Το θέμα αυτό απασχόλησε και το Περιφερειακό Συμβούλιο με πρωτοβουλία δύο παρατάξεων μεταξύ των οποίων και της ΑΝΑΣΑ και εκδόθηκε απόφαση στο ίδιο πνεύμα.
Η λογική των επιδοτούμενων γραμμών στην περίοδο της κρίσης λόγω covid-19 ήταν η στήριξη των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να συνεχίζουν τα δρομολόγια τους και να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών μας.
Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν έτσι. Αντίθετα στις γραμμές Ζακύνθου-Κυλλήνης και Πόρου-Κυλλήνης η ταλαιπωρία των διακινουμένων υπήρξε ασύγκριτα μεγάλη, με αδικαιολόγητες καθυστερήσεις πολλών ωρών. Για παράδειγμα: 1) το βραδινό δρομολόγιο Πόρου-Κυλλήνης την Τρίτη 26/05/2020 και ώρα αναχώρησης 21.15 αναχώρησε τελικά στις 22.45 και έφθασε στην Κυλλήνη με δύο ώρες καθυστέρηση. Και 2) το απογευματινό δρομολόγιο Ζακύνθου-Κυλλήνης την Τετάρτη 27/05/2020 και ώρα αναχώρησης 17.30 αναχώρησε τελικά στις 19.15 και έφθασε στην Κυλλήνη επίσης με δυο ώρες καθυστέρηση.
Αλήθεια, οι ελεγκτικές αρχές του λιμενικού σώματος πού βρίσκονται;
Η ΑΝΑΣΑ πιστεύει ότι ειδικά στην περίπτωση των μονοπωλιακών καταστάσεων, όπως εν προκειμένω, πρέπει να λαμβάνονται συγκεκριμένα μέτρα για την υλοποίηση των υποχρεώσεων των πλοιοκτητών και κυρίως την προστασία των δικαιωμάτων των διακινούμενων πολιτών.
Το υπουργείο Ναυτιλίας της κυβέρνησης της ΝΔ φρόντισε να επιδοτήσει τα δρομολόγια αυτά Ζακύνθου-Κυλλήνης και Πόρου-Κυλλήνης με 36.428 ευρώ ημερησίως από 24/4 έως 31/05/2020.
Δεν φρόντισε όμως να υπενθυμίσει στους πλοιοκτήτες τις υποχρεώσεις τους απέναντι στους επιβάτες και στην τοπική οικονομία.
Φυσικά, ούτε λόγος για την στάση της Περιφερειακής αρχής Κράτσα που παρακολουθεί προκλητικά αδιάφορη χωρίς καμία αντίδραση.
Η ΑΝΑΣΑ θα παρακολουθεί την λειτουργία των ακτοπλοϊκών γραμμών στα νησιά μας, τόσο για την πιστότητα των δρομολογίων, όσο και για το ύψος των τιμών των εισιτηρίων και γενικότερα για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στους επιβάτες.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 31/5/2020 #ODUSSEIA #ODYSSEIAÂ