Συγκεκριμένα μόλις στις 6/4/2020 άλλαξε τα δρομολόγια για δεύτερη φορά (η πρώτη έγινε στις αρχές Γενάρη του 2020) αναστέλλοντας ΕΝΤΕΛΩΣ το δρομολόγιο Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα και αντίστροφα, που πραγματοποιούσε το πλοίο «Ανδρέας Κάλβος», όταν η συγκεκριμένη γραμμή βρισκόταν σε καθεστώς επιδότησης. Στην ίδια απόφαση προβλεπόταν και η περικοπή σημαντικών δρομολογίων και στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με το λιμάνι της Κυλλήνης, με τα εναπομείναντα να τα πραγματοποιεί μόνο με ένα πλοίο που εξυπηρετεί και τα τρία νησιά (Ζάκυνθο-Κεφαλονιά-Ιθάκη). Η παραπάνω απόφαση Ιδιαίτερα για το νησί και το Δήμο της Ιθάκης, αποτελεί βαρύ πλήγμα αφού την αφήνει απομονωμένη εντελώς, τις ημέρες Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο και Κυριακή, γιατί δεν προβλέπει καθόλου δρομολόγιο από και προς το νησί..Σαν μην έφτανε αυτή η απόφαση η συγκεκριμένη εταιρεία ανακοίνωσε νέα αλλαγή από 24/4/2020 προβαίνοντας σε νέες περικοπές δρομολογίων καταργώντας και το δεύτερο δρομολόγιο από και προς την Κεφαλονιά τις ημέρες Δευτέρα, Πέμπτη, Σάββατο και Κυριακή, αφήνοντας το νησί μόνο με ένα δρομολόγιο (15:30 από Πόρο) και αναγκάζοντας τους ταξιδιώτες από την Αθήνα να ξεκινούν από τα άγρια χαράματα για να φθάσουν στον Πόρο στις 11:10΄ !
Το νέο απαράδεκτο καθεστώς που επέβαλλε η συγκεκριμένη εταιρεία στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας, εκτός των άλλων, αναγκάζει και το πλήρωμα του μοναδικού πλοίου που την πραγματοποιεί, σε εξωφρενική ένταση εργασίας και συνθήκες εξόντωσης, μέχρι και σε συνεχή 17ωρη εργασία.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση θεωρούμε ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν πρέπει να πραγματοποιούνται εάν και εφόσον συσσωρεύουν κέρδη οι εφοπλιστές, αλλά πρωτίστως για να εξυπηρετείται η απρόσκοπτη και ασφαλής μετακίνηση των εργαζομένων και του λαού. Με αυτήν την έννοια δεν μπορούν να προσαρμόζονται ή ακόμη και να καταργούνται όποτε οι εφοπλιστές διαπιστώσουν ότι δεν πιάνουν το ποσοστό κέρδους που επιθυμούν. Τόσο οι κυβερνήσεις (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ) όσο και όλες οι δημοτικές αρχές των δήμων Κεφαλονιάς, έχουν ανοίξει την πόρτα διάπλατα στις αξιώσεις των εφοπλιστών και τους έχουν αφήσει ανεξέλεγκτο το πεδίο της κερδοφορίας σε βάρος των κατοίκων των νησιών μας, υιοθετώντας την άποψη ότι «δικά τους είναι τα καράβια και ότι θέλουν θα κάνουν..». Μάλιστα όταν δεν τους συγχαίρουν για την παραπάνω στάση τους, συμμετέχουν ενεργά στους προσχηματικούς διαλόγους τους στο ΣΑΣ και υιοθετούν τις αντιλαϊκές αξιώσεις τους. Είναι ενδεικτική η εκκωφαντική αφωνία όλων των δημοτικών αρχών μέχρι σήμερα, στις πρόσφατες και παλαιότερες καταργήσεις δρομολογίων , στις σημαντικές αυξητικές ανατιμήσεις στα εισιτήρια (μέχρι και κατά 17% περίπου στην αρχή του 2020), στις καταργήσεις όλων σχεδόν των εκπτωτικών εισιτηρίων ( ειδικές και ευάλωτες κατηγορίες επιβατών, μετ΄επιστροφής έκπτωση), στις εργασιακές συνθήκες γαλέρας που βιώνουν οι ναυτικοί κ.α.
Ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας, κυρίως για λόγους ασφάλειας, επιβάλλεται να μην υπακούσει στην «κανονικότητα» των επιδιώξεων των εφοπλιστών, αλλά στις δύσκολες σημερινές συνθήκες που βιώνουν οι εργαζόμενοι στα νησιά μας και στους δήμους μας. Μια τέτοια απόφαση μπορεί να στοιχίσει ανθρώπινες ζωές στην περίπτωση που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν αερομετακομιδές ενώ κάνει μια βάσανο το ταξίδι από και προς την ηπειρωτική Ελλάδα. Η πολιτική των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών που καθαγιάζει την ιδιοκτησία στα καράβια και αναγνωρίζει το «δικαίωμα» των εφοπλιστών να στερούν από τους κατοίκους των νησιών μας το δικό τους δικαίωμα, αυτό της απρόσκοπτης και ασφαλούς ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, όχι μόνο δεν μπορεί να σταματήσει την αδηφαγία τους αλλά ούτε καν στοιχειωδώς να την ελέγξει. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι και αυτήν την κρίση δεν την πληρώνουν όλοι, και η ατομική ευθύνη δεν αφορά όλους, αλλά αποκλειστικά και μόνο τους εργαζόμενους και το λαό, αφού τα κέρδη και η αυθαιρεσία των εφοπλιστών προστατεύονται με κάθε τρόπο και με πρόσχημα την ανταγωνιστικότητά τους.
Ως Δ.Σ. πρέπει εδώ και τώρα να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση να σταματήσει τον κατήφορο της απομόνωσης των νησιών μας από τους εφοπλιστές. Όπως η ίδια η ζωή αποδεικνύει δεν ικανοποιούνται ούτε με τις παχυλές επιδοτήσεις (άγονες γραμμές – μεταφορικό ισοδύναμο – επιχορηγήσεις, «τράνζιτ» πετρέλαιο κ.α.), ούτε με τα παρακάλια και τις δημόσιες σχέσεις, προκειμένου να συνεισφέρουν έστω και ελάχιστα στα βάρη που σήμερα σηκώνει ο λαός μας. Είναι αυτοί που με τέτοια μέτρα και συμπεριφορά, κτίζουν κάθε χρόνο νέα πλοία και βραβεύονται για τις «επιδόσεις» τους από τους ομογάλακτούς τους, τις κυβερνήσεις και την τοπική διοίκηση.
Απαιτούμε εδώ και τώρα
•Να επανέλθουν τα δρομολόγια που περικόπηκαν από τις 6/4/2020 και να σταματήσει να ανατρέπεται η ζωή ολόκληρων νησιών.
•Να υπάρξουν μειώσεις στα εισιτήρια που θα συμβαδίζουν με το επίπεδο των μισθών και συντάξεων των εργαζομένων και μάλιστα στις συνθήκες τις πανδημίας.
•Να εξασφαλισθεί η διατήρηση και η παραπέρα διεύρυνση των εκπτώσεων των εισιτηρίων στις ευπαθείς ομάδες (συνταξιούχους, άνεργους, συμβασιούχους, πολύτεκνους κ.ά.), να εξασφαλισθούν δωρεάν μετακινήσεις για φοιτητές, στρατιώτες, ΑΜΕΑ και να υπάρξουν μειώσεις σε εισιτήρια μετ επιστροφής, ατομικά και αυτοκινήτων.
•Να υπάρξουν όλα τα μέτρα ασφάλειας και απολύμανσης των καραβιών, από και προς κάθε προορισμό.
•Να υπάρξει ουσιαστική προστασία και ανθρώπινες εργασιακές σχέσεις για τους ναυτικούς μας .
Οι εκλεγμένοι Δημοτικοί σύμβουλοι με την Λαϊκή Συσπείρωση στην ΠΙΝ και στους Δήμους Αργοστολίου, Ληξουρίου, Σάμης, Ιθάκης
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 27/4/2020 #ODUSSEIA #ODYSSEIAÂ