//

Αντώνης Π. Αργυρός: Ο Φόρος του Αίματος

Ούτε μία μέρα χωρίς τροχαίο…. ανελέητος  ο «Μολώχ της ασφάλτου»

Η πρώτη είδηση του αστυνομικού δελτίου καθημερινά δυστυχώς είναι  ότι  νέοι χάνουν τη ζωή τους τα ξημερώματα σε τροχαία δυστυχήματα και μάλιστα  εντός του αστικού ιστού στο λεκανοπέδιο Αττικής, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τη μακάβρια λίστα των συνανθρώπων μας, κυρίως νεαρής ηλικίας που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο.

Για το έτος 2022, στο σύνολο της επικράτειας, καταγράφηκαν από πλευράς της Ελληνικής Αστυνομίας 601 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με 637 θύματα, 550 σοβαρά τροχαία με 628 βαριά τραυματίες. Το ζήτημα έχει αναχθεί σε θέμα ζωής και θανάτου. Δεν αφορούν μόνο εκείνους που χάνουν τη ζωή τους, αφήνοντας πίσω τους αρφανεμένες οικογένειες, αλλά και τους εκατοντάδες τραυματίες που μένουν ανάπηροι. Υπάρχουν εγκληματίες οδηγοί που οδηγούν που παραβιάζουν την προτεραιότητα , τα STOP και τους ερυθρούς σηματοδότες, υπερβαίνουν σε εγκληματικό βαθμό τα όρια ταχύτητας, εισέρχονται στο αντίθετο ρεύμα ή σε μονόδρομους ,οδηγούν μεθυσμένοι ή μιλούν στα κινητά τους τηλέφωνα, σαν να είναι το πιο φυσικό πράγμα στον κόσμο, και όλα αυτά τα κάνουν με περισσή ευκολία καθημερινά, χωρίς να τιμωρούνται συνήθως, μέχρι την στιγμή που θα προκαλέσουν το ατύχημα ή το δυστύχημα.

 Η ενίσχυση των μέτρων αστυνόμευσης και η  διενέργεια εξονυχιστικών ελέγχων και εγκατάσταση ενός πλήρους συστήματος σύστημα φωτοεπισήμανσης,  αποτελεί επιταγή προκειμένου να σταματήσει ο φόρος αίματος της ασφάλτου.  Η “θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου “.

 Η πραγματικότητα αυτή φέρνει στο προσκήνιο μια έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει γίνει στις χώρες του ΟΑΣΑ, με τα στοιχεία να μην διαφέρουν και στις χώρες εκτός ΟΑΣΑ. Οι οδηγοί ηλικίας 16-24 ετών έχουν διπλάσιο έως τριπλάσιο κίνδυνο να εμπλακούν σε ατύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς.

Όταν σε αυτά τα ατυχήματα χάνει τη ζωή του ένας νέος οδηγός, σκοτώνονται περίπου 1,3 άτομα που βρίσκονται εκείνη την στιγμή είτε μέσα στο αυτοκίνητο, είτε σε άλλο όχημα, είτε στο σημείο του ατυχήματος. Τα ατυχήματα των νεαρών οδηγών διαφέρουν από αυτά των πιο έμπειρων οδηγών, καθώς αυτά συμβαίνουν τη νύχτα με ή χωρίς την εμπλοκή άλλου οχήματος και προέρχονται καθαρά από έλλειψη εμπειρίας, οι νέοι οδηγοί συχνά παρουσιάζουν προβλήματα κατά την οδήγηση, απόρροια της χρήσης αλκοόλ και ναρκωτικών, της κούρασης και της απόσπασης της προσοχής και της χρήσης κινητού τηλεφώνου.

 Οι νεαροί οδηγοί οδηγούν συχνά σε ώρες υψηλού κινδύνου και σε συνθήκες υψηλού κινδύνου. Έτσι οδηγούν το βράδυ, έχουν αυξημένη ταχύτητα, δεν φορούν ζώνες ασφαλείας και οδηγούν παλιά αυτοκίνητα που διαθέτουν λιγότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Ο νομοθέτης έχει θεσπίσει  ότι για την έκδοση άδειας οδηγήσεως ο  ενδιαφερόμενος πρέπει να έχει συμπληρώσει τα 17 έτη. Τότε θα μπορεί να υποβληθεί σε θεωρητική και πρακτική εξέταση. Σε περίπτωση επιτυχίας, τότε προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους ηλικίας τους, οπότε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης. Έως τότε, θα μπορούν να οδηγήσουν μόνο εντός των συνόρων της περιφέρειας της κατοικίας τους, μαζί με έναν έμπειρο συνοδηγό ο οποίος θα πρέπει να διαθέτει δίπλωμα για τουλάχιστον πέντε χρόνια, να έχει «καθαρό» point system και να είναι τουλάχιστον 25 ετών.

Προφανώς ο νομοθέτης βρίσκεται εκτός πραγματικότητας ,αφού ούτε οι διατάξεις τηρούνται, ούτε τροχονομικοί έλεγχοι γίνονται αλλά και όταν συμβαίνουν τα ατυχήματα το αποτέλεσμα είναι τόσο τραγικό που κανένας δεν ασχολείται στα σοβαρά με τα πραγματικά αίτια των ατυχημάτων. Άλλωστε στους δρόμους σήμερα οδηγούν ανήλικοι και χωρίς άδεια οδηγήσεως και αυτοκίνητα χωρίς ασφάλιση και η  τροχαία αστυνόμευση απουσιάζει ολοκληρωτικά και αυξάνονται οι εγκληματικές συμπεριφορές οδηγών που χτυπούν και εγκαταλείπουν  το θύμα τους…..

 Η ραγδαία αύξηση των δυστυχημάτων κυρίως στην κατηγορία των νέων σε ηλικία οδηγών, έχει ανάψει το κόκκινο φως του συναγερμού και επείγει η λήψη μέτρων, ώστε να σταματήσει ο φόρος του αίματος. ΤΟ ζήτημα της οδικής συμπεριφοράς, προφανώς και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με στατιστικές και ανάλυση αριθμών. Το ζήτημα αντιμετωπίζεται με δράσεις και σύστημα φωτοεπισήμανσης που μπορεί να μειώσει θανάτους στους δρόμους. Βρισκόμαστε, σήμερα, ως κοινωνία σε μια κατάσταση πλήρους απαξίωσης της ίδιας της ανθρώπινης ζωής.

Κάθε μέρα  άλλη μία οικογένεια, θρηνεί την απώλεια προσφιλούς  της που είχε τη ζωή μπροστά του για να δημιουργήσει και να συμβάλει στη εξέλιξη και την προαγωγή της κοινωνίας και της χώρας μας.

25/1/2024

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 25/1/2024 #ODUSSEIA #ODYSSEIA