Σήμερα έφυγε ξαφνικά για τον κόσμο των αγγέλων ο καλός φίλος και άξιος επιστήμονας Νίκος Μπούκας. Η «αναχώρησή» του γέμισε θλίψη όλους τους φίλους και γνωστούς του και το κενό που αφήνει πίσω του είναι αναμφισβήτητα αναντικατάστατο.
Εκ βάθους καρδίας ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένειά του.
Ο Νικόλαος Μπούκας ήταν πτυχιούχος Ιστορικής Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου της Παβίας Università degli Studi di Pavia –Scuola di Paleografia e Filologia Musicale – Dipartimento di Musicologia e Beni Culturali. Διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου.
Από τον Οκτώβριο του ακ. έτους 2000 δίδασκε στο Τμήμα Τεχνολογίας Μουσικών Οργάνων, Ηχοληψίας και Μουσικής Παραγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου (Παράρτημα Ληξουρίου). Από το 2003 δίδασκε στο μετονομαζόμενο Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων (Παράρτημα Ληξουρίου) που εντάχτηκε στο νεοσύστατο τότε, Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων. Στη συνέχεια ήταν μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιόνιου Πανεπιστημίου αλλά συνέχιζε να διδάσκει στο Πρόγραμμα Σπουδών του πρώην Τμήματος Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων.
Από το ακ. έτος 2006/2007 μέχρι και το ακ. έτος 2010/2011 υπήρξε Σύμβουλος Καθηγητής της Θεματικής Ενότητας: Επισκόπηση Ελληνικής Μουσικής και Χορού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Ο αείμνηστος οργάνωσε ερευνητικές δράσεις σε συνεργασία με καθηγητές και φοιτητές του Τμήματος έτσι ώστε να διασωθεί και αναδειχθεί ο μουσικός πολιτισμός του νησιού μας. Στο πλαίσιο της δράσης: Προσωπογραφίες Κεφαλλήνων Λαϊκών Οργανοπαικτών και τραγουδιστών, έχει καταγραφεί in situ αλλά και στο studio του Τμήματος, πλούσιο μουσικό υλικό. Το υλικό αφορά τόσο στη λαϊκή μουσική παράδοση, οργανοπαίκτες, τραγουδιστές, μουσικά όργανα, όσο και στην ιδιάζουσα εκκλησιαστική μουσική παράδοση του νησιού. Επίσης, είχε την επιμέλεια της ψηφιοποίησης αναλογικού υλικού ήχου και εικόνας που σχετίζεται με τη μουσική παράδοση της Κεφαλλονιάς και των Επτανήσων γενικότερα. Συγκέντρωσε μουσικά όργανα Κεφαλλήνων μουσικών, τα οποία θα αποτελέσουν τον πυρήνα για την ίδρυση μουσείου μουσικών οργάνων που ο ίδιος πρότεινε και ολοκληρώθηκε η σχετική μελέτη με την καθοδήγησή του.
Η επιστημονική του δραστηριότητα χαρακτηρίζεται από δημοσιεύσεις άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά, από τη συμμετοχή του σε επιστημονικά συνέδρια και διαλέξεις. Το ερευνητικό του ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια επικεντρώθηκε επίσης, στην καταγραφή και δημοσίευση της χειρόγραφης παράδοσης της Ορθόδοξης Κεφαλληνιακής Εκκλησιαστικής Μουσικής.
Το έργο του αποτελεί γερή βάση για την διάσωση της τοπικής μουσικής μας παράδοσης και θα διατηρεί την μνήμη του αιώνια
ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 11/12/2022 #ODUSSEIA #ODYSSEIA