Περιεχόμενο και ενότητες σεμιναρίου
Το σεμινάριο Hanen “Teacher Talk ” παρέχει πρακτικές στρατηγικές για την υποστήριξη της γλωσσικής ανάπτυξης, των αρχικών δεξιοτήτων ανάγνωσης και αλφαβητισμού καθώς και της κοινωνικοποίησης των παιδιών στα φυσικά εκπαιδευτικά τους περιβάλλοντα.
1.Στρατηγικές προαγωγής της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών
Στην πρώτη ημερίδα μάθουμε και θα εξασκηθούμε με βιωματικό τρόπο στις στρατηγικές
•Εντοπισμού των ευκαιριών αλληλεπίδρασης και των σημαντικών πληροφοριών
•Αναγνώρισης του στυλ αλληλεπίδρασης του κάθε παιδιού
•Αναγνώρισης του ρόλου του ενήλικα/εκπαιδευτικού και των αποτελεσμάτων του στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών
•Αναγνώρισης του σταδίου γλωσσικής ανάπτυξης κάθε παιδιού
•Ακολουθίας της επικοινωνιακής πρωτοβουλίας των παιδιών
2.Στρατηγικές προαγωγής της επικοινωνίας των παιδιών
Στη δεύτερη ημερίδα θα μάθουμε και θα εξασκηθούμε με βιωματικό τρόπο στις στρατηγικές
•Μίμησης
•Ερμηνείας
•Σχολιασμού
•Κινητοποίησης της επικοινωνιακής πρωτοβουλίας
•Αναμονής
•Εναλλαγής ρόλων πομπού και δέκτη
•Κινητοποίησης της αλληλεπίδρασης σε μια συζήτηση
•Κινητοποίησης της αλληλεπίδρασης σε ομαδικές δραστηριότητες
3.Στρατηγικές προαγωγής της αναγνωστικής ικανότητας μέσω της επαφής με τα βιβλία
Ως επαγγελματίες πρώτης παιδικής ηλικίας παίζουμε σημαντικό ρόλο στην τοποθέτηση των βάσεων των αρχικών δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής. Στην τρίτη ημερίδα εξετάζεται η σημασία της αλληλεπίδρασης με τα βιβλία, η σχέση γλωσσικής και αναγνωστικής ανάπτυξης και παρουσιάζονται οι απαραίτητες στρατηγικές ώστε μέσα από τις δραστηριότητες ανάγνωσης βιβλίων να προαχθεί η αγάπη και το ενδιαφέρον για το γραπτό λόγο και η γλώσσα των παιδιών.
Στην τρίτη ημερίδα θα μάθουμε και θα εξασκηθούμε με βιωματικό τρόπο στις στρατηγικές
•Ανάπτυξης θετικών στάσεων προς την ανάγνωση βιβλίων
•Εξοικείωσης των παιδιών με το έντυπο υλικό
•Σχεδιασμού δραστηριοτήτων ανάγνωσης βιβλίων με επικοινωνιακό και κοινωνικό χαρακτήρα
•Προσαρμογής της γλώσσας του επαγγελματία στο επικοινωνιακό ύφος του παιδιού κατά την ανάγνωση βιβλίων
•Ανάδειξης της λειτουργικότητας του γραπτού λόγου στις καθημερινές δραστηριότητες και στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
4.Στρατηγικές προαγωγής της κοινωνικοποίησης μέσα στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
Τα παιδιά με γλωσσικές επικοινωνιακές και κοινωνικές δυσκολίες συνήθως εμφανίζουν δυσκολίες έναρξης και διατήρησης της αλληλεπίδρασης με τα άλλα παιδιά, και μπορούν να βρεθούν κοινωνικά αποκλεισμένα και απομονωμένα. Είναι σημαντικό το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον να προάγει την αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά και τους συμμαθητές.
Στην τέταρτη ημερίδα θα μάθουμε και θα εξασκηθούμε με βιωματικό τρόπο στις στρατηγικές
•Aναγνώρισης των προκλήσεων και δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην αλληλεπίδραση μεταξύ τους
•Εντοπισμού των συνεπειών των αναπτυξιακών γλωσσικών δυσκολιών στην κοινωνικοποίηση των παιδιών
•Προσαρμογής της χωρικής διάταξης με στόχο τη συμπερίληψη των κοινωνικά απομονωμένων παιδιών στις δραστηριότητες
•Συνδυασμού διαφορετικών κοινωνικών ομάδων παιδιών
•θετικών στάσεων προς την ανάγνωση βιβλίων
•Εξοικείωσης των παιδιών με το έντυπο υλικό
•Σχεδιασμού και επιλογή υλικών και δραστηριοτήτων που να προάγουν την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών
•Υποστήριξης της αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών
Επιμορφωτικοί στόχοι: Με την ολοκλήρωση του πιστοποιημένου σεμινάριου Hanen “Teacher Talk”, οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις στρατηγικές της μεθόδου Hanen για την προαγωγή
•της γλωσσικής ανάπτυξης παιδιών με ή χωρίς γλωσσικές δυσκολίες
•των πρώτων αναγνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών
•των δεξιοτήτων επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης των παιδιών
Απευθύνεται σε επαγγελματίες όλων των ειδικοτήτων που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση ή/και παρέμβαση (ψυχολογική, παιδαγωγική, ειδική αγωγή, εργοθεραπευτική, λογοθεραπευτική) παιδιών πρώτης παιδικής ηλικίας (από τη γέννηση ως 6 ετών) με ή χωρίς αναπτυξιακές ή γλωσσικές δυσκολίες.
Μεθοδολογία: Το υλικό του σεμιναρίου διδάσκεται σε μορφή διαδραστικών και βιωματικών ημερίδων με την ενεργό συμμετοχή των επιμορφουμένων. Η εκπαίδευση είναι σχεδιασμένη και οργανωμένη με βάση τις αρχές διδασκαλίας-επιμόρφωσης ενηλίκων ακολουθώντας την εξής δομή:
1.Βιωματική αναφορά στην προσωπική εμπειρία κάθε συμμετέχοντα
2.Διαδραστική παρουσίαση των περιεχομένων
3.Πρακτική εξάσκηση και επίλυση δυσκολιών και αποριών.
4.Εξατομικευμένος σχεδιασμός της πρακτικής εφαρμογής των στρατηγικών στην εκπαιδευτική πραγματικότητα κάθε συμμετέχοντα.
Σε κάθε ενότητα θα πραγματοποιηθούν ομαδικές δραστηριότητες, θα παρουσιαστούν βίντεο πραγματικών περιστατικών εφαρμογής της μεθόδου Hanen, θα συζητηθούν τα κυριώτερα περιστατικά που απασχολούν τους συμμετέχοντες και θα πραγματοποιηθούν ασκήσεις σχεδιασμού και υλοποίησης των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων με βάση τις στρατηγικές Hanen.
Πατήστε εδώ για περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο, τη δομή και τους στόχους του σεμιναρίου Hanen “Teacher Talk”
Επιμορφώτρια: Δρ. Μαρία Δημητροπούλου, διδάσκουσα Πανεπιστημίου Αθηνών, Ψυχοπαιδαγωγική σύμβουλος, Διδάκτωρ Ψυχολογίας και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια Hanen.
Πατήστε εδώ για σύντομο βιογραφικό της επιμορφώτριας.
Χρήσιμες πληροφορίες:
Απαιτείται βασική γνώση Αγγλικών.
Περιορισμένος αριθμός θέσεων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Ημερομηνίες Διεξαγωγής: Σάββατο και Κυριακή 22,23,29,30/09/2018
Ώρες Διεξαγωγής: 10.00-14.00
Τόπος Διεξαγωγής: Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, Τριπόδων 23, Πλάκα, Αθήνα
Δίδακτρα:
•250€, Φοιτητές, Κάτοχοι κάρτας ανεργίας 200€
•Προκαταβολή κατά την εγγραφή 80€
•Αποπληρωμή την 1η ημέρα του σεμιναρίου
•Στις ανωτέρω τιμές συμπεριλαμβάνεται ειδικό έντυπο υλικό από το κέντρο Hanen και ο νόμιμος ΦΠΑ.
Παρέχονται:
•Διεθνής πιστοποίηση Hanen με την ολοκλήρωση των τεσσάρων ημερίδων.
•Εκπαιδευτικό υλικό από το κέντρο Hanen (ένα για κάθε θεματική ενότητα, συνολικού κόστους 50€/συμμετέχοντα)
•Καφές
Πληροφορίες/Εγγραφές:
•Λήξη περιόδου εγγραφών: 15/09/2018
•Συμπληρώστε τη φόρμα συμμετοχής εδώ https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfu85kYub8R9XxrVsIS54FED0IHzuyLqv5aDw-_co6TslwyyQ/viewform
•Ε: info@ekedisy.gr
•Τ: 2103250341
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 31/8/2018, #ODYSSEIA ekedisy