Τα τουρκικά υποβρύχια έχουν εντοπιστεί σε περιοχές κοντά στους διαύλους Ρόδου-Καρπάθου-Κρήτης, Πελοποννήσου-Κυθήρων-Κρήτης, στο Ιόνιο Πέλαγος κλπ.
Συνολικά το τουρκικό Ναυτικό διαθέτει 12 υποβρύχια εκ των οποίων 4 τύπου 209/1400μod κλάσης Gur, 4 τύπου 209/1400 κλάσης Preveze, 4ÂÂ τύπου 209/1200 κλάσης AY.
Το ΠΝÂÂ βρίσκεται στη μέγιστη δυνατή επιφυλακή παρακολουθώντας τα τουρκικά υποβρύχια. Εάν βέβαια είχε στη διάθεσή του και αεροσκάφη ΑΦΝΣ το έργο αυτό θα ήταν πιο εύκολο, αλλά δυστυχώς δεν έχει αυτή την πολυτέλεια, καθώς η απόφαση εκσυγχρονισμού των P-3B, καθυστέρησε συνολικά οκτώ χρόνια (!) και θα χρειαστούμε άλλα τρία χρόνια μέχρις ότου αποδοθεί το πρώτο επιχειρησιακό αεροσκάφος στο ΠΝ.
Η τουρκική κίνηση, που θυμίζει προετοιμασία για σύγκρουση, δεν είναι τυχαία φυσικά, ούτε και άσχετη με το έκρυθμο κλίμα στον Έβρο.
Η σημερινή πτήση των δύο τουρκικών F-16 πάνω από εθνικό έδαφος δεν έχει ξαναγίνει ποτέ πριν, ούτε και η παρενόχληση του ελικοπτέρου Huey της ΑΣ, γύρω από το οποίο διέγραφαν κύκλους σε υψόμετρο 180 μέτρων!
Τα πληρώματα της ΑΣ είναι βέβαια ειδικά εκπαιδευμένα στο πώς να αποφεύγουν μαχητικά αεροσκάφη, μέσα από συνεχή εκπαίδευση στο ΣΟΤ (σειρά Ελικοπτέρων) της ΠΑ που πραγματοποιείται στην 117ΠΜ .
Η κίνηση αυτή της τουρκικής Αεροπορίας, που δεν έχει προηγούμενο, τοποθετεί την κλιμάκωση που επιζητούν οι Tούρκοι σε ένα νέο επίπεδο, ένα πιο κάτω από την σύγκρουση. Γιατί δεν υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσαν να κάνουν πλην των πυρών.
Η ΠΑ διατηρεί για τον έλεγχο της περιοχής δύο σταθμούς ραντάρ και μια πυροβολαρχία Patriot (ελπίζοντας να μην είναι αυτή που θέλουν να στείλουν στη Σαουδική Αραβία…)
Έτσι υπάρχει η 1η ΜΣΕΠ στο Διδυμότειχο με ραντάρ 3DÂÂ AR-32,7 λειτουργίας στη S Band ραντάρ 3D που επιτυγχάνει μέγιστη εμβέλεια αποκάλυψης στόχων 270 ναυτικά μίλια ή 450 χιλιόμετρα.
Η 2η ΜΣΕΠ στο όρος Ίσμαρος στη Ροδόπη με ραντάρ HR-3000. Πρόκειται για ραντάρ στην S Band, κατασκευής της εταιρείας HUGHES με μέγιστη εμβέλεια τα 500 χιλιόμετρα.
Ακόμη πιο πίσω βρίσκεται η 10η ΜΣΕΠ στο όρος Χορτιάτη στη θέση του πρώην 2ου ΚΕΠ, το οποίο μεταφέρθηκε στο Κουτσόχερο της Λάρισας.
Τέλος τα Patriot της Ελευθερούπολης είναι το όργανο επιβολής ισχύος της έγκαιρης προειδοποίησης και αυτόÂÂ ουσιαστικά που θα είχε την ευθύνη για την κατάρριψη των δύο τουρκικών αεροσκαφών (εάν βέβαια δινόταν τέτοια εντολή) εκτός από τις μονάδες SHORADS του ΣΞ (TOR M1, ASRAD-HELLAS) εάν ήταν στο πεδίο.
Αυτό που πρέπει να λεχθεί από τη σημερινή τουρκική υπέρπτηση και μάλιστα σε τόσο χαμηλό ύψος, είναι ότι οι Τούρκοι επικεντρώνουν την επιθετικότητά τους στον Έβρο και αυτό πρέπει να το λάβει σοβαρά το ΓΕΕΘΑ.
Pronews
ΟΔΥΣΣΕΙΑ,11/3/2020 #ODUSSEIA #ODYSSEIAÂÂ