K-DIALECTICS: Πίστη, Ιδεολογία και Αποικιακή Βία στη Διασπορική Μνήμη της Κορέας, είναι μια ατομική έκθεση που παρουσιάζει ταινίες κινουμένης εικόνας από την Κορεάτικης καταγωγής Καναδή καλλιτέχνιδα , Bomi Yook (https://www.bomiyook.ca/)
Συνδυάζοντας αντικρουόμενες ιδεολογίες, συμβολικές και υλικές πρακτικές, οι ταινίες απεικονίζουν έναν διχασμένο αλλά ταυτόχρονα εσωτερικά συνδεδεμένο κόσμο νοημάτων, γεμάτο ένταση, αντιφάσεις και αγώνα για την κυριαρχία της αφηγηματικής ερμηνείας.
Εξερευνώντας τις οικολογίες του ίχνους —του Άλλου και της Ετερότητας μέσα στον εαυτό— οι κινούμενες εικόνες αποκαλύπτουν την ταυτότητα και τις ιδεολογίες ως αμοιβαία συγκροτούμενες, βλέποντας τον κόσμο ως ένα παράδοξο μείγμα συμφραζομένων αντί για ξεχωριστούς, απομονωμένους ορισμούς.
Αντιμετωπίζοντας τις δημιουργικές και καταστροφικές όψεις της ιστορικής εμπλοκής, η έκθεση πραγματεύεται τη βία και το παράδοξο που ενυπάρχουν στη διαμόρφωση της ταυτότητας και στην αέναη αναζήτηση βεβαιότητας για τον εαυτό.
Μέσα σε αυτή τη διαδικασία, τα φαντάσματα των καταπιεσμένων —των περιθωριοποιημένων και φιμωμένων— δεν αποτελούν παθητικά κατάλοιπα, αλλά ενεργούς φορείς μετασχηματισμού. Η στοιχειωτική τους παρουσία αντιστέκεται στη λήθη, προκαλώντας μια αναμέτρηση που αναδιαμορφώνει την κοινωνική τάξη.
Το έργο της Yook εξετάζει την Κορεατική μνήμη μέσα από το πρίσμα της Ντεριιντιανής φασματολογίας (Hauntology), του Αντιπροσωπευτικού Ρεαλισμού της Barad και της Χεγκελιανής Διαλεκτικής — διερευνώντας την Κορεατική ιστορία ως μια δυναμική, αυτο-αναστοχαστική διαδικασία, όπου αναδύονται αντιφάσεις, επανεμφανίζονται καταπιεσμένες αλήθειες, και η καθολικότητα διαμορφώνεται μέσα από συγκρούσεις ανάμεσα σε επιμέρους ταυτότητες και εμπλεκόμενες συμβολικές φαντασιώσεις.
K-DIALECTICS: Faith, Ideology, and Colonial Violence in Korean Diasporic Memory is a solo exhibition featuring experimental animation films by Korean Canadian media artist Bomi Yook.
Drawing together conflicting ideologies, symbolic, and material practice, the films depict a divided yet intra-related world of meaning that is ripe with tension, contradiction, and competition over the position of dominant narrativization.
Exploring the Ecologies of Trace- of the Other and Otherness within the self, the animations reveal identity and ideologies as inter-constitutive, seeing the world as a paradoxical blend of contexts rather than distinct, isolated definitions.
By confronting the generative and destructive aspects of historic entanglement, the exhibition addresses the violence and paradox inherent within identity formation and its never ending pursuit for self-certainty.
Within this process, the ghosts of the oppressed—the marginalized and silenced—are not passive remnants but active agents of transformation. Their haunting presence resists erasure, compelling a reckoning that reshapes the social order.
Yook’s work examines Korean memory through the lens of Derridean Hauntology, Barad’s Agential Realism, and Hegelian Dialectics- exploring Korean history as a dynamic, self-reflective process where contradictions emerge, suppressed truths resurface, and universality is shaped through struggles between particular identities and entangled symbolic imaginaries.
ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 30/4/2025 #ODUSSEIA #ODYSSEIA