Γ. Μανωλάτος: Ο ΕΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΜΑΝΤΙΛΑ

μεγάλωσε στην Ελλάδα και έζησε τόσα χρόνια από τη νεαρή της ηλικία λαμβάνοντας μάλιστα την ελληνική παιδεία; Ποια παιδεία αλήθεια; Και όχι μόνο δε μπόρεσε, το εκπαιδευτικό μας σύστημα, να εξελληνίσει την αιγυπτιοπούλα αλλά δε μπόρεσε ούτε καν να της διδάξει ότι η μαντίλα καθιερώθηκε σαν σύμβολο σκοταδισμού, καταπίεσης και υποδούλωσης της ψυχής  και του σώματος των γυναικών. Αυτό θα έπρεπε, πρωτίστως, να μας απασχολεί σαν κοινωνία και σαν λαό και όχι το γεγονός αυτό καθεαυτό ότι δηλαδή, μια κοπέλα που μεγάλωσε στην Ελλάδα και έγινε παραστάτης, άρα είναι καλή μαθήτρια, φόρεσε μαντίλα στην παρέλαση. Αυτό, αποδεικνύει αποτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, το οποίο αποκαλύπτεται στείρο, σχολαστικό και χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο και ορθό λόγο της  Ελληνικής Παιδείας.

Η δεύτερη διάσταση του προβλήματος είναι το ότι η επιλογή των καλύτερων μαθητών για σημαιοφόρο και παραστάτες,  αποτελεί κριτήριο ελιτίστικου ρατσισμού. Γιατί άρα, μόνο ο άριστος μαθητής ή μαθήτρια να είναι ικανοί, και μόνο αυτοί, να φέρουν την σημαία, η οποία είναι το εθνικό σύμβολο όλων των ελλήνων και πλούσιων και φτωχών και τρανών και αδύνατων και σπουδαγμένων και απλών πολιτών και μικρών και μεγάλων; Ο άριστος μαθητής βεβαίως και θα πρέπει να ανταμείβεται και να ενθαρρύνεται. Όχι όμως αναδεικνύοντας τον ως τον μόνο ικανό να φέρει το εθνικό σύμβολο, την ελληνική σημαία, ή οποία ανήκει εξίσου σε όλους τους Έλληνες και σε όλα τα ελληνόπουλα. Αν εξέλειπε αυτός  ο ελιτίστικος  ρατσισμός δεν θα  υπήρχε προφανέστατα ούτε το πρόβλημα της μαθήτριας  με τη μαντίλα ούτε και εκείνα, τότε, που σημαιοφόροι ήσαν μαθητές αλβανικής καταγωγής…

ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΑΝΩΛΑΤΟΣ – ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 31.3.2016