Performance του καθηγητού Mark Titmarsh στο Κέντρο Πολιτισμού στα Μεταξάτα

Το αναπόφευκτο αυτής της μετατόπισης για να γίνει αντιληπτό  έχει χρειαστεί σχεδόν έναν αιώνα. Ωστόσο, ως προς  το χρονοδιάγραμμα και την πλήρη σημασία του, το γεγονός δεν θα μπορούσε να είναι γνωστό παρά μόνο εκ των υστέρων. Οι πολλαπλοί θάνατοι και επανατάξεις  της ζωγραφικής  μέχρι και αυτή τη στιγμή μπορούν πλέον να  εκληφθούν ως μια ιστορική «συζήτηση» σχετικά με την «αντικειμενι-κότητα»  της ζωγραφικής. Το αποτέλεσμα είναι μία κβαντικού τύπου  διασπορά των εικονιστικών πρακτικών  μέσα στα πλαίσια της  διαδικασίας «κατασκευής»  ή της «δημιουργίας» ζωγραφικής.

Chromoman ( χρωμάνθρωπος) είναι μια  επί σειρά ετών συνεχόμενων  ζωντανών καλλιτεχνικών  παραστάσεων,  που εισαγάγουν  την ζωγραφική τέχνη σε μία απόλυτα νέα μορφή, χωρίς καμία προσφυγή σε καμβά ως επιφάνεια εφαρμογής του χρώματος. Αντί του καλλιτέχνη που εφαρμόζει  χρώματα  σε ένα υπόστρωμα, η κατάσταση αντιστρέφεται με τον καλλιτέχνη να γίνεται  η ζωντανή επιφάνεια επί του οποίου εφαρμόζεται το χρώμα. Σε αυτή την παράσταση  με την συμβολή 6 βοηθών θα  χρησιμοποιηθεί  ως υλικό ζωγραφικής   συγκεκριμένης υφής  σπρέι χρώματος  πάνω στο  ίδιο το σώμα του καλλιτέχνη.

Η performance θα πραγματοποιηθεί την είσοδο του Κάστρου του Αγίου Γεωργίου την Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016 και ώρα 19.30.

“Chromoman 11”, 2016 –  SEAS ARTS EXHIBITION 2016

Mark Titmarsh, “Chromoman 11”, 2016

Performance, Agios Georgios Fortress, Kefalonia, 7.30pm,  Wednesday 20th  July 2016.

Artist Statement

At some point in the recent past the final stage of an historical transition took place within the discipline of painting. This event was nothing short of a paradigm shift, as momentous as previous evolutionary developments from cave to church to canvas. After many stops and starts the discipline of painting has completed the final stage of its self sublimation. In doing so it has traded its traditional concern with picturing in favour of an intense interest in thingliness.

The inevitability of this shift has been understood for almost a century. However the timing and full significance of the event could only be known post factum. The multiple deaths and regathering of painting that lead up to this moment can now be cast as an historical discussion about the object-ness of painting. The result is a quantum dispersal of pictoriality into the processes of ‘making’ and ‘doing’ painting.

“Chromoman 11”, 2016 is an ongoing series of performances that enact the making-doing of painting without recourse to paint or canvas. Instead of the artist applying colours to a substrate, the situation is reversed with the artist becoming a living surface on which colour is applied. In this case 6 assistants spray coloured string onto the crouched body of the artist outside the entrance to the Agios Georgios Fortress.

……..

MARK TITMARSH

“Chromoman 11”, 2016   –   SEA(S) ARTS EXHIBITION 2016

Κατά το πρόσφατο παρελθόν επήλθε  το τελικό στάδιο μιας ιστορικής μετάβασης  στα πλαίσια της  ζωγραφικής  τέχνης. Αυτό το γεγονός δεν ήταν τίποτα λιγότερο από μια παραδειγματική στροφή,  βαρυσήμαντη  όπως και οι  προηγούμενες εξελικτικές μεταβάσεις  από την τέχνη των σπηλαίων, στην τέχνη των ναών  και τελικά στην τέχνη επί του καμβά. Μετά από πολλές στάσεις και νέα ξεκινήματα  η τέχνη της ζωγραφικής έχει ολοκληρώσει το τελικό στάδιο της                   αυτοεξάχνωσης της. Με τον τρόπο αυτό έχει διαπραγματευθεί την  παραδοσιακή  ανησυχία της του «απεικονίζειν»  προς όφελος  ενός  έντονου  ενδιαφέροντος  για το αντικείμενο καθεαυτό.

Το αναπόφευκτο αυτής της μετατόπισης για να γίνει αντιληπτό  έχει χρειαστεί σχεδόν έναν αιώνα. Ωστόσο, ως προς  το χρονοδιάγραμμα και την πλήρη σημασία του, το γεγονός δεν θα μπορούσε να είναι γνωστό παρά μόνο εκ των υστέρων. Οι πολλαπλοί θάνατοι και επανατάξεις  της ζωγραφικής  μέχρι και αυτή τη στιγμή μπορούν πλέον να  εκληφθούν ως μια ιστορική «συζήτηση» σχετικά με την «αντικειμενι-κότητα»  της ζωγραφικής. Το αποτέλεσμα είναι μία κβαντικού τύπου  διασπορά των εικονιστικών πρακτικών  μέσα στα πλαίσια της  διαδικασίας «κατασκευής»  ή της «δημιουργίας» ζωγραφικής.

Chromoman ( χρωμάνθρωπος) είναι μια  επί σειρά ετών συνεχόμενων  ζωντανών καλλιτεχνικών  παραστάσεων,  που εισαγάγουν  την ζωγραφική τέχνη σε μία απόλυτα νέα μορφή, χωρίς καμία προσφυγή σε καμβά ως επιφάνεια εφαρμογής του χρώματος. Αντί του καλλιτέχνη που εφαρμόζει  χρώματα  σε ένα υπόστρωμα, η κατάσταση αντιστρέφεται με τον καλλιτέχνη να γίνεται  η ζωντανή επιφάνεια επί του οποίου εφαρμόζεται το χρώμα. Σε αυτή την παράσταση  με την συμβολή 6 βοηθών θα  χρησιμοποιηθεί  ως υλικό ζωγραφικής   συγκεκριμένης υφής  σπρέι χρώματος  πάνω στο  ίδιο το σώμα του καλλιτέχνη.

Η performance θα πραγματοποιηθεί την είσοδο του Κάστρου του Αγίου Γεωργίου την Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016 και ώρα 19.30.

Bio

Mark Titmarsh (born 1955, Ingham, Australia) is a visual artist working in painting, video and writing. His paintings and filmwork are currently held in public collections across Australia, and in private collections in Europe and the United States.

His current work executed under the rubric of ‘expanded painting’ is painting about painting or painting that dissimulates into objects, videos and texts. Recent work has included paintings on industrial materials, environments of fluorescent string and video works for mobile phones. In 2006 he was a cofounder of the artist run space, Loose Projects and is currently co-editing a book on the gallery.

He received a PhD in Painting at University of Technology Sydney in 2009, where he is a tenured Lecturer in Interdisciplinary Studies in the school of Design. He has also studied at St. Martin’s College of Art, London; the University of London; the Pietro Vannucci School of Fine Arts, Italy and the University for Foreigners in Perugia, Italy.

His artworks are held in the collections of the National Gallery of Australia, most of the State Galleries of Australia and in private collections in the USA and Europe.

http://www.marktitmarsh.com.au/4d/

……

Mark Titmarsh

Ο Kαθηγητής Mark Titmarsh (γεννημένος το 1955, Ingham, Αυστραλία) είναι εικαστικός που εργάζεται στη ζωγραφική, βίντεο και γραφή. Πίνακες του και φίλμ βρίσκονται  σε  δημόσιες συλλογές σε όλη την Αυστραλία, και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η πρόσφατη εργασία του εκτελείται κάτω από τον τίτλο  «επέκταση της  ζωγραφικής» και είναι η ζωγραφική για τη ζωγραφική ή η ζωγραφική που μεταφέρεται σε αντικείμενα, βίντεο και κείμενα. Πρόσφατες εργασίες του περιλαμβάνουν  έργα ζωγραφικής σε βιομηχανικά υλικά, περιβάλλοντα φθορισμού, αποτελούμενα από έγχρωμα φωτεινά κορδόνια  και  επίσης έργα βίντεο για κινητά τηλέφωνα. Το 2006 ήταν συνιδρυτής του καλλιτεχνικού χώρου << Loose Projects>> και παραμένει  ο συνδημιουργός  του σχετικού  βιβλίου του χώρου.

Στη δεκαετία του 1990 με έδρα  το Σίδνεϊ διετέλεσε συνιδρυτής της ‘’Art Hotline’’,  μίας   ομάδας καλλιτεχνών που εξέθεταν εφήμερα έργα εκτός των χώρων των γκαλερί  σε καθημερινά τοπία. Επιμελήθηκε επίσης ενός  βιβλίου που τεκμηρίωνε  τις άνω δραστηριότητές τους μεταξύ του 1992 και του 1995. Μεγάλο μέρος αυτής της εργασίας θα μπορούσε να περιγραφεί ως αντικείμενα μετα-ζωγραφικά, διότι  λαμβάνουν τη μορφή κατασκευών τριών διαστάσεων,  κατασκευές που αφορούν ειδικά τις εννοιολογικές πτυχές της ζωγραφικής. Στα έργα του Οθόνης περιλαμβάνονται βίντεο και πειραματικές ιστοσελίδες που εκτέθηκαν στην έκθεση του έτους 2000, Multimedia Arts Asia Pacific.

Ο Mark δραστηριοποιείται σε θέματα που αφορούν τις τέχνες, ήταν συν-ιδρυτικό μέλος της ‘’Working Artists Against Ralph’’ and PEAASS (Promoting Electoral Awareness of the Artists Status in Society), δύο ομάδες που συγκροτήθηκαν για να υπερασπιστούν  τα δικαιώματα των καλλιτεχνών και να αυξήσουν την  συνειδητοποίηση της συμβολής τους στο εθνικό  πολιτιστικό περιβάλλον. Ήταν συν-ιδρυτικό μέλος της ομάδας Group 3, μία συνεργασία καλλιτεχνών για την εξερεύνηση των ορίων της ζωγραφικής πρακτικής μέσω της εγκατάστασης και της φωτογραφικής τεκμηρίωσης.

Στη δεκαετία του 1980 απέκτησε  διεθνή φήμη ως ένας πειραματικός σκηνοθέτης  με παρουσία στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και τη Νότια Αμερική, κερδίζοντας βραβεία στο Ann Arbor και το Διεθνές Φεστιβάλ  του Μοντρεάλ.  Στην Αυστραλία είχε μια σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη της μεταμοντέρνας  αναζήτησης  σχετικά με τις εικαστικές τέχνες στο ρόλο του ως συν-εκδότης του περιοδικού εικαστικών τεχνών ‘’Οn the Beach’’ και ως νέος ζωγράφος / χειριστής της εικόνας.

Ο Mark ήταν ένα συν-ιδρυτικό μέλος της Super 8 Film Group, μια οργάνωση που εδρεύει στο Σύδνεϋ για την προώθηση, τη διανομή, και την έκθεση της Αυστραλιανής  πειραματικής κινηματογραφίας. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Μεταφυσικής TV – μια ομάδας  5 πειραματικών σκηνοθετών, των οποίων το έργο στηρίχθηκε σε δημιουργική ανα-κατασκευή έργων δημιουργημένων  από που είχαν ληφθεί από τηλεοπτικές εικόνες.

Μεταξύ άλλων προσόντων, ο Mark έχει ολοκληρώσει το διδακτορικό του δίπλωμα στη Ζωγραφική στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Σίδνεϊ, είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εικαστικών Τεχνών και έχει σπουδάσει στο St Martins College of Art του Λονδίνου, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και στην Pietro Vannucci Σχολή Καλών Τεχνών  στην Ιταλία ως επίσης και στο Πανεπιστήμιο για Ξένους στην Περούτζια της Ιταλίας.

Τα ‘εργα του βρίσκονται στις συλλογές της National Gallery of Australia, στις περισσότερες από τις κρατικές Galleries of Australia και σε ιδιωτικές συλλογές στις ΗΠΑ και Ευρώπη.

http://www.marktitmarsh.com.au/4d/

Eστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 20.7.2016