Η Δημοτική Αρχή ( ΝΔ ) κατά την άφιξη των στελεχών της εταιρείας στην Κεφαλονιά, επέδειξε στάση υποτέλειας, που αποδεικνύει εκτός των άλλων και την συμφωνία της με την κυβερνητική απόφαση πώλησης του αεροδρομίου . Μάλιστα κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ανέλαβε να ενημερώσει τον Κεφαλλονίτικο λαό -ως άλλο Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της Fraport- για τα…. «οφέλη» από την υπογραφή της παραπάνω σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Κεφαλονιάς στην κοινοπραξία «FRAPORT AG – SLENTEL Ltd».
Εμείς παραθέτουμε ορισμένα μόνο στοιχεία της σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και της ανωτέρω κοινοπραξίας προκειμένου ο λαός της Κεφαλονιάς να βγάλει τα συμπεράσματά του :
-Η FRAPORT απαλλάσσεται από φόρους. Απαλλάσεται από υποχρέωση καταβολής ΕΝΦΙΑ για τα εκατοντάδες στρέμματα που θα της παραχωρηθούν [σελ. 279 § 43.1.9], καθώς επίσης απαλλάσσεται και από Δημοτικά Τέλη και φόρους π.χ. φόρους και τέλη για τα δίκτυα αποχέτευσης και τις δημοτικές υποδομές που θα χρησιμοποιεί κ.α.
-Η FRAPORT βάζει νέα τέλη – Πέραν των τεσσάρων προϋφισταμένων Τελών (Σπατόσημου [ΤΕΑΑ], Προσγειώσεως, Σταθμεύσεως και Υπέρπτησης), καθιερώνονται τρία νέα, τα Τέλη Φωτισμού,Ασφαλείας και Επιβατών [σελ. 58]. Την ίδια ώρα όμως τα στελέχη της κοινοπραξίας εξαγγέλουν αύξηση τελών κατά 15%, -όπως ενημέρωσε η Δημοτική Αρχή στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο-καθώς και ότι η κοινοπραξία μπορεί να αξιώσει αποζημίωση από το κράτος, σε περίπτωση που ισχυρισθεί ότι προέβη σε πρόσθετες λειτουργικές δαπάνες εξαιτίας της αλλαγής της νομοθεσίας.
-Η FRAPORT έχει νέες αξιώσεις. Η κοινοπράξία θα μπορεί να αξιώσει αποζημίωση από το κράτος για θάνατο ή ζημία προσώπου ή περιουσίας, που συμβαίνει στον χώρο του αεροδρομίου από οποιαδήποτε αιτία, καθώς επίσης και όταν συμβαίνει ένα «γεγονός ευθύνης του Δημοσίου», όπως η βλάβη σε μηχάνημα που θα μειώνει την δυνατότητα εξυπηρέτησης συγκεκριμένου αριθμού αεροσκαφών ή η απεργία των εργαζομένων.
-Το κράτος θα πληρώνει για τις νέες μελέτες, τα έξοδα για εξοπλισμούς, αντιρρυπαντικές τεχνολογίες, μετρήσεις θορύβου κλπ που απαιτούνται.
– Η κοινοπραξία θα μπορεί να δανείζεται από τις τράπεζες με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου . Η Εταιρεία θα βάζει ενέχυρο τα δικαιώματα που απορρέουν από την Σύμβαση και οι τράπεζες ίσως κάποτε γίνουν οι νέοι διαχειριστές. Το κράτος θα είναι αδύνατο πρακτικά να επανακτήσει τα διαχειριστικά δικαιώματα επί των αεροδρομίων, διότι θα απαιτούνται τεράστια ποσά για να εξοφληθούν οι τράπεζες.
– Η κοινοπραξία δύναται να αγοράζει για λογαριασμό της ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ (δηλ. του Δημοσίου) αναβαθμισμένους εξοπλισμούς και εν συνεχεία να αφαιρεί το κόστος αυτών από την οφειλόμενη εισφορά της προς το Δημόσιο.
– Οι όποιες απαλλοτριώσεις απαιτηθούν θα βαρύνουν αποκλειστικά το κράτος .
– Το τίμημα της παραχώρησης που θα πρέπει να καταβάλλει η κοινοπραξία στο κράτος είναι συνδεδεμένο με τις επιδόσεις του αεροδρομίου , με δυνατότητα αναθεώρησης του προς τα κάτω .
– Δεν έχει καμιά ευθύνη η κοινοπραξία για τις επιχειρήσεις που θα κλείσουν και δραστηριοποιούνται στον χώρο του αεροδρομίου.
– Η κοινοπραξία έχει από την σύμβαση την δυνατότητα να απολύσει τους 900 εργαζόμενους της Υ.Π.Α. και να επαναπροσλάβει είτε τους ίδιους, είτε άλλους εργαζόμενους με μισθούς 300 ευρώ και εργασιακές συνθήκες γαλέρας, για τις δε τυχόν δικαστικές διεκδικήσεις των εργαζομένων αυτών [ αποζημιώσεις απόλυσης κ.λ.π. ] θα ευθύνεται το κράτος .
– Η Σύμβαση υποχρεώνει το κράτος να διευκολύνει με βίζες και άδειες παραμονής τους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης εργαζόμενους που θα προσλάβει η FRAPORT, μετά των οικογενειών τους [σελ. 74 § 4.3.2.ι]. δηλ. εργάτες χαμηλού κόστους που θα εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας.
Αυτά είναι ορισμένα μόνο από τα σημεία της αποικιοκρατικού χαρακτήρα σύμβασης που υπέγραψε με την FRAPORT AG η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την παράδοση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, την οποία διαλαλεί η Δημοτική Αρχή ( ΝΔ ) και η οποία μαζί με την Ανεξάρτητη Ενωμένη Κεφαλονιά του μεγαλοεπιχειρηματία κ. Μιχαλάτου και προέδρου του ΕΒΕΚΙ, συναγελάζονται με τα διευθυντικά στελέχη της κοινοπραξίας.
Είναι προφανές ότι όταν αυτοί – κυβέρνηση , τοπική διοίκηση, μεγαλοεπιχειρηματίες – μιλούν για « οφέλη ……..» ο λαός πρέπει να ανησυχεί για την επίθεση που προετοιμάζουν σε βάρος του.
Η Λαϊκή Συσπείρωση τονίζει για άλλη μια φορά ότι η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μέρος της συνολικότερης πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων προς όφελος των μονοπωλίων, μέρος της στρατηγικής επιλογής του κεφαλαίου για την αύξηση της κερδοφορίας του, με αρνητικές επιπτώσεις για όλο το λαό και τους εργαζόμενους και ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους των αεροδρομίων, που θα υποστούν μειώσεις προσωπικού και μισθών, εργασιακές σχέσεις λάστιχο κ.α., Η Ιδιωτικοποίηση επίσης επηρεάζει και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, αφού ο έλεγχος των αεροδρομίων περνά σε ιδιωτικά μονοπώλια. Δεν είναι επίσης ήσσονος σημασίας θέμα ότι, δεν αποκλείεται η επιδείνωση της ασφάλειας των πτήσεων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο λαός θα πληρώνει αδρά για κάθε υπηρεσία, με συνεχείς ανατιμήσεις στα εισιτήρια και στα τέλη, με τους επιχειρηματικούς ομίλους να θησαυρίζουν…
Οι εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, η φτωχομεσαία αγροτιά, η νεολαία και οι γυναίκες, όλα τα φτωχά λαϊκά στρώματα, πρέπει τώρα να δυναμώσουν την λαϊκή συμμαχία για να αντιπαλέψουν αυτήν την πολιτική της ΕΕ – κεφαλαίο-συγκυβέρνησης και τοπικής διοίκησης. Είναι επείγουσα ανάγκη να βάλουν στο επίκεντρο της πάλης τους το αίτημα να μην είναι εμπορευματοποιημένη καμμιά λαϊκή ανάγκη όπως αυτή της συγκοινωνίας σε όλα τα επίπεδα. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο στα πλαίσια μιας άλλης λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, που θα κοινωνικοποιήσει τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής καθώς και τις υποδομές (λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ.) και με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό – λαϊκό έλεγχο θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες
Αργοστόλι 28 Φλεβάρη 2016.
Λαϊκή Συσπείρωση Κεφαλονιάς.
Eστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 28.2.2016