Άγις Κονιδάρης: Τουριστικές Επιχειρήσεις της Κεφαλλονιας και η παρουσία τους στο Διαδίκτυο

Ο καθηγητής Αγης Κονιδάρης για άλλη μια φορά ανέδειξε ένα θέμα που αφορά  την παγκόσμια τουριστική κοινότητα και για αυτό η έρευνά του έχει ήδη κερδίσει το ενδιαφέρον ξένων πανεπιστημίων και θα υπάρξουν σχετικές δημοσιεύσεις.

Κάποιοι εκ των παραβρισκομένων είπαν ότι ευτυχώς που υπάρχει το ΤΕΙ  και μπορούμε να γίνουμε «κοινωνοί» τέτοιων ερευνών, εμείς επιμένουμε ότι δεν αρκεί σε ένα τόπο να βρίσκεται ένα τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό όργανο, αν στο δυναμικό του δεν βρίσκονται καθηγητές του επιπέδου του κ. Κονιδάρη.  Χωρίς να του το επιβάλει κανείς , με γνώμονα την υπηρεσία προς επιστήμη του και τη προσφορά στη τοπική κοινωνία, ο Αγησίλαος Κονιδάρης κάθε τόσο κάνει επιστημονικές ανακοινώσεις που ανοίγουν διαύλους στη τοπική τουριστική οικονομία..και όχι μόνο!

Μια ακόμα έρευνα λοιπόν του Dr Αγησίλαου Κονιδάρη ΔΩΡΕΑΝ!! Ποιος άλλωστε να την χρηματοδοτήσει? Αλλού πάνε τα χιλιάδες ευρώ.. Αλλού σπαταλιούνται πόροι του ΕΣΠΑ..  Δεν είναι γκρίνια είναι διαπίστωση.  Καθηγητές με μισθούς πια κάτω των 1.000 ευρώ προσπαθούν και μάλιστα δωρεάν, την ίδια ώρα που απευθείας αναθέσεις εκατομμυρίων ευρώ διατίθενται δεξιά και αριστερά άνευ αποτελέσματος..

O τίτλος της έρευνας είναι Τουριστικές Επιχειρήσεις στο Διαδίκτυο – Web Performance – Search Engine Optimization – Έρευνα και αξιολόγηση της παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων της Κεφαλλονιάς στο  Διαδίκτυο .

Ταυτότητα Έρευνας

Στην έρευνα αυτή εξετάστηκε ένα δείγμα 394 αρχικών σελίδων  Websites  από  24 διαφορετικές κατηγορίες επιχειρήσεων που  δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο στην Κεφαλλονιά.

Χρόνος διεξαγωγής : Σεπτέμβριος 2016 – Ιανουάριος 2017

Η επιλογή έγινε με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

1.Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν και φυσική παρουσία στην Κεφαλλονιά.

2.Αποκλείστηκαν portal που περιέχουν καταχωρήσεις πολλών επιχειρήσεων.

3.Το Website θα έπρεπε να βρίσκεται ήδη στα πρώτα 100 αποτελέσματα στην Google για κάποια δημοφιλή αναζήτηση στην κατηγορία του.

http://www.digitaltourism.gr

H έρευνα απευθύνεται σε:

Επιχειρηματίες του τουρισμού που η επιχείρησή τους έχει Website ή θέλουν να δημιουργήσουν τώρα Website

Ερευνητές που ασχολούνται με το  WWW και την βελτιστοποίηση Website

Φοιτητές που θέλουν να μάθουν για το SEO

Να επισημάνουμε ότι η έρευνα έγινε ΜΟΝΟ για τις πρώτες σελίδες των websites και όχι για το σύνολο της παρουσίασης της επιχείρησης στο διαδίκτυο.

ΕNOTHTA 1 Domain name: gr ή com ??

ΕNOTHTA 2 Τίτλος & Περιγραφή: Πόσους χαρακτήρες πρέπει να έχει ο τίτλος του domain? Ναι ή όχι στη λέξη – κλειδί “Kefalonia” στο domain??

ENOTHTA 3 Δομή και περιεχόμενο της πρώτης σελίδας

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Φιλοξενία – Hosting : στο πουθενά ή κοντά στην αγορά που μας ενδιαφέρει?

ΕNOTHTA 5 – Content Management System – Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου

ΕNOTHTA 6 – Απόδοση & Ταχύτητα

ΕNOTHTA 7 – Κινητές συσκευές

ΕNOTHTA 8 – Ασφάλεια

ΕNOTHTA 9 – Σύνδεσμοι  (Links)

ΕNOTHTA 10 – Analytics

ΕΝΟΤΗΤΑ 11- Social Media

ΕNOTHTA 12 – Σύνδεση με εξωτερικές  υπηρεσίες

ΕNOTHTA 13 – Πρόσθετο SEO

ερευνα αγησιλαου κονιδαρη για websites13

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Είναι προφανές απ’ όλα όσα παρουσιάστηκαν σε αυτή την έρευνα ότι υπάρχει αρκετή δουλειά που πρέπει να γίνει για τη βελτίωση της παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων στο Διαδίκτυο. Σε ότι αφορά την Κεφαλλονιά, παρατηρούμε πως υπάρχει μια ομάδα από Website (περίπου το 25%) που βρίσκονται σε αρκετά καλό σημείο ως προς το SEO. Τα Website  αυτά είναι γρήγορα, διαθέτουν σωστή δομή και γενικά φαίνεται ότι υπάρχει συνεχής φροντίδα και ανανέωση. Στο υπόλοιπο 75% των  Website βλέπουμε έντονες διαβαθμίσεις ως προς την βελτιστοποίηση, με αρκετά προβλήματα.

Σίγουρα απαιτείται περισσότερη δουλειά σε αυτά τα Website.

Συνοψίζοντας τις παρατηρήσεις που έγιναν σε κάθε ενότητα της έρευνας με βάση τις καλές πρακτικές, οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν  άμεσα είναι (χωρίς σειρά προτεραιότητας):

Η διασύνδεση των Websites με τα Social Media

Η χρήση εργαλείου ανάλυσης επισκεψιμότητας

Η προσπάθεια αύξησης των εισερχόμενων συνδέσμων (Inbound links) με προσοχή βέβαια ώστε οι σύνδεσμοι αυτοί να είναι πραγματικοί και βασισμένοι στην ποιότητα του περιεχομένου του Website.

Η προσθήκη πιστοποιητικού SSL

Η συνεχής ανανέωση των εκδόσεων του CMS (WordPress ή Joomla)

Η βελτίωση της απόδοσης των Websites ως προς τους χρόνους φόρτωσής τους

Η χρήση κάποιου αναγνωρισμένου CMS όπου δεν υπάρχει

Η βελτιστοποίηση της χρήσης του Website από κινητές συσκευές

Η προσαρμογή των τίτλων και των περιγραφών των Website στα ενδεδειγμένα μεγέθη

Η χρήση των σωστών όρων στους τίτλους και στις περιγραφές των Websites

Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου και της απόδοσης ενός Website ώστε αυτό να καταλαμβάνει καλές θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και  συνεχή ενασχόληση. Υπάρχουν αρκετοί επαγγελματίες του είδους που μπορούν να βοηθήσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις στη διαδικασία αυτή. Η έρευνα μας έχει ως βασικό στόχο να τονίσει την ανάγκη βελτίωσης του περιεχομένου και της απόδοσης των δικτυακών τόπων. Επίσης, θέλουμε οι  επαγγελματίες του τουρισμού να γνωρίσουν τους παράγοντες που πρέπει να βελτιώσουν ώστε να είναι μέτοχοι της διαδικασίας βελτιστοποίησης ακόμη και εάν δεν μπορούν να την υλοποιήσουν οι ίδιοι.

Τέλος θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι πως ότι και αν κάνει κάποιος τεχνικά σε έναν δικτυακό τόπο, τίποτα δεν συγκρίνεται με την ποιότητα του περιεχομένου.

Πρώτα λοιπόν, δημιουργήστε ενδιαφέρον, ελκυστικό και σύγχρονο περιεχόμενο που βοηθάει τους χρήστες και απαντά στα ερωτήματά τους. Σίγουρα θα επιβραβευθείτε!

Με την ελπίδα ότι οι επιχειρηματίες του τουρισμού θα κάνουν ένα κλικ εδω http://www.digitaltourism.gr

για να διαβάσουν την έρευνα και κυρίως να προβληματιστούν απο την έρευνα και να ανασυγκροτήσουν τα website τους με τη βοήθεια επαγγελματιών.

Εκ μέρους των Αναγνωστών του kefalonia press πολλά συγχαρητήρια στον Dr Αγησίλαο Κονιδάρη και στην ομάδα του στο ΤΕΙ για την πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα αυτή έρευνα που ανεβάζει συνολικά τη ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος του νησιού μας καθώς η εκπαίδευση και η έρευνα όπως είπε και ο κ. καθηγητής είναι οι δυο πυλώνες του τουρισμού!

Καλή …αναβάθμιση!

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 14/3/2017, kefaloniapressÂ