Σχετικά με Ανταποδοτικά Τέλη καθαριότητος για επιχειρήσεις τουριστικές

Η ΣΕΤΚΕ, επανειλημμένως έχει επισημάνει στους αρμόδιους το πρόβλημα και την ανάγκη άμεσης επίλυσης του και μετά από πολλές ενέργειες, με το άρθρο 5 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο: «Προώθηση της Ανακύκλωσης – Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 της 30ής Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ για τα απόβλητα (EE L 150/109) και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 94/62/ΕΚ για τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας (EE L 150/141)», επέρχονται αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού και καταβολής του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού.

Συγκεκριμένα το άρθρο 5 του σχεδίου νόμου προβλέπει:

Άρθρο 5 | Θέσπιση συστήματος «πληρώνω όσο πετάω» (παρ. 4 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)

Μετά το άρθρο 1 του ν. 25/1975 (Α’ 74), προστίθεται άρθρο 1α ως εξής:

«Άρθρο 1Α

Θέσπιση συστήματος «πληρώνω όσο πετάω»

1. Ως σύστημα «πληρώνω όσο πετάω» νοείται το σύστημα με το οποίο οι παραγωγοί αποβλήτων χρεώνονται με βάση την πραγματική ποσότητα των παραγόμενων από αυτούς αποβλήτων.

Σε εφαρμογή του συστήματος αυτού, ο υπολογισμός του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού του άρθρου 1 μπορεί να γίνεται και στη βάση της παραγωγής αποβλήτων ανά νοικοκυριό ή κτιριακό συγκρότημα, επαγγελματική δραστηριότητα, πολεοδομική ή δημοτική ενότητα, υπό την προϋπόθεση ότι ο οικείος Ο.Τ.Α α΄ βαθμού διαθέτει σύστημα μέτρησης των παραγομένων αποβλήτων ή για κάποιο από τα ρεύματα των παραγόμενων αποβλήτων.

Προς τον σκοπό αυτό, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύναται να καθορίζονται, πέραν των συντελεστών του άρθρου 1, τα εξής:

α. η αναλογία των ανταποδοτικών τελών που υπολογίζονται κατά το άρθρο 1 σε σχέση με τον υπολογισμό στη βάση της παραγωγής αποβλήτων,

β. ο καθορισμός των υποχρέων προς απόδοση του τέλους,

γ. οι μονάδες μέτρησης (βάρος ή όγκος) και η αντίστοιχη τιμή μονάδος, η οποία μπορεί να διαφοροποιείται ανά κατηγορίες αποβλήτων,

δ. οι τρόποι υπολογισμού και είσπραξης του μέρους του τέλους που υπολογίζεται βάσει των παραγομένων αποβλήτων και

ε. κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του συστήματος της παρούσας.

2. Η επιλογή της εφαρμογής του συστήματος της παρ. 1 λαμβάνει χώρα με απόφαση με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, κατόπιν πρότασης της Οικονομικής Επιτροπής. Με την ίδια απόφαση ο οικείος Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού καθορίζει τα προβλεπόμενα στις περ. α΄ έως ε’ της παρ. 1 ανάλογα με τις δυνατότητες που ορίζονται στην κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 1.

Σαφώς είναι μια ενέργεια προς την θετική κατεύθυνση, αν και θεωρούμε ότι θα αργήσει να εφαρμοστεί από τους ΟΤΑ.

Παρόλα αυτά τα όργανα του φορέα μας θα πρέπει να συνεχίσουν να ζητάνε από τους Δήμους τους να εφαρμοστεί το άρθρο 5 του νόμου 429/1976 (ΦΕΚ 235 Α΄) και η υπ’ αριθμόν 71251/78/19.12.2007 ερμηνευτική εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών όπου ο υπολογισμός τελών καθαριότητας και φωτισμού δύναται να πραγματοποιείται σύμφωνα με τη χρονική διάρκεια της εποχικής λειτουργίας των επιχειρήσεων μας.

Συναδελφικά,

Ο Πρόεδρος της Σ.Ε.Τ.Κ.Ε

Τοκούζης Παναγιώτης

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ,8/12/2020 #ODUSSEIA #ODYSSEIAÂ