ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων
Άλλη μια σεζόν ολοκληρώθηκε με εκατομμύρια τουριστών να έχουν επισκεφτεί τα Ιόνια νησιά, με ρεκόρ κερδών για τα μεγάλα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις. Την ίδια ώρα οι εποχιακοί εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία και τον τουρισμό δυσκολεύονται να καλύψουν τις άμεσες βιοτικές ανάγκες τους. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων., αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει για την τουριστική οικονομία η παραμονή τους στα τουριστικά επαγγέλματα, συμπαρίσταται στα δίκαια αιτήματά τους και ζητά απ’ την κυβέρνηση και κάθε εμπλεκόμενο να προβούν σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους όπως αυτά διατυπώνονται απ’ τα επίσημα συνδικαλιστικά τους όργανα και έχουν ως ακολούθως:
• Υπογραφή Κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.
• Επαναφορά της Διαιτησίας του ΟΜΕΔ για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
• Επαναφορά των τριετιών και του Επιδόματος Προϋπηρεσίας για όλα τα έτη εργασίας.
• Επαναφορά της καταβολής του Εφάπαξ των ξενοδοχοϋπαλλήλων στην 20ετία.
• Επαναφορά των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων για όλες τις ειδικότητες που αφαιρέθηκαν από τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά επισιτιστικά επαγγέλματα.
• Επαναφορά του Επιδόματος Ανεργίας στις προβλέψεις του αρχικού νόμου. Επίδομα ανεργίας στους εποχιακούς εργαζόμενους όλων των τουριστικών επισιτιστικών επαγγελμάτων στο 80% του βασικού μισθού του ανειδίκευτου εργάτη για όσους μήνες διαρκεί η ανεργία των εποχιακών.
• Λήψη όλων των απαραίτητων Μέτρων Προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους εργασίας.
• Υποχρεωτική δωρεάν εκπαίδευση-μετεκπαίδευση όλων των εργαζομένων στον τουρισμό.
Προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων κατά το μεταβατικό στάδιο των επιχειρήσεων (ανακαίνιση, μεταβίβαση, συγχώνευση, εξαγορά, πτώχευση, πλειστηριασμός κτλ.).Η κυβέρνηση να προβεί σε άμεση νομοθετική ρύθμιση που θα προστατεύει τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους σε αντίστοιχες περιπτώσεις, ώστε να διατηρούνται όλα τα δικαιώματα των εργαζομένων στην εργασία, συμπεριλαμβανομένων των προϋπηρεσιών για την αποζημίωση, και να ασφαλίζονται και να αμείβονται από τον ξενοδόχο-εργοδότη για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα που εργάστηκαν το προηγούμενο εργασιακό έτος, μέχρι να επανέλθει η επιχείρηση σε κανονική λειτουργία.
Η νομοθετική αυτή ρύθμιση είναι απαραίτητη τόσο για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων και εισοδημάτων όσο και για τη διασφάλιση της παραμονής στον κλάδο των εξειδικευμένων επαγγελματιών του Τουρισμού.
Καταθέτουμε στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 18.01.2025 την παραπάνω πρόταση Ψηφίσματος για λήψη απόφασης.
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης
17.01.2025
***********************
ΦΟΔΣΑ Ι.Ν.:ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΑΦΑΙΜΑΞΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ – ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΦΗΣ»
Δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλουμε την πολιτική που φορτώνει στις πλάτες του λαού “πράσινους” φόρους, στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας στη διαχείριση των απορριμμάτων. Δεν είναι πρώτη φορά που φέρνουμε προς συζήτηση το Θέμα ΦΟΔΣΑ, το χορό εκατομμυρίων που απολαμβάνουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι και την Τιμολογιακή Πολιτική, αλλά η Περιφερειακή Αρχή(ΝΔ) έχει αρνηθεί κάθε συζήτηση.
Είναι απαράδεκτο οι ίδιοι που δεν παίρνουν μέτρα για εξοπλισμό και έργα για τη διαχείριση των αποβλήτων ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και την προστασία του περιβάλλοντος, να εξαπολύουν και νέα φοροληστεία προκειμένου να καλυφθούν οι υποχρεώσεις του κρατικού προϋπολογισμού (“Πράσινο Ταμείο”, Εθνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης). Να φορτώνουν νέα χαράτσια στο λαό για την χρεωκοπημένη πολιτική του ”ο ρυπαίνων πληρώνει” που εφαρμόζουν, με κριτήριο το κέρδος και την ανταποδοτικότητα.
Αυτήν την πολιτική προωθούν αδιαμαρτύρητα ο ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων και οι Δημοτικές Αρχές στηρίζοντας την ανταποδοτικότητα και εισπραξημότητα, αποτελώντας το μακρύ χέρι των κυβερνήσεων στους Δήμους και την Περιφέρεια. Γνωρίζουν, ότι το νέο «”πράσινο” χαράτσι», όπως το ονομάζει η ΕΕ, καθώς η χώρα μας δεν έχει πιάσει τους στόχους της ανακύκλωσης με το ποσοστό της να κυμαίνεται κάτω από το 7%, θα αντληθεί από τους ΚΑΠ, θεσμοθετημένους πόρους που έτσι κι αλλιώς αποδίδονται με τεράστιες περικοπές στους Δήμους και η πλειοψηφία των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών αντί να τα διεκδικεί, αυξάνει τέλη και φόρους στους δημότες.
ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΣΤΟΝ ΦΟΔΣΑ Ι.Ν. 2021-2025
ΔΗΜΟΣ | 2021 ΕΙΣΦΟΡΑ | 2022 ΕΙΣΦΟΡΑ | 2023 ΕΙΣΦΟΡΑ | 2024 ΕΙΣΦΟΡΑ | 2025 ΕΙΣΦΟΡΑ | 2024vs2025 % | 2021vs2025 | |
1. | ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ | 30.841,04 | 738.581,26 | 744.952,72 | 870.272,52 | 821.001,89 | -5,67% | 2562% |
2. | ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ | 8.163,80 | 192.105,68 | 193.762,90 | 224.051,86 | 211.367,13 | -5,67% | 2490% |
3. | ΝΟΤΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ | 7.166,01 | 168.932,77 | 170.390,09 | 191.192,31 | 180.367,92 | -5,67% | 2420% |
4. | ΠΑΞΩΝ | 1.043,15 | 9.874,36 | 10.000 | 31.977,77 | 30.167,34 | -5,67% | 2800% |
5. | ΖΑΚΥΝΘΟΥ | 2.318.000 | 2.089.170,14 | 2.239.590,50 | 2.514.679,73 | 2.603.601,36 | 3,54% | 12,32% |
6. | ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ | 398.973,52 | 397.478,05 | 445.063,58 | 615.794,01 | 675.182,78 | 9,65% | 69,23% |
7. | ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ | 94.445,18 | 94.450 | 112.841,18 | 155.010,22 | 182.221,09 | 17,55% | 92,94% |
8. | ΣΑΜΗΣ | 83.870,24 | 83.900 | 100.236,89 | 154.585,53 | 182.404,37 | 18,00% | 117,48% |
9. | ΙΘΑΚΗΣ | 43.000 | 43.305,66 | 51.738,08 | 95.554,24 | 104.149,36 | 13,12% | 142% |
10. | ΛΕΥΚΑΔΑΣ | 28.125 | 28.908,84 | 33.462,20 | 52.768,77 | 100.697,81 | 90,83% | 258,04% |
11. | ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ | 1.289 | 1.328,54 | 1.537,80 | 2.231,23 | 4.257,82 | 90,83% | 230,00% |
ΣΥΝΟΛΟ | 3.014.916,94 | 3.848.035,30 | 4.103.575,94 | 4.908.118,19 | 5.095.408,87 | 3,82% | 69,00% |
Σημ.: Στα παραπάνω δεν περιλαμβάνονται: το Τέλος Ταφής, το κόστος της Αποκομιδής και τα χρέη του ΣΥΔΙΣΑ Κέρκυρας.
Από 01.01.2025
Οι αυξήσεις στα Δημοτικά Τέλη φθάνουν:
• Σον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων έως 224%.
• Στο Δήμο Βόρειας Κέρκυρας έως 415%.
• Στο Δήμο Αργοστολίου έως 50%.
• Στο Δήμο Ληξουρίου έως 48%.
Έπονται και οι υπόλοιποι Δήμοι των Ιονίων Νησιών. Αν κάποιος Δήμος δεν το κάνει άμεσα, το πραγματοποιεί έμμεσα με περικοπές από αναγκαία έργα για τον λαό για να χρηματοδοτήσει τα κόστη της Διαχείρισης των Αποβλήτων.
ΤΕΛΟΣ ΤΑΦΗΣ
• Αρχικά επιβλήθηκε το 2012 επί συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ, επεκτάθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και έκτοτε δεν καταργήθηκε, έχοντας τη σφραγίδα της πολιτικής της ΕΕ.
• Θυμίζουμε ότι το “Τέλος Ταφής” είχε προβλεφθεί με τον νόμο 4042/2012, εντάχθηκε στο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του 2015 του ΣΥΡΙΖΑ, μετονομάστηκε με νόμο σε “Περιβαλλοντική Εισφορά” (άρθρο 55 του Ν.4609/3.5.2019) και από 01.01.2020 θεσμοθετήθηκε η καταβολή του, προβλέποντας για το 2022 ως έτος εκκίνησης, τα 20 ευρώ ανά τόνο ταφής, που θα φτάσει στις 01.01.2027, 55 ευρώ ανά τόνο ταφής.
• Η είσπραξη αυτού του φόρου, είναι άλλο ένα από τα αντιλαϊκά προαπαιτούμενα του υπερμνημονίου του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και άλλος ένας από τους πολλούς φόρους, με τους οποίους επιβαρύνεται και καλείται να πληρώσει ο εργαζόμενος λαός, τη στιγμή που εφοπλιστές, επιχειρηματικοί όμιλοι και τράπεζες απολαμβάνουν εθελοντική φορολογία, φοροαπαλλαγές και αναβαλλόμενους φόρους.
• Στην πραγματικότητα εξυπηρετεί επιχειρηματικά συμφέροντα στο ζήτημα της διαχείρισης απορριμμάτων.
• Τα τερτίπια της Περιφερειακής Αρχής Αττικής και ΕΣΔΝΑ είναι αποπροσανατολιστικά. Ουσιαστικά αυτό που αποφασίστηκε είναι ότι αναβλήθηκε η είσπραξή του για το 2025, μετά και τη γενικευμένη κατακραυγή, στην οποία πρωτοστάτησαν οι Δήμαρχοι και οι Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης σε όλη την Ελλάδα.
Είναι ανάγκη να μην υπάρξει εφησυχασμός, αλλά να συνεχιστεί ο αγώνας μέχρι την κατάργηση του άδικου χαρατσιού από την κυβέρνηση.
Η έλλειψη σχεδιασμού με ευθύνη του κράτους και η υποστελέχωση των υπηρεσιών στον χώρο, που συνήθως επικαλούνται, είναι συνειδητή επιλογή για να ανοιχτούν πιο μεγάλοι δρόμοι για τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων, που ήδη νέμονται την επεξεργασία απορριμμάτων,.
Δύο είναι τα κύρια ζητήματα:
Πρώτο ότι η διαχείριση των απορριμμάτων είναι φλέβα χρυσού για της επιχειρηματικούς ομίλους.
Δεύτερο η στρατηγική γύρω από το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Εάν η στρατηγική καθορίζει ότι θα γίνει ενεργειακή αξιοποίηση των απορριμμάτων, δηλαδή καύση, τότε δεν μιλάμε για ανακύκλωση αλλά για την καύση σκουπιδιών και κατά συνέπεια την παραγωγή ενέργειας που θα πληρώνει πανάκριβα ο λαός τόσο μέσα από άδικα τέλη, όσο και μέσα από την καταστροφή της υγείας του από της επικίνδυνες μονάδες, αλλά και του περιβάλλοντος, στο όνομα της κερδοφορίας λίγων επιχειρηματικών ομίλων.
Η λύση βρίσκεται στο να απαλλαγεί η διαχείριση των απορριμμάτων από την ιδιωτική επιχειρηματική δράση και τη λογική του κέρδους.
Η πρότασή της Λαϊκής Συσπείρωσης και του ΚΚΕ βασίζεται της δυνατότητες που δίνει σήμερα η ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας και αφορά την ανάκτηση των πρώτων υλών που έχουν ξοδευτεί και έχουν γίνει απορρίμματα.
Η διαχείριση απορριμμάτων χρειάζεται να γίνεται από έναν αποκλειστικά δημόσιο φορέα που θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό με επιστημονικό δυναμικό, μόνιμο προσωπικό που θα το λειτουργεί σε όλα τα στάδια, από τη συγκομιδή μέχρι την αποκομιδή, δηλαδή την ανακύκλωση και τη διαλογή στην πηγή.
Για τη «Λαϊκή Συσπείρωση», το μοναδικό επίδικο είναι η κατάργηση του «Τέλους Ταφής». Δεν μπαίνουμε σε καμία διαδικασία διαπραγμάτευσης για «μείωση» του χαρατσιού ή διευθέτησης για «ευνοϊκότερο» τρόπο καταβολής του, της προωθούν το Υπουργείο Εσωτερικών, η Περιφέρεια Αττικής και η πλειοψηφία των Δημάρχων.
Δε θα συναινέσουμε στη λαϊκή αφαίμαξη και το περιβαλλοντικό έγκλημα που συντελείται.
Απαιτούμε κατάργηση του τέλους ταφής και διαχείριση των απορριμμάτων σε όφελος του λαού.
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης Σοφός
17.01.2025
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 18/1/2025 #ODUSSEIA #ODYSSEIA