Στην εισήγησή του ο Διονύσης Γεωργόπουλος, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, αναφέρθηκε στα συμπεράσματα που βγαίνουν από τη μάχη ενάντια στο νόμο προσλήψεων – απολύσεων χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ψήφισε η κυβέρνηση, στην έννοια της «κανονικότητας» που λανσάρει για ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα, στο νέο νόμο για το Λύκειο, στην εμπειρία από την εφαρμογή της λεγόμενης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, την αξιολόγηση κλπ. Μέσα από αυτά ανέδειξε την προσπάθεια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ να κατασκευάσει μια προπαγανδιστική εικονική πραγματικότητα, που κρύβει την αναντιστοιχία της με τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, τις τεράστιες ελλείψεις. Την προσπάθεια που μετράει για «ρεαλισμό» την λειτουργία των σχολείων με ό,τι περισσεύει αλλά και τη συνέχιση και κλιμάκωση των αντιδραστικών αλλαγών που έκαναν κι οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, από κοινού με τους εταίρους τους, τον ΣΕΒ, την ΕΕ, τον ΟΟΣΑ.
Ξεχωριστά στάθηκε στο ζήτημα του περιεχομένου της γνώσης, όπου συνεχίζεται και βαθαίνει η ιδεολογική χειραγώγηση των μαθητών. Για όλα αυτά τα ζητήματα στήνεται ένα αποπροσανατολιστικό δίπολο μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης, που κρύβει τη στρατηγική ταύτιση και στόχο έχει τον αποπροσανατολισμό του λαού. Τέλος, ο ομιλητής κατέθεσε την πρόταση του ΚΚΕ για το ενιαίο 12χρονο σχολείο γενικής μόρφωσης αλλά και μια σειρά παρατηρήσεις και προτάσεις του κόμματος για τρέχοντα ζητήματα και κάλεσε σε πολύπλευρη ενίσχυση του κόμματος.
Στη συνέχεια ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις. Ενδεικτικά, τέθηκαν: Το τι σχέση έχουν μια σειρά επιλογές με τις αποφάσεις της Μπολόνια, τη Λευκή Βίβλο, τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ. Το ποιες είναι οι εξελίξεις στο χώρο της ειδικής αγωγής, αν πράγματι εκεί εκδηλώνεται ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την κυβέρνηση μιας και εκεί θα γίνουν και οι 4.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών. Το τι συνεπάγεται η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και η δημιουργία των ΠΕΚΕΣ για την ειδική αγωγή αλλά και για το χαρακτήρα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Το ποιες είναι οι αλλαγές στις τεχνική εκπαίδευση και το τι σημαίνει το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ. Το αν, με το σχέδιο για τις προσλήψεις – απολύσεις, η κυβέρνηση επιλέγει το καλύτερο και πιο καταρτισμένο δυναμικό για την εκπαίδευση, δίνοντας παράλληλα επαγγελματική διέξοδο σε νέους αποφοίτους των Πανεπιστημίων. Το γιατί λέμε όχι στην αξιολόγηση και άλλα ζητήματα, όπως για τη θέση του ΚΚΕ για κατοχύρωση βαθμολογίας των υποψηφίων, για το τι συνεπάγονται τα voucher στην προσχολική αγωγή κλπ.
Η συζήτηση ήταν πλούσια και έδωσε τη δυνατότητα να αποσαφηνιστούν οι θέσεις του κόμματος και να υπάρξει μια πιο σφαιρική αντίληψη για τις εξελίξεις. Μέσα από όλα αυτά αναδεικνύεται ότι μόνο το ΚΚΕ τολμά να δίνει τη συνολική εικόνα στους εκπαιδευτικούς και το λαό, να γενικεύει συμπεράσματα από την πείρα και να τα μετατρέπει σε όπλα. Να αποκαλύπτει τα παιχνίδια που παίζουν οι αστικές δυνάμεις, με πρώτο και καλύτερο το ΣΥΡΙΖΑ, που παίρνει τα εύσημα της αποτελεσματικότητας στη βρώμικη δουλειά και στο χώρο της παιδείας. Κυρίως, αναδεικνύεται η ανάγκη να ξεπεραστούν συγχύσεις και αναστολές και να υπάρξει πιο αποφασιστική συμπόρευση με το ΚΚΕ, αλλαγή των συσχετισμών παντού, για να βγει ο ίδιος ο λαός πιο ενισχυμένος στις μάχες που έρχονται…
Αργοστόλι 17-02-2019
Eστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ,17/2/2019, #ODYSSEIAÂ