Γ. Σκλαβούνος: Πολιτικό ήθος ,πολιτική ιδεολογία και πολιτική πράξη των αντιπάλων του Καποδίστρια

στολισμένα άλογα, τα παλάτια του ξεχειλούσανε από τους πάνοπλους ακολούθους. Ποτέ δεν έβγαινε από το σπίτι του χωρίς τη συνοδεία καβαλλάρηδων αρματωμένων και πεζών, και ιπποκόμων που κρατούσανε Περσικά λαγωνικά. Οι γυιοί του προσαγορεύονταν μπέηδες και ο Ιβραήμ πασάς, όταν κατέλαβε τη Γαστούνη, διασκέδασε εξαιρετικά ακούοντας τις ιστορίες των χωρικών που του έλεγαν ότι τους υποχρέωνε να πέφτουν χάμω στα γόνατα, όποτε απευθύνανε μια λέξη στο γιατρό προεστό (Σισίνη), έστω και όταν του αποκρινόταν στην απλούστατη ερώτηση». (Φίνλεϋ, τ. Β΄ , 41. Βλ. και Μένδελσον:)

«ώφειλον να ομιλώσι μόνον γονυπετείς οι χωρικοί αυτού… και επιθυμούσε προ πάντων: Άνετον εξακολούθησιν του Τουρκικού πασαδικού βίου, τρέμοντας ενώπιον αυτού δούλους και δούλας και ωραία αγροτικά κτήματα μετά κήπων και μεγαλοπρεπών ιππώνων» ΙΕΕ. Μετάφραση Ηλ. Οικονοπούλου, 1895, τ. Α΄, 514. Πουκεβίλ, (με επιμέλεια Α. Ν. Κυριακού, 1012. Αρχείο Κουντουριώτη, τ. Δ΄ , 121.)..>>. Αυτούς τους ανθρώπους καποιοι συνεχίζουν να τους ονομάζουν “ανθρώπους της αυτοδιοίκησης” και του “κοινοτισμού”. Αν ειναι δυνατόν το κοινωνικό και πολίτικο ήθος των Αμπελακίων (και του κοινοτισμού γενικότερα) να έχει σχέση με αυτήν την Ασιατική Βαρβαρότητα. 

(γλωσσάρι: ιππώνων, απο το ίππος./σταβλοι αλόγων κι εκτροφής αλόγων). Η οικογένεια Σισίνη ειναι μια απο τις 25 οικογένειες φθορεις του έθνους  κατα τον Καποδίστρια.

Γιώργος Σκλαβούνος

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ,4/11/2017