/

Η Κέρκυρα αποκαλύπτει τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της

O αντιπρόεδρος της Lamda Development κ. Χρόνης καλωσόρισε στο χώρο του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου το μεσημέρι όλους όσοι βρέθηκαν εκεί για να παρακολουθήσουν την παρουσίαση ενός ακόμα τόμου της εμβληματικής σειράς του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση και της εταιρείας Lamda Development «Ο Κύκλος των Μουσείων».

Η σειρά αυτή προβάλλει τους θησαυρούς των αρχαιολογικών μουσείων της πατρίδας μας και την πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά.

Ο δίγλωσσος αυτός τόμος με τον τίτλο: «Το Αρχαιολογικό Μουσείο Κερκύρας» είναι ο 22ος κατά σειρά, και έχει συγγραφεί από την Τένια Ρηγάκου, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιότητων Κερκύρας.

Στην παρουσίαση μετείχε και η υπουργός πολιτισμού κ. Μενδώνη και αναφέρθηκε πως πρόκειται για ένα πόνημα εξαιρετικά χρήσιμο, όχι μόνο για τον επισκέπτη και το ευρύτερο αναγνωστικό κοινό, αλλά και για τους ειδικούς επιστήμονες και τους ερευνητές, καθώς και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η έκδοση είναι διαθέσιμη σε ψηφιακή μορφή, στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα, στην ιστοσελίδα της Lamda Development https://www.lamdadev.com. O αφιερωματικός τόμος θα διανεμηθεί δωρεάν σε αρχαιολογικά τμήματα Πανεπιστημίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε αρμόδια τμήματα του υπουργείου Πολιτισμού, σε ξένες αρχαιολογικές Σχολές και Ινστιτούτα, όπως επίσης και σε επιλεγμένες εγχώριες και διεθνείς βιβλιοθήκες και οργανισμούς.

Εκδόθηκε από τις εκδόσεις Ολκός, υπό την εκδοτική φροντίδα της Ειρήνης Λούβρου. Η φωτογράφιση έγινε από τον Σωκράτη Μαυρομμάτη και η μετάφραση στα αγγλικά από την Αλεξάνδρα Ντούμα.

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη επανέλαβε την πάγια θέση της Ελλάδας για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης την ώρα των ερωτήσσεων που ακολούθησαν την παρουσίαση. Αφορμή ήταν ερώτηση του δημοσιογράφου Χρήστου Κορφιάτη από την Κέρκυρα, προς τη Τένια Ρηγάκου, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κέρκυρας σχετικά με τη συλλογή Γουντχάους.

Η κ. Ρηγάκου απάντησε: «Η συλλογή Γουντχάους, μόλις πέθανε ο Γουντχάους, στην Κέρκυρα, διεσπάρη, λεηλατήθηκε στο νησί. Σύμφωνα με τη διαθήκη του όφειλε να μεταφερθεί στο Βρετανικό Μουσείο, όπου και πήγε, μάλλον ένα μικρό μέρος».

Η δε υπουργός πολιτισμού: «Το γεγονός ότι πάρα πολλές αρχαιότητες ελληνικές βρίσκονται σε όλα τα μουσεία του κόσμου, δεν σημαίνει ότι υποχρεώνει την Ελλάδα να ζητά τον επαναπατρισμό τους. Η Ελλάδα σταθερά, από τη δεκαετία του ‘80 μέχρι σήμερα, ζητά τον επαναπατρισμό μόνο των γλυπτών του Παρθενώνα. Γιατί; Διότι απεσπάσθησαν βιαίως, το μνημείο βανδαλίστηκε, το μνημείο είναι ιστάμενο, τα γλυπτά αυτά είναι μέρος του αρχιτεκτονικού του συνόλου, του συνόλου του αρχιτεκτονήματος του Παρθενώνα. Και για αυτό τα θεωρούμε ως προϊόντα κλοπής και δεν μπορεί να αναγνωρισθεί νομή, κατοχή και κυριότητα στο Βρετανικό Μουσείο. Όλα τα άλλα, όλες οι άλλες ελληνικές αρχαιότητες, όπως άλλωστε και πλήθος αρχαιοτήτων από όλους τους παλαιούς πολιτισμούς, βρίσκονται στα μουσεία του κόσμου και αποτελούν κτήμα όλης της οικουμένης, όπως και τα γλυπτά του Παρθενώνα. Η διαφορά είναι ότι γι’ αυτά ο φυσικός τους χώρος είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένος με το ίδιο το μνημείο».

ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 13/12/2023 #ODUSSEIA #ODYSSEIA