«Μόνο στον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη και στον διπλανό Δήμο Θέρμης λείπουν πάνω από 20 σχολικά κτήρια»! Εγκληματικές ευθύνες για την κατάρρευση της στέγης στο Δημοτικό της Πυλαίας!
Η Νίκη Κεραμέως δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της όσον αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – μόνο που η αξιολόγηση αυτή γίνεται ανεξαρτήτως της κατάστασης που επικρατεί με τα σχολεία και την παιδεία συνολικότερα! Έτσι, αποφεύγει την αξιολόγηση η κυβέρνηση και η ίδια, με τις όποιες ευθύνες να επιρρίπτονται στους εκπαιδευτικούς.
Να φέρουμε τρία παραδείγματα:
Οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο που έπεσε από τον σεισμό στο Δαμάσι της Λάρισας, αφού είχαν εκπαιδεύσει σωστά τους μικρούς μαθητές ως προς το πώς θα αντιδράσουν, φέρθηκαν με θαυμαστή ψυχραιμία και από την κατάρρευση δεν έπαθε κανείς τίποτε!
Με θαυμαστή ψυχραιμία επίσης λειτούργησαν οι καθηγητές και έβγαλαν τους μαθητές από το σχολείο που στεγαζόταν σε κοντέινερ στη Νέα Φιλαδέλφεια κατά την πρόσφατη κακοκαιρία, σχηματίζοντας… εναέρια γέφυρα από θρανία!!! Το σχολείο στεγαζόταν σε κοντέινερ από τον σεισμό της Πάρνηθας το 1999!!
Το ίδιο άριστα ενήργησαν οι εκπαιδευτικοί και στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας που έπεσε η σκεπή, αλλά ευτυχώς οι μαθητές γλίτωσαν.
Την υπουργό ποιος θα την κρίνει για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία αυτά, αλλά και σε πολλά άλλα;
Διαβάζουμε, π.χ., στην ανακοίνωση της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, με αφορμή το τραγικό γεγονός στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας:
«Το συγκεκριμένο παράδειγμα έρχεται μετά από μια σειρά άλλων αντίστοιχων γεγονότων στην περιοχή. Πέρυσι έπεσε ο ανεμιστήρας σε σχολική τάξη σχολείου της Θεσσαλονίκης, πρόπερσι είχαμε τα ποντίκια στις αίθουσες του ειδικού σχολείου στην Πυλαία, πριν λίγο καιρό πλημμύρισαν σχολεία, αλλού είναι διπλάσιοι μαθητές από αυτούς που αντέχει το κτήριο, όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει στο 2ο Λύκειο της Πυλαίας, όπου γονείς και μαθητές πραγματοποιούν κινητοποιήσεις(…) Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στο Δήμο Πυλαίας–Χορτιάτη και στον διπλανό Δήμο Θέρμης λείπουν πάνω από 20 σχολικά κτήρια, ενώ τα χρήματα που δίνονται για τις συντηρήσεις δεν καλύπτουν ούτε τα στοιχειώδη. Αυτή την ευθύνη, μαζί με άλλες, θέλει να διώξει η κυβέρνηση από πάνω της φορτώνοντάς την στους γονείς που θα πρέπει να βάζουν το χέρι στην τσέπη ή να αναζητούν χορηγούς».
Αντιγράφουμε επίσης από την ανακοίνωση της ΚΝΕ:
«Κάθε μέρα έχουμε ένα νέο ρεκόρ κρουσμάτων κορωνοϊού στις σχολικές τάξεις, οι οποίες έχουν μετατραπεί κυριολεκτικά σε εστίες υπερμετάδοσης του ιού. Μέσα σε έναν μόλις μήνα νόσησαν 25.000 μαθητές, δηλαδή το ένα τέταρτο όσων μαθητών νόσησαν συνολικά τους προηγούμενους 19 μήνες!
Η κυβέρνηση έχει όλη την ευθύνη για την επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται στα σχολεία τόσο σε σχέση με την υγεία όσο και με τη μόρφωση των μαθητών:
Τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά δεν παίρνει ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών-εκπαιδευτικών. Τα πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων με μοναδικό μέτρο τα self test και το «κλείσιμο τμήματος μόνο αν αρρωστήσει το 50%+1» είναι πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του ιού. Στα σχολεία δεν έχει γίνει ούτε μισή επίσημη ενημέρωση για τον εμβολιασμό στους εφήβους.
Προχώρησε στην παράλογη και προκλητική -εν μέσω πανδημίας- απόφαση να συγχωνευτούν πάνω από 1.000 τμήματα στα σχολεία. 700.000 μαθητές και μαθήτριες φοιτούν σε τμήματα από 21 έως 30 μαθητών, χιλιάδες στοιβαγμένοι σε αίθουσες-κλουβιά, σε κοντέινερ, χωρίς παράθυρα, σε σχολεία που καταρρέουν οι οροφές! Βγαίνουν διάλειμμα σε στενούς διαδρόμους, σε λίγα τετραγωνικά μέτρα αυλές. Αντί να προχωρήσει η αραίωση των μαθητών, αξιοποιώντας κι άλλες αίθουσες που υπάρχουν στα σχολεία, αίθουσες Δήμων κτλ., τους συγχωνεύουν κι από πάνω σε 28άρια και βάλε τμήματα!
Άφησε τα σχολεία με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών. Έχουν χαθεί ήδη δεκάδες χιλιάδες διδακτικές ώρες. Νοέμβρης μήνας και συναντάμε ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα κενά. Αυτό δεν εμποδίζει το Υπ. Παιδείας να μη θέλει να πάρει πίσω το άδικο και σκληρό σύστημα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και να αφήσει ακόμα μια φορά χιλιάδες παιδιά λαϊκών οικογενειών εκτός Πανεπιστημίων.
Επιμένει να βάλει φέτος για πρώτη φορά σε εφαρμογή την Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο με εκατοντάδες θέματα ανά μάθημα. Πρακτικά οι μαθητές, με συσσωρευμένα κενά δύο χρόνων webex, έχουν γυρίσει στο σχολείο και τρέχουν να «βγάλουν» θέματα εξετάσεων, αντί να βοηθηθούν με κατάλληλη και μελετημένη προσαρμογή της ύλης, με ενισχυτική διδασκαλία.
Τα νούμερα δε λένε ψέματα. Οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν μειωθεί κατά 1,8 δισ. ευρώ στα τελευταία 11 χρόνια. Οι ζωές, η υγεία και η μόρφωση των μαθητών είναι κόστος που δε θέλουν να κάνουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις και το Υπ. Παιδείας. Αυτό θέλει να κρύψει η κυβέρνηση της ΝΔ και γι’ αυτό επιλέγει να μιλά μόνο για την ατομική ευθύνη του καθένα».
Αυτά – και θα επανέλθουμε!
Βασίλης Σκουρής ieidiseis
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 6/11/2021 #ODUSSEIA #ODYSSEIA