απομνημόνευση αριθμητικών πράξεων και όχι βαθύτερη γνώση φυσικής και χημείας, θέματα ορισμένα εκ των οποίων είναι ουσιαστικά εκτός ύλης. Πιο συγκεκριμένα, στη φυσική Τα ερωτήματα Α2 και Α4 απαιτούν υπολογισμούς και ξεφεύγουν από την ενδεδειγμένη μορφή του Α θέματος. Ομοίως, τα ερωτήματα Β2 και Β3, τα οποία αποτελούν ασκήσεις επιπέδου θέματος Γ. Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό. Στην χημεία, στο θέμα Β1 λαθεμένα ζητείται μόνο ο ιοντισμός της ασπιρίνης, στο θέμα Β2β δύο απαντήσεις μπορούν να θεωρηθούν σωστές, λαθεμένη επίσης χρήση του όρου ακτίνα στα ιόντα, τα ισότοπα δεν υπάρχουν πλέον στην ύλη της Α΄ λυκείου άρα δε θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν σε άσκηση, στο θέμα Γ1.β υπάρχουν και άλλες απαντήσεις από όσες δίνονται και στο θέμα Γ3 απαιτείται οξειδοαναγωγή. Στα αρχαία στο τελευταίο θέμα του συντακτικού δεν διευκρινιζόταν αν οι μαθητές θα έπρεπε να εντοπίσουν την αττική ή την παθητική σύνταξη της πρότασης.
Τα θέματα αυτά ακυρώνουν το διάβασμα, την αγωνία και την οξυδέρκεια μαθητών από όλη τη βαθμολογική κλίμακα, συμπιέζουν τεχνητά τους βαθμούς τους προς τα κάτω. Ακυρώνουν επίσης το έργο, τη φροντίδα και τις γνώσεις εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου και της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τα φετινά θέματα προετοιμάζουν το «νέο» σχολείο και το «νέο» εξεταστικό σύστημα, ένα σχολείο με εξοντωτικούς ρυθμούς για όσους στοχεύσουν σε υψηλόβαθμες σχολές, ένα σχολείο για λίγους.
Ως Σωματείο Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση προσυπογράφουμε το αίτημα για συνυπολογισμό στη βαθμολόγηση των γραπτών όλων των δυσκολιών και ασαφειών, οι οποίες παρουσιάστηκαν.
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 17/6/2019 #ODUSSEIAÂ