Η Αντιπλημμυρική Προστασία της Κεφαλλονιάς & της Ιθάκης,
«πνιγμένη» στα γραφεία των Μελετητικών Εταιρειών και στις μυλόπετρες του ανταγωνισμού των κατασκευαστικών ομίλων
Η Αντιπλημμυρική, μαζί με την Αντισεισμική, την Αντιπυρική & Αντικεραυνική Προστασία της Κεφαλονιάς & της Ιθάκης είναι η αγαπημένη και η ποιο συχνά αναφερόμενη φράση διαχρονικά στα χείλη των κυβερνητικών παραγόντων, των Περιφερειακών Αρχών, αλλά και των σημερινών υπόλοιπων παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου. Μιλάμε δηλαδή, για την προστασία και την ασφάλεια της ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών των νησιών μας.
Παρατηρώντας, τα αντίστοιχα για αυτούς τους τομείς ποσά, στον Προϋπολογισμό του 2024 αλλά και στους προηγούμενους, των τελευταίων 10 χρόνων, θα διαπιστώσουμε τα παρακάτω στοιχεία από τα οποία φαίνεται στην πράξη το «ενδιαφέρον» όλων των θεσμικών παραγόντων της Τοπικής Διοίκησης:
• Για Αντισεισμική Προστασία μηδέν.
• Για Αντικεραυνική Προστασία μηδέν.
• Για Αντιπυρική Προστασία (έργα πρόληψης) μηδέν και αν υπάρχει σε κάποιο προηγούμενο έτος είναι το ¼ της τουριστικής προβολής.
• Για Αντιπλημμυρική Προστασία (έργα πρόληψης), η μια Μελέτη επικαλύπτει, επικαιροποιεί, διευρύνει ή καταργεί την προηγούμενη. Για έργα πρόληψης και υποδομής «τρεχάτε ποδαράκια», μόνο μετά τα γεγονότα. Πρόχειρη αποκατάσταση, απλώς για την προσβασιμότητα του Οδικού Δικτύου. Δηλαδή να μπορείς να περνάς. Δεν μιλάμε για ασφάλεια ή μη επικινδυνότητα, στην καθημερινότητα ή κατά την διάρκεια κάποιων μελλοντικών φαινομένων. Αυτό δεν υπάρχει.
Τι είναι λοιπόν αυτό που υπάρχει για την Αντιπλημμυρική Προστασία της Κεφαλονιάς & Ιθάκης;
1. ΜΕΛΕΤΗ: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΛΑΒΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΟΜΗΝΙΑ ΤΗΣ 17ης& 18ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 ΣΤΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ Π.Ε. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΤΜΗΜΑ ΔΡΑΠΑΝΟ – ΔΙΛΙΝΑΤΑ & ΔΡΑΠΑΝΟ ΚΟΝΤΟΓΟΥΡΑΤΑ), με Π/Υ 1.813.660,90.
2. ΜΕΛΕΤΗ: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΛΑΒΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΟΜΗΝΙΑ ΤΗΣ 17ης & 18ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 ΣΤΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ Π.Ε. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΤΜΗΜΑ ΑΓΚΩΝΑΣ – ΔΙΒΑΡΑΤ & ΔΙΒΑΡΑΤΑ – ΑΣΣΟΣ), με Π/Υ 1.915.400,30.
3. ΜΕΛΕΤΗ: ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΠΟΥ ΕΠΛΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΟΜΗΝΙΑ ΤΗΣ 17ης & 18ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 ΤΗΣ Π.Ε. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΣΤΙΣ ΛΕΚΑΝΕΣ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΚΑΡΑΒΟΜΘΛΟΥ & ΣΑΜΗΣ, με Π/Υ 1.827.404,70.
4. ΜΕΛΕΤΗ: ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΠΟΥ ΕΠΛΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΟΜΗΝΙΑ ΤΗΣ 17ης & 18ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 ΤΗΣ Π.Ε. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΣΤΙΣ Μ ΡΕΜΑΤΩΝ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, Π/Υ 1.746.213,80.
5. ΜΕΛΕΤΗ: ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗΣ & ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ ΡΕΜΑΤΟΣ ΔΡΑΠΑΝΟΥ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ, Π/Υ 369.360,39.
6. ΜΕΛΕΤΗ: ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΡΕΜΑΤΟΣ ΣΥΜΩΤΑΤΩΝ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ, Π/Υ 331.725,21.
7. ΜΕΛΕΤΗ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ, Π/Υ 332.959,48.
Σύνολο 7 Μελέτες αξίας 8.336.724,78 ευρώ.
Τα χαρακτηριστικά αυτών των Μελετών είναι:
• Έντονος ανταγωνισμός των Μελετητικών Εταιρειών λόγω της μεγάλης κερδοφορίας.
• Δικαστικές προσφυγές μεταξύ τους για τον ίδιο λόγο.
• Ακυρωτικές αποφάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο λόγω παράνομων αποφάσεων κατακύρωσης από τα όργανα της Π.Ι.Ν.
• Τροποποίηση των υπαρχουσών Μελετών.
• Συνεχείς παρατάσεις για τον χρόνο παράδοσης των μελετών.
• Επικάλυψη των Μελετών.
• Δεν έχει ολοκληρωθεί καμιά από τις παραπάνω (πλην της Ιθάκης, που όμως δεν έχει ξεκινήσει κανένα έργο), με κάποιες να έχουν ξεκινήσει εδώ και 6 χρόνια.
Δεν έχει γίνει ούτε ένα έργο υποδομής – πρόληψης για την Αντιπλημμυρική Προστασία της Κεφαλονιάς & της Ιθάκης. Το ένα φυσικό φαινόμενο πέφτει επάνω στο άλλο και η μια Μελέτη αναπροσαρμόζεται κάθε φορά για να μελετήσει τις επιπτώσεις από το καινούργιο πλημμυρικό φαινόμενο.
Οι ευθύνες εγκληματικές και διαχρονικές, έχουν ονοματεπώνυμο και πολιτικό πρόσημο, στις κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και στις Περιφερειακές Αρχές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που ως εντολοδόχοι των επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ (κόστος-όφελος), στο πλαίσιο των οποίων είναι προτιμότερη η όποια αποζημίωση για τις καταστροφές, παρά η χρηματοδότηση για πρόληψη και κατασκευή Αντιπλημμυρικών έργων.
Πρόταση: Το Π.Σ. Αποφασίζει:
• Την τροποποίηση του Προγράμματος Δράσης του 2024 με την ένταξη όλων των απαραίτητων έργων και των χρημάτων που μεταφέρθηκαν στους Δήμους για έργα οδοποιίας.
• Την άμεση χρηματοδότηση από την κυβέρνηση όλων των απαραίτητων υπόλοιπων έργων που είναι αναγκαία για την υλοποίηση των έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας της Κεφαλονιάς & Ιθάκης και προβλέπονται στο Τεχνικό Δελτίο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Κεφαλονιάς & Ιθάκης.
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης Σοφός
12.06.2024
*****************************
Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο Κεφαλονιάς & Ιθάκης, απαρχαιωμένο, κακοσυντηρημένο, επικίνδυνο, με ανοιχτές τις πληγές από τις φυσικές καταστροφές – Θα υλοποιήσετε άμεσα τα αναγκαία έργα που απαιτούνται και όχι αποσπασματικές παρεμβάσεις;
Ότι και να γράψουμε στην Επερώτηση θα επαναληφθούμε. Να προσθέσουμε μπορούμε νέα προβλήματα. Και αν κάποιος αναρωτιέται: Δεν έχει γίνει τίποτα; Η απάντηση είναι ότι ποτέ δεν υποστηρίξαμε ότι δεν γίνεται τίποτα. Πάντα κάποιες παρεμβάσεις γίνονται, αποσπασματικές, ασύνδετες, χωρίς ιεράρχηση και προγραμματισμό. Στην πλειονότητα τους κάτω από την λαϊκή απαίτηση και διαμαρτυρία και μερικές φορές – όχι πάντα- μετά από τραγικά γεγονότα.
Τι απαντάνε οι πολιτικές δυνάμεις σε επίπεδο Περιφέρειας αλλά και της κυβέρνησης κάθε φορά για την κατάσταση αυτή;
Για την προηγούμενη δεκαετία, ότι υπήρχε περιορισμός από τα μνημόνια. Για την προ μνημονίων περίοδο ότι έφταιγαν οι προηγούμενοι που διοικούσαν.
Τώρα τι λένε;
Ότι φταίει η υποστελέχωση των υπηρεσιών, η ανικανότητα των προηγούμενων, κάποιοι «κακοί» υπουργοί που δίνουν τα χρήματα σε άλλες περιοχές.
Ποιοι τα λένε αυτά;
Οι δυνάμεις εκείνες και το πολιτικό προσωπικό που κυβερνούν το τόπο μας τα τελευταία 50 χρόνια. Αλλάζουν παρατάξεις, κόμματα και χρώματα για να μπορούν κάθε φορά να παραπλανούν τον λαό.
Τι κρύβουν και δεν ομολογούν;
Την αιτία η οποία έχει ως αποτέλεσμα αυτού του είδους τα έργα να μην μπαίνουν σε προτεραιότητα ή να μην υλοποιούνται καθόλου. Δεν είναι ότι δεν την ξέρουν. Προσπαθούν να την αποκρύψουν γιατί είναι η πηγή, η μήτρα των προβλημάτων που όμως είναι οξυγόνο, ζωή και ανάπτυξη για το σύστημα που ζούμε. Είναι η ανάπτυξη και η μεγέθυνση των επιχειρηματικών ομίλων μέσα από την ενίσχυση της κερδοφορίας τους και της ανταγωνιστικότητας τους. Όταν κερδίζουν αρκετά θα γίνει το έργο, εάν όχι είτε δεν θα γίνει καθόλου, είτε θα κάνει χρόνια να τελειώσει.
Χαρακτηριστικό κομμάτι ο τομέας της κατασκευής, της συντήρησης του Οδικού Δικτύου.
Ποια είναι η πραγματικότητα και η εμπειρία;
• Τεράστια μείωση του μόνιμου προσωπικού στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων.
• Τα ελάχιστα μηχανήματα που υπάρχουν είναι κακοσυντηρημένα, παροπλισμένα και μη στελεχωμένα με προσωπικό, με αποτέλεσμα να σαπίζουν, αδιαφορώντας και για τα χρήματα που δαπανήθηκαν για την αγορά τους. Όπου επιλεχθεί η συντήρηση τους δεν υπάρχει προσωπικό. Και όταν επιλεχθεί ιδιώτης δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου του αποτελέσματος, αλλά και η εξόφλησή του είναι αργοπορημένη με αποτέλεσμα να μην εκδηλώνεται ενδιαφέρον.
• Όποιο έργο γίνεται δεν υπάρχει προσωπικό της Περιφέρειας μετά την ολοκλήρωση του να το επιβλέπει και να το συντηρεί.
Πως αντιμετωπίζεται αυτό;
Με αποσπασματικές εργολαβίες της τελευταίας στιγμής μέσω απευθείας αναθέσεων, είτε μέσω της διαδικασίας των διαγωνισμών που αναλαμβάνουν πάλι ιδιωτικές εταιρείες.
Τι λέει η εμπειρία;
Οι εταιρείες έχουν συνήθως και άλλα έργα με όχι το απαιτούμενο προσωπικό, με αποτέλεσμα να παίρνουν συνεχείς παρατάσεις για την ολοκλήρωση αυτών. Να ζητάνε αναθεώρηση τιμών προς τα πάνω κάθε λίγο. Να «ανακαλύπτουν» αρκετές φορές εργασίες που δεν είχαν προβλεφθεί και να παίρνουν Συμπληρωματικές Συμβάσεις (επιπλέον χρήματα). Να διακόπτουν τα έργα λόγω μη έγκαιρης χρηματοδότησης. Και να αλληλοσπαράσσονται στις διαδικασίες του διαγωνισμού όταν το έργο είναι μεγάλο και το χρήμα πολύ, με αποτέλεσμα την μεγάλη καθυστέρηση έναρξης τους. Και πολλές φορές να παρατάνε τα έργα όταν δεν τους συμφέρει η συνέχιση τους ή να διαπραγματεύονται την παραμονή τους με τους δικούς τους όρους.
Μια νέα μέθοδος που σχεδιάζουν είναι ο Αναπτυξιακός Οργανισμός Α.Ε.
Ουσιαστικά ένας μεσολαβητής που δεν θα απολογείται και δεν θα ελέγχεται από τα εκλεγμένα όργανα, Περιφερειακό Συμβούλιο & Περιφερειακή Επιτροπή και θα δίνει τις δουλειές στον ιδιωτικό τομέα, παρακάμπτοντας ότι έχει μείνει από τις υποστελεχωμένες υπηρεσίες.
Όλο το Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης -που είναι ευθύνη της Περιφέρειας- είναι σχεδιασμένο 50-70 χρόνια πριν. Συντηρείται κάθε 20 έως 40 χρόνια.
Οι κύριοι άξονες του είναι:
• Αργοστόλι – Πόρος.
• Πόρος-Σκάλα-Κατελειός-Χιονάτα.
• Αργοστόλι-Ληξούρι.
• Ληξούρι.
• Αργοστόλι-Ζόλα.
• Αργοστόλι-Διβαράτα-Φισκάρδο.
• Αργοστόλι-Διλινατα-Διβαράτα&Μακρυώτικα-Δρακοπουλάτα-Αγία Ευφημία.
• Αργοστόλι-Αγία Ευφημία-Νεοχώρι-Μεσοβούνια-Βασιλικάδες.
• Αργοστόλι-Σάμη.
• Σάμη-Πόρος.
• Σάμη-Καραβόμυλος-Αγία Ευφημία.
• Βαθύ Ιθάκης – Κιόνι.
• Υπόλοιπο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο Ιθάκης.
Τα γνωστά σε όλους προβλήματά του είναι ότι:
• Δεν υπάρχουν νέες χαράξεις που να δίνουν διέξοδο για τα επόμενα χρόνια.
• Δεν υπάρχουν διαπλατύνεις που θα διευκολύνουν άμεσα.
• Κτυπημένο από τους σεισμούς του 2014 (σε πολλά σημεία ακόμα), από τον «ΙΑΝΟ», τον «ΜΠΑΛΛΟ» και άλλα φυσικά φαινόμενα.
• Έλλειψη διαγραμμίσεων στο μεγαλύτερο μέρος του Δικτύου και όπου υπάρχει είναι με υλικό χαμηλής ποιότητας.
• Έλλειψη οδοφωτισμού.
• Η Οδική σήμανση κατεστραμμένη, ελλιπής και αναχρονιστική.
• Λείπουν τα Συστήματα Αναχαίτησης (μπάρες) από μεγάλο μέρος του επικίνδυνου Οδικού Δικτύου.
• Ο τάπητας στους περισσότερους άξονες με επικίνδυνες λακκούβες παγίδες, σκασίματα και διαβρώσεις.
• Μεγάλες ελλείψεις σε βραχοπροστασία στα πρανή και όπου υπάρχει μη έλεγχος και συντήρηση του.
• Έλλειψη όμορων αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων προστασίας του Οδικού Δικτύου.
• Ελλιπής θαμνοκοπή της βλάστησης με επικίνδυνες συνέπειες για τους οδηγούς και τον κίνδυνο πυρκαγιάς.
• Ελλιπής καθαριότητα του Οδικού Δικτύου.
Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:
• Γιατί δεν έχει γίνει η θαμνοκοπή ενώ έχουμε φτάσει στα μέσα Ιουνίου;
• Γιατί δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις, οδοφωτιμός και μπάρες προστασίας σε μεγάλα τμήματα του Οδικού Δικτύου;
• Πότε και σε ποια σημεία σκοπεύετε να κάνετε βραχοπροστασία;
• Τι ‘άμεσα μέτρα θα πάρετε για την επισκευή των τμημάτων του Οδικού Δικτύου που έχουν κτυπηθεί από τον «ΙΑΝΟ»;
• Ποια σημεία και εργασίες του Οδικού Δικτύου ΔΕΝ υπάρχουν στον προγραμματισμό σας για να εκτελεστούν άμεσα έργα;
• Πως θα αντιμετωπιστούν όλες οι παραπάνω χρόνιες ελλείψεις που αναφέραμε;
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης Σοφός
12.06.2024
**************************
Γέφυρα «ΧΕΙΜΩΝΙΚΟΥ» & «ΜΥΡΤΟΣ»
Μετά τον «ΙΑΝΟ» (2020), το ένα έργο παίρνει συνεχείς παρατάσεις («ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ»), το άλλο εγκαταλελειμμένο («ΜΥΡΤΟΣ»), δεν έχει καν ξεκινήσει. Τι επιτέλους θα κάνετε για αυτά τα τόσο σημαντικά έργα για την Κεφαλονιά;
Για ακόμα μια φορά επισκεπτόμαστε, ρωτάμε, αναδεικνύουμε, πιέζουμε για δυο κομβικά έργα, όχι μόνο για την Βόρεια Κεφαλονιά αλλά για ολόκληρο το νησί. Δεν αφορούν μόνο τους κατοίκους των περιοχών αυτών, αλλά και τους επαγγελματίες, τους μαθητές, τους ασθενείς, τους κτηνοτρόφους και τους επισκέπτες της Κεφαλονιάς.
Σχεδόν τέσσερα χρόνια, από το κτύπημα του «ΙΑΝΟΥ» στην Κεφαλονιά και δεν έχει αποκατασταθεί η γέφυρα του ΧΕΙΜΩΝΙΚΟΥ, ούτε έχει ξεκινήσει η αποκατάσταση του δρόμου προς τον ΜΥΡΤΟ.
Οι κάτοικοι αλλά και οι χρήστες αυτών των δυο κομβικών σημείων του Οδικού Δικτύου, όχι απλά έχουν εξαντλήσει την υπομονή τους, αλλά είναι αναστατωμένοι και εξοργισμένοι, ειδικά μετά τις συνεχείς ανακοινώσεις για την παράταση των προθεσμιών ολοκλήρωσης του έργου στο ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ και τις συνεχείς αναβολές έναρξης των έργων στο ΜΥΡΤΟ. Σε αντίθεση με τις συνεχείς διαβεβαιώσεις-κοροϊδία των κυβερνητικών παραγόντων και της Περιφερειακής Αρχής, προηγούμενης (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ) αλλά και της σημερινής (ΝΔ) ότι τα έργα ολοκληρώνονται άμεσα.
Από την άλλη, παρακολουθούμε και την πολιτική υποκρισία των παρατάξεων που διοικούσαν, επί 4 ½ χρόνια, ως Περιφερειακή Αρχή δηλαδή της παράταξης της κ. Κράτσα και της παράταξης της κ. Δρυ, (συνέχεια της παράταξης ΠΑΣΟΚ του κ. Αλεξάκη), να αναρωτιούνται γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα. Λίγο αυτοσυγκράτηση και αυτοκριτική δεν βλάπτει.
Παρακάτω παραθέτουμε τα αποκαλυπτικά στοιχεία της πραγματικότητας:
02.01.2022 Παναγής Καππάτος Βουλευτής ΝΔ:
«…Το 2022 είναι μια κομβική χρονιά για σημαντικά έργα στην περιοχή της Πυλάρου που αφορούν όλη την Κεφαλονιά. Αναμένουμε την εκκίνηση των έργων για την νέα γέφυρα Χειμωνικού και το δρόμο του Μύρτου (3.000.000)…..Πρόκειται για δυο έργα που κι αυτά έχουν συμβασιοποιηθεί…».
03.01.2022 Ροδη Κράτσα τότε Περιφερειάρχης Ι.Ν.:
«…Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και ευελπιστούμε ότι εντός εύλογου χρονικού διαστήματος θα ξεκινήσει και το έργο της κατασκευής της γέφυρας του Χειμωνικού αλλά και της Δημοτικής Οδού προς την παραλία του Μύρτου…., στόχος μας είναι να αποδοθεί εντός του επόμενου έτους (2023: η σημείωση δική μας), προς χρήση στους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού της Κεφαλονιάς…».
07.09.2023 Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προς της Π.Ε. Κεφαλονιάς (υπόψη κ. Αντιπεριφερειάρχη) και κοινοποίηση στην Περιφερειάρχη κ. Κράτσα, που μεταξύ άλλων αναφέρει:
«…Τίθεται ως κρίσιμη ημερομηνία για την τήρηση του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος εργασιών…. η απομάκρυνση της μεταλλικής γέφυρας BAILEY στη θέση Αγκώνα-Χειμωνικό να πραγματοποιηθεί το αργότερο έως την 14.10.2023 με μέριμνα της Π.Ε. Κεφαλονιάς και Ιθάκης….Ο κυκλοφοριακός φόρτος που κυρίως επηρεάζεται είναι μεταξύ των οικισμών Ληξουρίου και Διβαράτων, ο οποίος δεν είναι μεγάλος. Επιπλέον οι όποιες μεταφορικές ανάγκες μπορούν να εξυπηρετηθούν προσωρινά από εναλλακτική διαδρομή μέσω «Φάλαρης»….Οι εργασίες κατασκευής της νέας γέφυρας….. θα ολοκληρωθούν πλήρως με την έναρξη της τουριστικής σεζόν του 2024…».
15.12.2023 Στ. Τραυλός Αντιπεριφερειάρχης (παράταξη κ. Κράτσας):
«…Οι χωματουργικές εργασίες θα ολοκληρωθούν τον Μάρτιο. Μέχρι τον Μάρτιο θα κατασκευαστεί επίσης και η βάση πάνω στην οποία θα «κουμπώσει» η σιδηρογέφυρα η οποία ετοιμάζεται στο εργοστάσιο. Μέχρι στιγμής, από την έναρξη του έργου μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει ουδεμία καθυστέρηση, όλα πήγαν σύμφωνα με το πρόγραμμα…».
16.01.2024 Απόσπασμα από την Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης μετά την αυτοψία κλιμακίου της στην γέφυρα:
«…Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ήταν με την έναρξη της τουριστικής περιόδου του 2024 (δηλαδή αρχές Απρίλη) να είναι έτοιμη. Μετά δόθηκε παράταση στην ολοκλήρωση του έργου για τις 31.05.2024.
Με βάση την εμπειρία που υπάρχει για τον χρόνο ολοκλήρωσης αντίστοιχων έργων, που είναι πολλαπλάσιος πάντα του αρχικού προγραμματισμού- με διάφορες πάντα αιτιολογίες- οι κάτοικοι του νησιού εκφράζουν έντονες ανησυχίες.
Παρά τις καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις του υπεύθυνου του εργοταξίου της κατασκευαστικής εταιρείας για τους χρόνους υλοποίησης και ολοκλήρωσης του έργου, το συμπέρασμα που βγάζουμε με βάση όλα τα παραπάνω είναι ότι πρέπει να γίνει υπόθεση του λαού της περιοχής, η παρακολούθηση της εξέλιξης του έργου, ώστε να ολοκληρωθεί έγκαιρα, με όλα τα ποιοτικά και ασφαλή χαρακτηριστικά και χωρίς περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή…».
22.0.1.2024 Δελτίο Τύπου της Π.Ι.Ν. μετά από την επίσκεψη του Περιφερειάρχη Γιάννη Τρεπεκλή στην γέφυρα Χειμωνικού μεταξύ άλλων αναφέρει:
«…ο εργοταξιάρχης του έργου….Τον διαβεβαίωσε δε, ότι το έργο θα παραδοθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του…(30.05.2024: σημείωση δική μας)».
21.05.2024 Δελτίο Τύπου της Π.Ι.Ν. για την υπογραφή 2 Προγραμματικών Συμβάσεων με τον Δήμο Σάμης μεταξύ άλλων αναφέρει:
«…Δύο πολύ σημαντικές συμβάσεις της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και του Δήμου Σάμης συνυπόγραψαν….ο Περιφερειάρχης Γιάννης Τρεπεκλής και ο Δήμαρχος Σάμης Παναγής Δρακουλόγκωνας….Η δεύτερη σύμβαση…ήταν η αποκατάσταση της βατότητας στον δρόμο του Μύρτου….το έργο θα είναι έτοιμο τέλος Απριλίου του 2025 πριν ξεκινήσει η επόμενη τουριστική περίοδος….».
Του τι πρόκειται «κατ’ ελάχιστο» να συμβεί φαίνεται από τις δύο αποφάσεις που αναφερόμαστε παρακάτω όπως και η κοροϊδία:
1. Πρακτικό της 3 μελούς Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης με ομόφωνη απόφαση των μελών της, (Αντιπεριφερειάρχης Σωτήρης Κουρής , του επικεφαλής της ΑΝΑΣΑ (ΣΥΡΙΖΑ) Θεόδωρου Γαλιατσάτου από πλευράς Π.Ι.Ν. και του Αντιδημάρχου Αντώνη Καλλιβωκά από πλευράς Δήμου Σάμης).
08.04.2024 Πρακτικό της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης:
«…Θέμα: Παράταση Χρονοδιαγράμματος προγραμματικής Σύμβασης…. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΥΡΤΟΥ…. την τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος και την παράταση της συνολικής προθεσμίας κατά τουλάχιστον έντεκα(11) μήνες, ήτοι έως 30.11.2026».
2. Η τροποποιημένη Προγραμματική Σύμβαση στο Άρθρο 6 που προσαρμόζεται στην νέα παράταση.
20.05.2024 Υπογραφή τροποποίησης του Άρθρου 6 της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ Π.Ι.Ν. & Δήμου Σάμης για το έργο της Αποκατάστασης του δρόμου προς τον Μύρτο που αφορά το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης των έργων:
«…ΑΡΘΡΟ 6 ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΟΥ-ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ. Η διάρκεια της παρούσης σύμβασης ορίζεται ως εξής: Αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της και λήγει στις 30.11.2026…».
Επισημαίνουμε ότι και οι δύο αποφάσεις πάρθηκαν πριν από το Δελτίο Τύπου και τις δηλώσεις του κ. Περιφερειάρχη τις οποίες απέκρυψε επιμελώς η Περιφερειακή Αρχή (όπως φαίνεται παραπάνω)
Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:
• Τι άμεσα μέτρα θα πάρει η Περιφερειακή Αρχή για να δημιουργηθεί εναλλακτική πρόσβαση με την επιπλέον χρηματοδότηση που χρειάζεται στην περιοχή του Χειμωνικού, έως ότου ολοκληρωθούν τα έργα;
• Πως θα εξασφαλιστεί η ομαλή χρηματοδότηση του έργου ώστε να μην υπάρχουν άλλες καθυστερήσεις;
• Η υπάρχουσα χρηματοδότηση είναι επαρκής για την ολοκλήρωση του κύριου έργου αλλά και των συνοδών που χρειάζονται για απόδοση του δρόμου με ασφάλεια στους χρήστες;
• Πως θα ολοκληρωθεί το έργο στον δρόμο του Μύρτου έως τον Απρίλιο του 2025 δηλαδή μέσα σε 10 ½ μήνες όπως πρόσφατα δηλώσατε;
• Τι μέτρα θα πάρετε ώστε να ανοίξει ο δρόμος του Μύρτου άμεσα και με ασφάλεια, όσο αφορά το οδόστρωμα, τα πρανή και τα ρέματα που επηρεάζουν την λειτουργία του;
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης Σοφός
12.06.2024
Εστάλησαν στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 14/6/2024 #ODUSSEIA #ODYSSEIA