Μια Κεφαλλονίτισσα επιτυχημένη σκηνοθέτης: Τζένη Αρσένη. Επιστροφή στην Ελλάδα

Στο θέατρο Κνωσός, λοιπόν, στις 2, 6, 9 και 13 Απριλίου το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει όλα τα τεχνάσματα που σκαρφίστηκε ο κόμης Αλμαβίβα προκειμένου να παντρευτεί τη Ροζίνα, την αγαπημένη του, που ο κηδεμόνας της, Ντον Μπάρτολο, ήθελε για τον εαυτό του. Σ’ αυτή του την προσπάθεια, φυσικά, είχε την πολύτιμη βοήθεια του πολυμήχανου κουρέα, του Φίγκαρο!

Ταυτότητα παράστασης

Παραγωγή: Η2Οpera

Μουσική Διεύθυνση: Στάθης Σούλης

Σκηνοθεσία – Κινησιολογία: Τζένη Αρσένη

Σκηνογραφία: Γεράσιμος Αβλάμης

Ψηφιακές Προβολές: Βέρα Κομνηνού

Ενδυματολογική Επιμέλεια: Ioannisko

Ενορχήστρωση: Jonathan Lyness

Μουσική Προετοιμασία: Μανώλης Παπασιφάκις

Δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου

Πρωταγωνιστούν:

Il Conte d’Almaviva: Γιάννης Κάβουρας

Bartolo: Γιώργος Ματθαιακάκης

Rosina: Σοφία Μιχαηλίδου

Figaro: Δημοσθένης Χρ. Σταυριανός

Basilio: Γαβριήλ Αντωνέλος

Berta: Μιράντα Γεωργάκη

Fiorello: Γιάννης Μανιατόπουλος

Χορωδία και Διδασκαλία: Δημήτρης Μπουζάνης

Ορχηστρικό Σύνολο H2Orchestra

Πού: Θέατρο Κνωσός, Κνωσού 11 & Πατησίων 195, τηλ.: :210-8677070

Πότε: Σάββατο 2 Απριλίου,

Τετάρτη 6 Απριλίου,

Σάββατο 9 Απριλίου και

Τετάρτη 13 Απριλίου στις 20.00

Το ταξίδι…

Ήταν μόλις 26 ετών όταν η Τζένη Αρσένη σκηνοθέτησε την «Αντιγόνη» του Μέντελσον στο Royal Albert Hall του Λονδίνου, σε παραγωγή του BBC Proms σε μουσική διεύθυνση του σπουδαίου μαέστρου Richard Hickox. Η συγκεκριμένη παράσταση, σε δική της σύλληψη και δραματουργία, της χάρισε διθυραμβικές κριτικές από τον ξένο Τύπο, μια διάκριση στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Antikenfestspiele στην Trier της Γερμανίας, αλλά και το εισιτήριο για ένα υπέροχο ταξίδι με ζηλευτούς ενδιάμεσους σταθμούς.

Να κάποιοι από αυτούς:

• Το 2007, προτού συμπληρώσει τα 30 επιλέχθηκε ανάμεσα σε 800 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο για να σκηνοθετήσει το “Grand Finale” στο San Francisco Opera Center. Μια σύνθεση από 20 σπουδαίες όπερες, η οποία παρουσιάστηκε με αφορμή τη συμπλήρωση μισού αιώνα ζωής της μεγάλης αμερικανικής λυρικής σκηνής με την ορχήστρατης Όπερα του Σαν Φραντσίσκο. Για τη συγκεκριμένη δουλειά η εφημερίδα San Francisco Chronicle έγραψε: «Η Τζένη Αρσένη σκηνοθέτησε την παράσταση Grand Finale με τη μεγαλύτερη οξυδέρκεια και ικανότητα που μπορώ να θυμηθώ από τότε που παρακολουθώ αυτό το γεγονός. […] Δεν είναι μόνο τα φωνητικά ταλέντα που θα λάμψουν στο μέλλον».

• Δύο χρόνια μετά επιστρέφει στην Καλιφόρνια, σκηνοθετώντας με επιτυχία την όπερα του Μότσαρτ, «Οι Γάμοι του Φίγκαρο». Οι παραστάσεις της γίνονται γνωστές στη Νέα Υόρκη, όπου την καλεί το Κέντρο Σύγχρονης Όπερας να σκηνοθετήσει δύο αμερικάνικες όπερες και πολύ σύντομα αναλαμβάνει τη θέση του Δραματολόγου. Από τότε έως σήμερα, η Τζένη Αρσένη απαριθμεί πολλές σκηνοθεσίες στη Νέα Υόρκη αλλά και προσφάτως στο Milwaukee, κοντά στο Σικάγο, όπου η παράστασή της “El Cimarron” στο Skylight Music Theatre παίρνει την πρώτη θέση για τη θεατρική σεζόν 2013-2014.

• Το περασμένο καλοκαίρι τιμήθηκε με την ανάθεση της έναρξης του Φεστιβάλ Θεάτρου της Καζαμπλάνκα

• Υπήρξε Υπεύθυνη Συντονισμού και Δραματολογίου της Πειραματικής Λυρικής Σκηνής από την αρχή της δημιουργίας της με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Θόδωρο Αντωνίου.

• Σκηνοθέτησε τα πρώτα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε μία βραδιά που εντυπωσίασε.

Με όπλο τη δημιουργικότητα

Αυτή την περίοδο, η Τζένη Αρσένη διανύει μια από τις πιο δημιουργικές περιόδους της καριέρας της, αφού ασχολείται πυρετωδώς με δύο διαφορετικές και ενδιαφέρουσες δουλειές εκτός αλλά και… εντός. Πέρα από τον «Κουρέα της Σεβίλλης», ετοιμάζει βαλίτσες και για την Αμερική. Εκεί θα συνεργαστεί για ακόμα μία φορά με το Κέντρο Σύγχρονης Όπερας της Νέας Υόρκης, σκηνοθετώντας σε παγκόσμια πρώτη, δύο νέες όπερες: το Black Water του Jeremy Beck και το Falling Man των Kenneth Fuchs και Don DeLillo στο Symphony Space της Νέας Υόρκης (29 Απριλίου).

Who is who

Η Τζένη Αρσένη είναι ο ορισμός του ανήσυχου πνεύματος. Τίποτα από όλα όσα έχει καταφέρει δεν της χαρίστηκε. Αντίθετα, διαρκώς εξελίσσεται, μαθαίνει, ψάχνει. Γι’ αυτό και το βιογραφικό της, εκτός από τις σπουδαίες συνεργασίες, περιλαμβάνει ένα αξιόλογο ακαδημαϊκό υπόβαθρο. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν: Θεατρολογία και Σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, μεταπτυχιακή έρευνα στη Φιλοσοφία (UCL) και διδακτορική διατριβή (Αισθητική Φιλοσοφία, Όπερα, Αρχαία Τραγωδία) στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Royal Holloway), Σκηνοθεσία Όπερας (Boston University), Σκηνοθεσία Κινηματογράφου (New York Film Academy) και μουσικές σπουδές πιάνου, θεωρητικών και χορού έως σήμερα.

Έχει διδάξει για χρόνια σε πολλούς καλλιτεχνικούς και ακαδημαϊκούς φορείς.

Είναι ιδρυτικό μέλος του διεθνούς φορέα Artivism Drives Democracy για την τέχνη και την κοινωνική αλλαγή.

Πρόσφατα εξελέγη Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου.

Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων. Υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Οι συμμετοχές της σε διαλέξεις και διεθνή συνέδρια πολλές, το ίδιο και οι υποτροφίες που έχει λάβει. Αξίζει να σημειωθεί, ότι είναι από τις ελάχιστες, αν όχι η μοναδική εξειδικευμένη σκηνοθέτις όπερας και μουσικού θεάτρου με βαθειά γνώση και εμπειρία στη μουσική και την κινησιολογία.

To 2012 το CNN της πήρε συνέντευξη, χαρακτηρίζοντάς την ως μία από τις «καλύτερες και εξυπνότερες προσωπικότητες», επισημαίνοντας βασικούς σταθμούς στην πορεία της.

Και επειδή το πλήρες βιογραφικό της είναι… ατελείωτο, μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη σελίδα της στο www.eugeniaarsenis.com

Λυπάμαι αν το δελτίο τύπου είναι πολύ μεγάλο. Στην περίπτωση της Τζένης Αρσένη, όμως, όσο και να προσπάθησα να κόψω στοιχεία από το βιογραφικό της, ήταν αδύνατον να μην βάλω αυτά τα σημαντικά που, τελικά, άφησα.

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.

Βάσω Σωτηρίου We Will

Διευθύνουσα σύμβουλος

Τηλ: +30 211 400 5461+30 211 400 5461 

Κιν.:. +30 6936 159 835+30 6936 159 835 

www.vassosotiriou.gr

Email: vasso_sotiriou@hotmail.com

Facebook: Vasso Sotiriou

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 18.3.2016