Η σύγχρονη κοινωνικοοικονομική κρίση επηρεάζει μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς δημιουργώντας συναισθήματα άγχους και απογοήτευσης. Συχνά οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ότι δεν μπορούν να διαμορφώσουν ένα θετικό κλίμα στη σχολική καθημερινότητα. Το πρόγραμμα στόχευε στην επανεξέταση του επαγγελματικού ρόλου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από βιωματική διαδικασία που εστιάζει στις δεξιότητες του εκπαιδευτικού. Οι εκπαιδευτικοί που το παρακολούθησαν συμμετείχαν σε μια ανοιχτή δημιουργική διεργασία ως προς το ποιο είναι το σχολείο που ονειρεύονται και πως μπορούν να υλοποιήσουν τις απαιτούμενες αλλαγές στην πράξη, ώστε να αρθούνε οι εκπαιδευτικές δυσλειτουργίες.
Το δεύτερο εργαστήριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα «Ευαλωτότητα και ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο».
Οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν στο να μπορούν να εφαρμόσουν δράσεις πρόληψης στους μαθητές για ζητήματα που προκύπτουν στη σημερινή σχολική καθημερινότητα.
Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν στο να μπορούν να εφαρμόσουν στους μαθητές σειρά παρεμβάσεων που αφορούν την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης την αποδοχή της διαφορετικότητας, τη διαχείριση των συναισθημάτων τους και τη στάση τους απέναντι στην αντιμετώπιση περιστατικών βίας και εκφοβισμού στο σχολείο. Επιπλέον οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το ζήτημα των εξαρτήσεων και για τα νέα δεδομένα σε σχέσεις με ουσίες με τις οποίες οι τελευταίες έρευνες δείχνουν πως ο μαθητικός πληθυσμός έχει εμπλοκή ( κάνναβη, αλκοόλ κ.ά.).
Ανάλογα εργαστήρια θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2020 και σε άλλες περιοχές της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης με βάση τα αιτήματα των εκπαιδευτικών.
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 18/12/2019 #ODUSSEIA #ODYSSEIAÂ