Περιεχόμενα
Πρόλογος
Αυτοβιβλιογραφική σηµείωση
ΜΕΡΟΣ Α΄
ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
1. Εισαγωγή
2. Επικοινωνία ζώων προς ζώα
3. Ενσυνείδητη κοινωνικότητα
4. Τεχνολογία
5. Αισθητικές τάσεις;
6. Επικοινωνία ζώων και ανθρώπων
7. Αυτοσυνειδησιακότητα
8. Η γλώσσα των ζώων
9. Και τα δικαιώµατα των ζώων;
ΜΕΡΟΣ Β΄
ΜΙΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΗΘΙΚΟΥ ΕΝΕΡΓΗΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγή
2. Η Συν-δόµηση του Εγώ µε υλικά του Άλλου
3. Ο Άλλος ως συνεργός Αυτοσυντηρησίας και Αυτοεπιβεβαίωσής µου
4. Η αντιφατικότητα του ηθικού βίου και ο ρόλος των Αξιών
5. Η ενδεχόµενη ατροφία του ηθικού ενεργήµατος
6. Ποιός θα τολµήσει εναν επίλογο;
7. Προσάρτηµα: Για µια Φυσιοκρατική Ηθική, ίσως;
ΜΕΡΟΣ Γ΄
ΗΘΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
1. Το στέριωµα της Ηθικότητας µέσα στην Οµάδα
2. Πρόσθετες ηθολογικές δυσπραγίες
3. Εθελοντισµός
4. Τα άτοµα µε ειδικές ανάγκες
5. Επαγγελµατικές δεοντολογίες και επιχειρησιακή υπευθυνότητα
ΜΕΡΟΣ Δ΄
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΕΣ
1. Το επάγγελµα ως κοινωνικό λειτούργηµα;
2. Για τί η επαγγελµατική δεοντολογία;
3. Οι επιµέρους κώδικες
4. Το τεχνοκρατικό σύνδροµο
5. Η ετεροδοσοληψία
6. Η σύγχρονη επιχειρησιακή υπευθυνότητα
7. Έλεγχος και κοινωνική εγρήγορση
ΜΕΡΟΣ Ε΄
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΚΗ
1. Εισαγωγή
2. Μερικά τυπικά πολιτικά διλήµµατα
3. Η αναποδοτικότητα της δηµόσιας διοίκησης
4. «Αµεσότερη Δηµοκρατία» και «Λιγότερο Κράτος»;
5. Τα ανθρώπινα δικαιώµατα
6. Λοστάρι και κουµπούρι αντί Πολιτικής
7. Λοιπόν, Ηθοπαιδεία;
8. Επιµύθιον αγωνιστικά απαισιόδοξο
ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄
ΓΙΑ ΜΙΑ ΗΘΟΠΑΙΔΕΙΑ
1. Εισαγωγή
2. Ποιάν Ηθική θα «διδάξοµε»;
3. Εδώ δέν πρόκειται για µετακένωση γνώσεων
4. Υπάρχουν όµως και αντιρρήσεις κατά της αξιολογικής διδασκαλίας;
5. Στόχοι και διδακτικό αντικείµενο
6. Πρακτικές µέθοδοι διδασκαλίας
7. Οι πολλαπλές δυσχέρειες του εγχειρήµατος
8. Αντί για επίλογο
ΜΕΡΟΣ Ζ΄
ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Εισαγωγή
2. Το πρόβληµα
3. Η 4-πλή βιωσιµότητα
4. Ενα παράδειγµα
5. Η µεγάλη ποικιλία περιβαλλοντικών βλαβών
6. Χρηµατοτρόπηση του Περιβάλλοντος
7. Διαγενεακή δικαιοσύνη
8. Διαχειρισµός της ζωής
9. Κι εµείς τί κάνοµε;
10. Καλά, άσε να περάσει η Κρίση πρώτα
ΜΕΡΟΣ Η΄
ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ;
1. Η ριζιµιά αισθητική ανάγκη του Είναι
2. Για ποιόν Λαό;
3. Σχολική καλλιτεχνική Παιδεία
4. Εξωσχολική «καλλιτεχνική» δράση
5. Άλλες απειλές κατά της ικανοποίησης των αισθητικών-µας αναγκών
6. Κράτος και Τέχνη
ΜΕΡΟΣ Θ΄
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΙ ΕΜΕΙΣ
Ι.Παγκοσµιότητες και Παγκοσµιοποίηση
1. Ιστορικές παγκοσµιότητες
2. Οι προηγηθείσες τάσεις πολιτισµικής παγκοσµιότητας
3. Λοιπόν, Παγκοσµιοποίηση;
4. Και πώς θα µπορούσε να είναι η ζητούµενη θεωρία;
ΙΙ.Η παγκοσµιοποίηση και το πολιτικό της έλλειµµα
1. Απ’ τη φυλή στην πόλη, κι απ’ την πόλη στην κοσµόπολη
2. Άς µετρήσουµε τα επακόλουθα
3. Η θεωρία και τα ελλείµµατά της
ΙΙΙ.Πολιτισµός και παγκοσµιοποίηση
IV.Επιλεγόµενα
1. Παγκοσµιοποίηση και Πολιτική
2. Νεοφιλελευθερισµός και διεθνοποίηση
3. Και τώρα τί;
ΜΕΡΟΣ Ι΄
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΠΑΝΕΠΙΣΚΕΨΙΣ
1. Εισαγωγή
2. Το λειτούργηµα
3. Ανάγκες για Παιδεία
4. Η υποστήριξη της Παιδείας
5. Δυσλειτουργίες των δια-συστηµικών κυκλωµάτων
6. Η Παιδεία ως επένδυση
7. Η τεράστια αξία της Γενικής Παιδείας
8. Κι οι Δάσκαλοι;
9. Οι εχθροί της Επαγγελµατική Εκπαίδευσης
10. Η κοινωνική αδικία ενώπιον της Παιδείας
11. Το παµφάγον (και φλύαρο) Πανεπιστήµιο
ΜΕΡΟΣ ΙΑ΄
ΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΕΣΘΑΙ
1. Αυτοσυνειδησιακότητα και Αυτοεκπλήρωση
2. Η υποστασιακή προδιάθεση για το θρησκεύεσθαι
3. Περί της θρησκευτικής εµπειρίας
4. Επιστήµη και Θρησκεία
5. Θρησκεία και Τέχνη
6. Θρησκεία, Ηθικότητα και Πολιτική
7. Αθεϊσµός, θεϊσµος, αγνωστικισµός
8. Νοηµατοδότηση του βίου
9. Κι εµείς τί κάνοµε;
Eστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 1.2.2014, Χαράλαμπος Μοσχόπουλος