγούμενη της ΑΝΑΣΑ (ΣΥΡΙΖΑ).

Εντάσσεται στις γενικότερες πολιτικές κατευθύνσεις της Ε.Ε. για ένα ιδιωτικοποιημένο σύστημα εξετάσεων. Πολιτική που δίνει προτεραιότητα στην ενίσχυση της χρήσης του αυτοκινήτου, με βάση τις αξιώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, απαξιώνοντας ταυτόχρονα τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Πολιτική που έχει ως αποτέλεσμα, ένα οδικό δίκτυο επικίνδυνο για την ασφάλεια του λαού, αλλά και με οικονομική επιβάρυνση από τις συνεχείς βλάβες που προκαλούνται στα οχήματα. Είναι μια πολιτική που δεν δίνει βάρος στην πρόληψη, την ενημέρωση, την εκπαίδευση, αλλά στην καταστολή ως ένας ακόμα φορομπηχτικός μηχανισμός. Η κυκλοφοριακή αγωγή εξαντλείται στα προπαγανδιστικά φυλλάδια και δεν υπάρχει ούτε καν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η υποστελέχωση της Διεύθυνσης Μεταφορών & Συγκοινωνιών και ιδιαίτερα του Γραφείου Συγκοινωνιών -στα πλαίσια της συνολικότερης υποβάθμισης και υποστελέχωσης όλων των υπηρεσιών της Περιφέρειας- είναι το άλλο στοιχείο που συμπληρώνει την ασκούμενη πολιτική και βοηθάει στο να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την πλήρη ιδιωτικοποίησή της. Παράλληλα, η πίεση και η εντατικοποίηση της εργασίας στους εναπομείναντες υπαλλήλους είναι αφόρητη, με αποτέλεσμα βασικά δικαιώματα τους να είναι στην πράξη υπό αίρεση. Αν κάτι λειτουργούσε μέχρι σήμερα ήταν χάρη στην υπερπροσπάθεια των εργαζομένων και μόνο.

Τα αποτελέσματα όλων των παραπάνω τα «πληρώνουν» οι υποψήφιοι οδηγοί αλλά και οι επαγγελματίες των σχολών.

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:

•Γιατί άφησε την κατάσταση να εξελιχθεί έτσι και να φτάσει μέχρι την αναστολή των εξετάσεων;

•Θα δώσει ΑΜΕΣΗ λύση στο φλέγον πρόβλημα;

•Θα διεκδικήσει ΑΜΕΣΑ μόνιμες προσλήψεις από την κυβέρνηση για τη στελέχωση του Γραφείου Συγκοινωνιών;

•Θα καταγγείλει την κυβέρνηση σε περίπτωση άρνησης και θα προχωρήσει σε αγωνιστική διεκδίκηση και διαμαρτυρία;

•Σκοπεύει να εκπαιδεύσει προσωπικό κάνοντας όλες τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε να μπορεί να αναλάβει τα καθήκοντα του εξεταστή;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Ν. Γκισγκίνης, Δ. Κεφαλληνός, Ε. Κολυβά, Α. Μπαλού, Χ. Χαραλάμπους

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 23/8/2021 #ODUSSEIA #ODYSSEIA