ΠΙΚΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ, ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΕΣ

Στην εκτεταμένη και γεμάτη ένταση συζήτηση που ακολούθησε αποκαλύφθηκαν πολλές πικρές αλήθειες -παρά τις προσπάθειες που έγιναν εκ μέρους της πλειοψηφίας αλλά και της αξιωματικής αντιπολίτευσης να κρυφτούν- ειπώθηκαν πολλά ψέματα και η προσπάθεια αποπροσανατολισμού και παραπληροφόρησης εκ μέρους της κας Περιφερειάρχη ήταν διάχυτη και ολοφάνερη. Πιο αναλυτικά:

1.Έγινε προσπάθεια εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής να αποσείσει τις ευθύνες της –επιστρατεύοντας μάλιστα προς τούτο και τον Γενικό Δ/ντη Διοίκησης– για την τεράστια καθυστέρηση στην σύγκληση του Π.Σ. για να συζητήσει το ζωτικό αυτό θέμα. Επαναλαμβάνουμε πως το Π.Σ. συγκλήθηκε εκτάκτως μία(!!!) ημέρα πριν την λήξη της προθεσμίας που έθεσε στην εγκύκλιο του το Υπουργείο. Και τι δεν μας είπαν για να μας πείσουν! Πως η, περί ου ο λόγος, εγκύκλιος «κάπου χάθηκε στο δρόμο»… Πως ακόμη και μέχρι την ώρα της συζήτησης του θέματος η Π.Ι.Ν. δεν είχε λάβει επίσημα την εγκύκλιο… Πως αυτοί από μόνοι τους ανακάλυψαν κάπου στο διαδίκτυο την εγκύκλιο στις 06/08/2020. Όμως αυτοδιαψεύδονται. Και μάλιστα με τον πιο επίσημο τρόπο: Από την εισήγηση της κας Κράτσα προς την Οικονομική Επιτροπή που συνεδρίασε στις 19/08/2020. Συγκεκριμένα στην εισήγηση αυτή στα «Έχοντας υπόψη» αναφέρεται κατά λέξη «… 8. Την υπ’ αρ. οικ. ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/70/ οικ.15048/29-07-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών για τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων τακτικού και εποχικού προσωπικού του δημοσίου τομέα έτους 2021 (ΑΔΑ: 9ΦΗ446ΜΤΛ6-ΣΧΚ), η οποία έλαβε στην Υπηρεσία μας αριθ. πρωτ. 561829/31-07-2020…».

Άρα η συγκεκριμένη εγκύκλιος, σύμφωνα με τα πιο επίσημα χείλη, ήταν γνωστή στην ΠΙΝ από 31/07/2020. Θα μπορούσε επομένως μια πρώτη συζήτηση –είτε υπό μορφή ενημέρωσης, είτε ως θέμα εκτός Η.Δ.– να γίνει ακόμη και στις συνεδριάσεις του Π.Σ. της Ζακύνθου (1 & 2/08/20). Αντί αυτού, όμως, φτάσαμε στο 12.05΄να συζητούμε το θέμα των πιθανών προσλήψεων και για να δικαιολογηθεί η τεράστια αυτή καθυστέρηση ειπώθηκαν όλα αυτά τα τερατώδη ψέματα. Η καθυστέρηση, κατά την άποψη μας ήταν σκόπιμη αφενός μεν να «εκβιασθούν» οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, με το επιχείρημα της αφόρητης πίεσης του χρόνου, να ψηφίσουν υπέρ της πρότασης της Περιφερειακής Αρχής ειδάλλως να κατηγορηθούν πως σαμποτάρουν την πρόσληψη προσωπικού. Αφετέρου δε, με τον τρόπο αυτό, οι χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες -που, όπως αποδείχθηκε, οι περισσότεροι τουλάχιστο ούτε ερωτήθηκαν, ούτε είχαν ιδέα για τα τεκταινόμενα- εκόντες άκοντες να αποδεχτούν, χωρίς εμφανείς αντιρρήσεις την εισήγηση κατά το μέρος που αφορούσε την Π.Ε για την οποία είναι υπεύθυνοι.

2.Είναι από όλους αποδεχτό πως το θέμα της συμπλήρωσης των κενών οργανικών θέσεων του οργανογράμματος της Π.Ι.Ν., της ανανέωσης και επικαιροποίησης αυτού κλπ. είναι καθαρά πολιτικό θέμα. Είναι θέμα αγωνιστικής διεκδίκησης από το Π.Σ. και βέβαια από το συνδικαλιστικό κίνημα. Σίγουρα, όμως. δεν είναι καθόλου θέμα διοικητικό. Παρόλα αυτά η Περιφερειακή Αρχή, δείχνοντας απροθυμία να αναλάβει τις ευθύνες της, ανάθεσε την εισήγηση του θέματος στον Γενικό Διευθυντή Διοίκησης. Ακόμη, όμως, και έτσι, αποκαλύφθηκε η τραγική κατάσταση που επικρατεί στην Π.Ι.Ν. λόγω της τεράστιας έλλειψης προσωπικού αλλά κύρια λόγω του απαρχαιωμένου, μίζερου οργανογράμματος, που ακόμα και να ήταν πλήρως συμπληρωμένο ούτε στοιχειωδώς δεν θα ανταποκρινόταν στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας. Αποκαλύφθηκε πως το οργανόγραμμα της Π.Ι.Ν. είναι φτωχότερο και από το οργανόγραμμα ενός μεσαίου σε μέγεθος Δήμου της Π.Ι.Ν. Απλά, για την κατανόηση του προβλήματος, αναφέρουμε πως όλες οι οργανικές θέσεις που προβλέπονται στο οργανόγραμμα της Π.Ι.Ν. ανέρχονται στο τεράστιο αριθμό (!) των 430 περίπου όταν στο οργανόγραμμα π.χ. του Δήμου της Κέρκυρας προβλέπεται υπερδιπλάσιος αριθμός, που όμως και πάλι δεν είναι ικανοποιητικός για τις ανάγκες του Δήμου. Από δε τις 430 θέσεις αποκαλύφθηκε ότι περίπου το 1/3 είναι κενές. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που όλα σχεδόν τα έργα –ακόμα και οι μελέτες- ανατίθενται σε ιδιώτες (έχουμε ελάχιστους μηχανικούς, αρχιτέκτονες, τοπογράφους κ.ά.). Αυτός είναι ο λόγος που υπολειτουργούν, σε μεγάλο βαθμό, οι διοικητικές υπηρεσίες, οι κτηνιατρικές υπηρεσίες, τα τμήματα γεωργίας και αλιείας, τα τμήματα επιθεωρητών υγείας, η Πολιτική Προστασία και πάει λέγοντας.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ο μεγάλος όγκος δουλειάς, που πραγματικά παράγεται στις υπηρεσίες της Π.Ι.Ν., οφείλεται, αποκλειστικά και μόνο, στην αυταπάρνηση που δείχνουν οι υπηρετούντες υπάλληλοι.

3.Για όλη αυτή τη μιζέρια (έτσι ακριβώς χαρακτηρίστηκε η κατάσταση αυτή από τη κα Κράτσα) για μια ακόμη φορά παρακολουθήσαμε να παίζεται το ίδιο θέατρο του παραλόγου στο Π.Σ. με πρωταγωνιστές από την μια την κα Περιφερειάρχη, τον κ. Ιωάννου κ.ά. και από την άλλη τον επικεφαλής της ΑΝΑΣΑ κ. Γαλιατσάτο. Παρακολουθήσαμε τις αλληλοκατηγορίες που με μένος εξέφραζαν ο ένας προς τον άλλο αλλά και προς τα κόμματα στα οποία πρόσκεινται, πως αυτοί ήταν υπεύθυνοι για την άθλια όσο και τραγική κατάσταση που περιήλθε η Π.Ι.Ν. από την τεράστια έλλειψη προσωπικού.

Είναι προφανές πως αμφότεροι πιστεύουν πως αν αποδείξουν την υπαιτιότητα του άλλου αυτόματα αποδεικνύουν την δική τους -αλλά και των δικών τους κομμάτων- αθωότητα. Κούνια που τους κούναγε! Εμείς για μια ακόμη φορά επαναλαμβάνουμε πως καθοριστικές ευθύνες για τις τεράστιες ελλείψεις που μαστίζουν όλο τον Δημόσιο τομέα, άρα και την Π.Ι.Ν., έχουν όλες οι αστικές κυβερνήσεις (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, κυβερνήσεις συνεργασίας, ΣΥΡΙΖΑ). Οι κυβερνήσεις αυτές μαζί με τους πρόθυμους, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, «άρχοντες» της Τοπικής Διοίκησης, υπακούοντας στα κελεύσματα του μεγάλου κεφαλαίου και στις ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οδήγησαν ΣΚΟΠΙΜΑ τον Δημόσιο τομέα στην εξαθλίωση με ένα και μόνο στόχο και σκοπό: Να παραδοθεί σαν ώριμο φρούτο στον ιδιωτικό τομέα.

Από αυτή, λοιπόν, την άποψη η ΛΑ.ΣΥ. θεωρεί ότι τόσο οι παρατάξεις που απαρτίζουν την πλειοψηφία στο τωρινό Π.Σ. όσο και η ΑΝΑΣΑ που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ και ήταν πλειοψηφία στο προηγούμενο έχουν τεράστιες ευθύνες. Όχι μόνο δεν διαφοροποιήθηκαν από τη καταστροφική πολιτική των κομμάτων τους, αλλά αντίθετα την στήριξαν και την στηρίζουν με νύχια και με δόντια. Και υποτιμά την νοημοσύνη μας ο κ. Γαλιατσάτος που όταν στριμώχνεται για την αντιλαϊκή πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ μας παραπέμπει στο πρώτο γράμμα του αρκτικόλεξου ΑΝΑΣΑ (Α = Ανεξάρτητη) για να υποδηλώσει την δήθεν ανεξάρτητη από το κόμμα του πολιτική της παράταξης του.

Από την άλλη η κα Περιφερειάρχης στη προσπάθεια της να μας αποδείξει πως για την μίζερη κατάσταση του οργανογράμματος φταίει η ΑΝΑΣΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ υπέπεσε σε 2 γκάφες ολκής:

α) Αφού χαρακτήρισε -και σωστά- μίζερο το ισχύον οργανόγραμμα των 430 οργανικών θέσεων που έγινε από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή περηφανεύτηκε πως η ίδια ζήτησε 80 θέσεις –πότε; Από ποιόν; Με ποιά έγγραφα; Κύριος οίδε!- και τέλος αποδέχτηκε 16, δηλ. σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις ελλείψεις που βέβαια ούτε καν με τους 80 υπαλλήλους, που υποτίθεται «διεκδίκησε» δεν ισοφάριζε καν την μιζέρια του μίζερου οργανογράμματος Γαλιατσάτου.

β) Στη προσπάθεια της να αποστομώσει όλους εκείνους τους «κακοπροαίρετους» που διέδιδαν πως ο κ. Μητσοτάκης ήλθε στη Κέρκυρα με «άδεια χέρια» μας αποκάλυψε πως τα πράγματα δεν ήταν έτσι. Μας είπε πως οι 16 θέσεις που αναφέρουμε πιο πάνω δεν ήταν 16 αλλά 14 και πως με προσωπική του παρέμβαση ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας κατάφερε και τις έκαμε 16!! 2 ολόκληρες θέσεις επομένως λιγότερες από τις 100 τόσες κενές του μίζερου οργανογράμματος Γαλιατσάτου!!

Επιτέλους έλεος κύριοι! Η ΛΑ.ΣΥ. προτείνει στην Περιφερειακή Αρχή να τοποθετήσει σε περίοπτη θέση της Π.Ι.Ν. τον ανδριάντα του κ. Μητσοτάκη με την εξής επιγραφή: «Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ευγνωμονούσα, τόνδε ανέθηκε σοι Σώτερ!»

4.Τέλος δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστη την λαθροχειρία που επιχειρείται εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής και των προπαγανδιστικών της μηχανισμών σε σχέση με τον ακριβή αριθμό των κενών οργανικών θέσεων που προτάθηκαν από την πλειοψηφία για να προκηρυχθούν. Έτσι μας μιλούν και πανηγυρίζουν για προκήρυξη 30 θέσεων συσκοτίζοντας σκόπιμα το γεγονός πως οι 14 από αυτές αφορούν περυσινή απόφαση του Π.Σ. που ουδέποτε προχώρησε. Αν αυτή η μέθοδος και τακτική συνεχισθεί για λίγα χρόνια ακόμη ένα είναι βέβαιο. Η τοτεινή Περιφερειακή Αρχή θα πανηγυρίζει για πολλές δεκάδες, δήθεν, προκηρύξεις κενών οργανικών θέσεων, αλλά οι υπάλληλοι που θα εργάζονται στη ΠΙΝ θα μετρούνται στα δάκτυλα των χεριών μας.

Και μια επισήμανση: Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες άλλωστε, μπορεί να δείχνει μεγάλη απροθυμία στις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Όμως έχει φροντίσει για «τα δικά της παιδιά». Με ειδική νομοθετική ρύθμιση επιτρέπει μεγάλο αριθμό προσλήψεων ειδικών συνεργατών και συμβούλων από τους Περιφερειάρχες αλλά και τους Αντιπεριφερειάρχες!

Μετά από όλα αυτά ήταν προφανές πως για την ΛΑ.ΣΥ. δεν υπήρχε κανένα πεδίο συνεννόησης. Κατεβάσαμε την δική μας πρόταση που με απλά λόγια ζητούσε από το Π.Σ. να ψηφίσει:

Α) Την επικαιροποίηση του οργανογράμματος ούτως ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως και απόλυτα στις σύγχρονες ανάγκες.

Β) Την άμεση, με κατεπείγουσες διαδικασίες, συμπλήρωση των θέσεων που απαιτεί το πιο πάνω οργανόγραμμα.

Γ) Την αγωνιστική διεκδίκηση των πιο πάνω εκ μέρους του Π.Σ. και σε συντονισμό με τις διεκδικήσεις του λαϊκού κινήματος.

Η πρόταση της ΛΑ.ΣΥ. αν και πήρε και πολλούς ψήφους από Περιφερειακούς Συμβούλους των άλλων παρατάξεων της αντιπολίτευσης, εντούτοις μειοψήφησε μπροστά στην συμπαγή στάση της πλειοψηφίας.

Παρόλα αυτά δεν απογοητευόμαστε! Δεν απογοητευόμαστε γιατί έχουμε απεριόριστη εμπιστοσύνη στο οργανωμένο, διεκδικητικό λαϊκό κίνημα, αναπόσπαστο κομμάτι του οποίου είναι και η Λαϊκή Συσπείρωση.

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 27/8/2020 #ODUSSEIA #ODYSSEIA