Λιμενάρχης Κέρκυρας Αναστάσιος Σχοινάς, ο Δ/ντης Τροχαίας Κέρκυρας Σπύρος Σκολαρίκης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιώργος Χονδρογιάννης, ο πρόεδρος του ΟΛΚΕ Σπύρος Στεφανίδης, πρόεδροι και εκπρόσωποι παραγωγικών συλλόγων και φορέων της Κέρκυρας καθώς και επαγγελματικών ενώσεων που ενέχονται στο μεταφορικό έργο.
Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της στρεβλής νομοθεσίας που δίνει αποφασιστικό ρόλο και λόγο στα υπουργεία αφήνοντας εκτός την Τοπική Αυτοδιοίκηση, επεσήμανε εισηγητικά ο Περιφερειάρχης Θεόδωρος Γαλιατσάτος, επισημαίνοντας ακόμη μια φορά ότι θα πρέπει ο Δήμος να είναι ο κύρια αρμόδιος και υπεύθυνος για το μεταφορικό έργο. Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι μόνο με σύνθεση προτάσεων και ιδεών μπορεί να βρεθεί λύση και να τεθούν όρια και προϋποθέσεις.
Δεν λαμβάνουν υπόψη τους την πόλη, τόνισε ο Δήμαρχος Κώστας Νικολούζος, αναφερόμενος στις υπουργικές αποφάσεις που δίνουν άδειες λειτουργίας στα ανοικτά περιηγητικά λεωφορεία, δημιουργώντας ενδεχομένως προβλήματα. Πρέπει να ζήσουμε όλοι μαζί στην Κέρκυρα, να εφαρμόσουμε απαραβίαστα όρια στις λειτουργίες της πόλης και οι όποιες απόψεις και θέσεις καταλήξουμε να έχουν ως κύριο γνώμονα το συμφέρον της πόλης και όχι το ατομικό ή συντεχνιακό συμφέρον του καθενός.
Στα προβλήματα των επαγγελματιών αναφέρθηκε ο Γ. Τσερεμής από την Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρέπει να απομακρυνθούν τα λεωφορεία από την Π. Πόλη, ενώ ο Χρ. Μητσιάλης από την Ένωση Καταστηματαρχών Π. Πόλης ζήτησε εμπεριστατωμένη μελέτη για την κυκλοφορία στην Κέρκυρα και ενημέρωσε για την πλήρη αντίθεση σε όποιο μέτρο ή απόφαση ληφθεί που θα εκτρέπει εκτός πόλης την ροή τουριστών από τις κρουαζιέρες.
Ο Δ. Κλουδάς από το Σύνδεσμο Ιδιοκτητών λεωφορείων Κέρκυρας ζήτησε την έκδοση κανονιστικής απόφασης από το Δήμο Κέρκυρας ώστε να τεθούν όροι ποιος κυκλοφορεί στην πόλη, που παρκάρει, πως περιηγείται κλπ. Ζήτησε να τεθούν όρια, βάσει πληθυσμού, στις άδειες για τα ανοικτά λεωφορεία και ενημέρωσε ότι νωρίτερα οι λεωφορειούχοι πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της πόλης, χωρίς να σημειωθούν έκτροπα, δείχνοντας την αντίθεσή τους στην άνευ ορίων λειτουργία των ανοικτών λεωφορείων και την επαπειλούμενη έκδοση περισσότερων αδειών.
Ο Ν. Καψοκαβάδης από το Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Ταξί Κέρκυρας στην τοποθέτησή του υπενθύμισε ότι ο κλάδος του αγωνίζεται από νωρίς για να τεθούν κανόνες και να μην είναι ανεξέλεγκτη η δρομολόγηση ανοικτών λεωφορείων, υποστήριξε ότι η κατάσταση έχει γίνει ανεξέλεγκτη και ζήτησε η αδειοδότηση να γίνεται μόνο από τον οικείο φορέα (Δήμο ή Περιφέρεια) αφού ληφθεί απόφαση συλλογικού οργάνου και αφού τεθούν σειρά όρων και προϋποθέσεων.
Η Μ. Βούλγαρη από την Ένωση Ξεναγών Ιονίων Νήσων ενημέρωσε ότι και ο κλάδος της πραγματοποίησε σήμερα δίωρη στάση εργασίας και κατήγγειλε ότι ο κλάδος της αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα καθώς τα ανοικτά λεωφορεία προβαίνουν σε κατά παρανομία ξενάγηση, διοργανώνοντας εκδρομές χωρίς να έχουν δικαίωμα.
Για άγρα πελατών έκανε λόγο ο Αλ. Λιτσαρδόπουλος από τον Ενιαίο Επαγγελματικό – Τουριστικό Φορέα ενημερώνοντας ότι θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση του κλάδου του στην οποία θα καταθέσει αίτημα για οριστική παύση αδειοδότησης των ανοικτών λεωφορείων.
Για νόμο έκτρωμα που εξυπηρετεί συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα μίλησε ο Σπ. Γουρδούκης από το Σωματείο Ταξί Κέρκυρας και Παξών και ζήτησε να μην εφαρμοστεί ο νόμος και να ασκηθεί πίεση για να αλλάξει.
Από την πλευρά των καταστημάτων στο Μαντούκι η Κ. Παπίρη κατέθεσε διαμαρτυρία για την πληθώρα των ανοικτών λεωφορείων και ζήτησε να απομακρυνθούν οι στάσεις εντός του λιμανιού και το μεταφορικό έργο να γίνεται εκτός καθώς επίσης και να αποσυρθούν άμεσα οι άδειες που έχουν δοθεί.
Ο Α. Χρυσικόπουλος από το Υπεραστικό ΚΤΕΛ τόνισε ότι ο ένας χώρος πρέπει να σέβεται τον άλλο και να μοιραστεί το μεταφορικό έργο κι όχι να συγκεντρώνεται στα χέρια ορισμένων.
Έχουμε φτάσει στα όριά μας, καταστραφήκαμε και θέλουμε να μας πουν ξεκάθαρα να φύγουμε εμείς για να έρθουν αυτοί, δήλωσε από το Σύλλογο Αμαξηλατών ο Ν. Παγκράτης.
Χάσαμε το μέτρο κι έχει επέλθει υπερκορεσμός δήλωσε ο Γ. Καλούδης από το Σύνδεσμο Αργυροχρυσοχόων, όλοι πρέπει να δουλέψουν και να συνεργαστούμε για να αναβαθμίσουμε γενικά τον τουρισμό δήλωσε ο Σπ. Σκιαδόπουλος από τον Εμπορικό Σύλλογο.
Για την άριστη συνεργασία με Δήμο και Περιφέρεια μίλησε ο δ/ντης της Τροχαίας Σπ. Σκολαρίκης τονίζοντας ότι η αστυνομία κάνει ότι μπορεί με τα μέσα που διαθέτει. “Είναι θέμα διαλόγου και επιλογών και πρέπει να καταλήξουμε στη λήψη αποφάσεων” είπε.
Για υποχρέωση του ΟΛΚΕ να τηρεί απολύτως τη νομιμότητα και να ενεργεί με το πνεύμα του νόμου κι όχι με τις επιθυμίες ενός εκάστου, έκανε λόγο ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Σπ. Στεφανίδης ενώ και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Χονδρογιάννης τάχθηκε υπέρ του ανοικτού εμπορίου, ως πάγια θέση του φορέα του και τήρηση της νομοθεσίας.
Να μετριάσουμε τις αντιθέσεις μας και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί καλύτερο τουρισμό δήλωσε ο Μ. Σακελλαρίου από το Αστικό ΚΤΕΛ Κέρκυρας (που διαθέτει και ανοικτά λεωφορεία). Δεν έχουμε αντίρρηση για κανονιστική απόφαση, είπε, να τεθούν όροι και περιορισμοί και να βρεθεί σύγκλιση απόψεων για να μην στραφεί η μια κοινωνική ομάδα ενάντια στην άλλη.
Ο Δήμαρχος Κώστας Νικολούζος ζήτησε ψυχραιμία και νηφαλιότητα για να βρεθεί λύση και η Κέρκυρα να καταστεί βιώσιμη και λειτουργική. Διευκρίνισε ότι ο Δήμος δεν έδωσε άδειες και ότι ήταν ανέκαθεν αντίθετος στην αδειοδότηση από άλλους φορείς. Τις άδειες τις έχουν δώσει τα υπουργεία Υποδομών και Τουρισμού, είπε, χωρίς να λάβουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες στην Κέρκυρα. Ενημέρωσε ότι ο Δήμος δεν έχει στα χέρια του σύγχρονη μελέτη για την κυκλοφορία αλλά ζήτησε από τους εκπρόσωπους φορέων να περιμένουν λίγες ημέρες, προκειμένου να συζητήσουν συγκεκριμένη πρόταση που διαμορφώνει η δημοτική αρχή.
Συνοψίζοντας ο Περιφερειάρχης Θεόδωρος Γαλιατσάτος αναφέρθηκε ακόμη μια φορά στη θέση του, οι λειτουργίες κάθε πόλης να ρυθμίζονται από όσους δρουν σ’ αυτήν μαζί με τους παραγωγικούς φορείς και υπογράμμισε ότι “όταν λέμε ότι ο Δήμος είναι αποκλειστικός χειριστής της πόλης το εννοούμε”.
Ενημέρωσε ότι μέσω της ΕΝΠΕ θα τεθεί το ζήτημα της αλλαγής της ισχύουσας νομοθεσίας, προκειμένου να ληφθεί ιδιαίτερα υπόψη και η νησιωτικότητα, με στόχο να περάσει η αρμοδιότητα έκδοσης αδειών ανοικτών λεωφορείων στα χέρια των τοπικών αρχών ή τουλάχιστον να ζητείται η σύμφωνη γνώμη πριν τη χορήγησή τους.
Πρωτεύει η κοινωνική συναίνεση δήλωσε ο Περιφερειάρχης ζητώντας τη συμβολή ό0λων ώστε να διαμορφωθεί το αίτημα αλλαγής του νόμου, με τρόπο τέτοιο που δεν θα επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες. Όσον αφορά τη σύμφωνη γνώμη για τις στάσεις των ανοικτών λεωφορείων, αρμοδιότητας της ΠΙΝ, αυτές θα τεθούν υπόψη της δημοτικής αρχής, η οποία θα λάβει απόφαση για τα του οίκου της, δήλωσε ο Περιφερειάρχης τονίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο δείχνουμε ότι εννοούμε όσα λέμε για απόλυτο σεβασμό στις αποφάσεις του Δήμου.
Τέλος ο Περιφερειάρχης δήλωσε ότι δεν υπάρχει καμία άλλη προοπτική για περαιτέρω επέκταση δρομολόγησης ανοικτών λεωφορείων και ενημέρωσε ότι η ΠΙΝ, στο μέτρο των δυνατοτήτων της θα εντείνει τους ελέγχους του μικτού κλιμακίου για το μεταφορικό έργο.
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 13/6/2017