ΚΟΛΜΕΡ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ : Η ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΣΕΝΓΚΕΝ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΚΡΙΣΗ
Όταν κάτι δεν πάει καλά στην Ευρωπαϊκήν Ένωσιν, είτε δεν συμφέρει την Γερμανία, καταλύονται οι σχετικές συμφωνίες με τις υπόλοιπες χώρες-μέλη. Πρόσφατο παράδειγμα η κατάργησις της ελευθέρας κυκλοφορίας προσώπων στην ΕΕ, με την επαναφορά των συνοριακών ελέγχων υπό της Γερμανίας, και η απαίτησις της καγκελαρίου Άγγελας Μέρκελ ανακατανομής των εκατοντάδων χιλιάδων λαθρομεταναστών εκ Μέσης Ανατολής και Αφρικής στις άλλες χώρες-εταίρους.
Η Ελλάς υφίσταται νέαν ετησίαν κάμψιν της οικονομίας –την εβδόμη από του 2009– και είναι το διαρκές θύμα τής κατ’ επιλογήν (a la carte) τηρήσεως των συμφωνιών της ενιαίας αγοράς κεφαλαίων και προσώπων κατ’ εντολήν της Γερμανίας. Συνάμα οδηγείται στην αλλοίωσιν της εθνικής της ταυτότητος, λόγω και της αθρόας εισροής μουσουλμάνων λαθρομεταναστών εκ Τουρκίας.
Η νέα εθνοκτονία υπερβαίνει την καταστροφή της ελληνικής οικονομίας, εάν δεν προληφθεί εγκαίρως. Ο ελληνισμός απειλείται με εξαφάνισιν τόσον εξαιτίας ασυγχωρήτων λαθών της μεταπολιτευτικής ηγεσίας όσον και εκ των αδυσωπήτων νόμων της δημογραφίας.
Όταν τον Ιούλιο του 2015 διεγνώσθη έλλειψις ρευστότητος του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, ο διοικητής της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι παρέβη πάλι την συνθήκη του Μααστρίχτ, εξαναγκάζοντας την Τράπεζα της Ελλάδος να επιβάλει ελέγχους κεφαλαίων, περιορισμό της αναλήψεως καταθέσεων στα 60 ευρώ ημερησίως και την δέσμευσιν των τραπεζικών επιταγών. Από τους περιορισμούς αυτούς δεν πρόκειται να απαλλαγούν οι ελληνικές τράπεζες άνευ κινδύνου αποσύρσεως του συνόλου των αποταμιευτικών καταθέσεων
Η εμπιστοσύνη του κοινού στην δήθεν αλληλεγγύη του… ευρωσυστήματος τραπεζών εκλονίσθη, διότι ενώ αυτό έχει την υποχρέωσιν συμπαραστάσεως εις φαινόμενα μαζικής αποσύρσεως καταθέσεων (bank run), στην περίπτωσιν της Ελλάδος ήσκησε πολιτικό εκβιασμό για την αποδοχή του τρίτου («αριστερού») μνημονίου. Η διαπίστωσις της ευθραύστου συνοχής της νομισματικής ενώσεως εις μείζονες κρίσεις προκύπτει και εξ άλλης αιτίας: της αντιμετωπίσεως της πανευρωπαϊκής υφέσεως με ανορθόδοξα νομισματικά μέσα, ως η ποικίλλουσα επαναγορά τραπεζικών ομολόγων – πάλι τη εξαιρέσει της Ελλάδος!
________________________________________
Ο Κωνσταντίνος Κόλμερ γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Νομικά και Οικονομικά στο αυτόθι Πανεπιστήμιο. Δημοσιογράφησε στις αθηναϊκές εφημερίδες Εστία, Τα Νέα, Μεσημβρινή, Βραδυνή κ.ά., όπου καθιέρωσε οικονομική στήλη, και υπήρξε ανταποκριτής ξένου Τύπου επί τεσσαρακονταετία. Σήμερα συγγράφει ετησίως ένα βιβλίο επί των τρεχόντων πολιτικοοικονομικών προβλημάτων της χώρας. Το 2000 δημοσίευσε το προφητικό βιβλίο Ευρώ: Η Γιγάντωσις της Ανεργίας, από τις εκδόσεις «Κάκτος».
Από τον εκδοτικό οίκο Λιβάνη κυκλοφορούν τα βιβλία του: Η Λαφυραγωγία των Ταμείων, Τα Πετρέλαια της Ελλάδος, Η Μεγαλειώδης Απάτη του Ευρώ, Ο Πανικός της Απληστίας, Η Έξοδος από την Κρίση, Το Προτεκτοράτο, Εμφύλιος, Λαθρομετανάστευση, Άμεση Δημοκρατία, Η Σεισάχθεια Δανείων και Καταθέσεων.
Βιβλιογραφία
Η λαφυραγωγία των ταμείων
Τα πετρέλαια της Ελλάδος
Η μεγαλειώδης απάτη του ευρώ
Ο πανικός της απληστίας
Η έξοδος από την κρίση
Το προτεκτοράτο
Η έξοδος από την κρίση (ψηφιακό βιβλίο)
Η λαφυραγωγία των ταμείων (ψηφιακό βιβλίο)
Ο πανικός της απληστίας (ψηφιακό βιβλίο)
Το προτεκτοράτο (ψηφιακό βιβλίο)
Εμφύλιος
Εμφύλιος (ψηφιακό βιβλίο)
Λαθρομετανάστευση.
Άμεση Δημοκρατία (αντί κλεπτοκρατίας)
Άμεση Δημοκρατία (αντί κλεπτοκρατίας) (ψηφιακό βιβλίο)
Λαθρομετανάστευση. (ψηφιακό βιβλίο)
Η σεισάχθεια δανείων και καταθέσεων
Η σεισάχθεια δανείων και καταθέσεων (ψηφιακό βιβλίο)
Το πρόβλημα των τραπεζών και η ανάπτυξη
Το πρόβλημα των τραπεζών και η ανάπτυξη (ψηφιακό βιβλίο)
Η κατάλυση της συμφωνίας Σένγκεν και η Ευρωκρίση
Ετος ‘Εκδοσης: 2015
Σειρά: Πολιτική-Οικονομία
Σελίδες: 160
Τιμή: € 9,90 (με ΦΠΑ)
________________________________________
Ντόνοχιου Τζον: ΡΟΥΑ ΜΑΤ
Ο αξιωματικός των Ες-Ες Πάουλ Μάισνερ, για να αναπτερώσει το ηθικό των αντρών που υπηρετούν στο στρατόπεδο του Άουσβιτς, αποφασίζει να στήσει μια σκακιστική λέσχη.
Όταν μαθαίνει ότι και οι κρατούμενοι παίζουν σκάκι μεταξύ τους, του κινεί την περιέργεια η φήμη για έναν εβραίο ωρολογοποιό, τον Εμίλ Κλεμάν, που θεωρείται ανίκητος.
Τον βάζει τότε να αναμετρηθεί με τους καλύτερους σκακιστές των Ες-Ες του στρατοπέδου και ο Εμίλ, για τον οποίο το σκάκι δεν είναι απλώς ένα πνευματικό παιχνίδι, καταλήγει να παίζει για τις ζωές των συγκρατούμενών του, κερδίζοντας σιγά σιγά το σεβασμό του Γερμανού αξιωματικού.
Άμστερνταμ, 1962
Στο πλαίσιο ενός επίσημου τουρνουά σκακιού, ο πρώην κρατούμενος του Άουσβιτς Εμίλ Κλεμάν, που πιστεύει ότι δεν υπάρχουν καλοί Γερμανοί, γνωρίζει τον Βίλχελμ Σβένινγκερ, άλλοτε μέλος του Ναζιστικού Κόμματος και υπάλληλο του γερμανικού Υπουργείου Δημόσιας Διαφώτισης και Προπαγάνδας στο Β? Παγκόσμιο Πόλεμο.
Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά τον πόλεμο, οι δύο άντρες καταλήγουν να θυμούνται και να συζητούν ο καθένας τη δική του πλευρά της ιστορίας και μια απρόσμενη φιλία, μέχρι τότε αδιανόητη, αρχίζει να αναπτύσσεται μεταξύ τους.
Μια ιστορία για τη συμφιλίωση, τη συγχώρεση και τελικά τη λύτρωση.
Ο Εμίλ αναζητάει τα μάτια του φίλου του, σαν να ελπίζει για συγχώρεση.
«Φοβάμαι ότι μολύνθηκα από τη διαφθορά τους. Αν πρόκειται να θυμηθώ αυτή τη μέρα, θα είναι για να πω ότι ήταν μια μέρα που έπαιξα σκάκι. Μου ζητάς πάρα πολλά όταν μου λες να θυμάμαι αυτό εδώ – αυτή τη φρίκη».
Ο Ιβ παίρνει τα χέρια του φίλου του στα δικά του.
«Δεν πρέπει να σκέφτεσαι έτσι. Δεν είναι δική σου η ντροπή, αλλά δική τους. Το κάνουν επειδή δε σημαίνουμε τίποτα γι’ αυτούς. Δεν έχουμε αξία. Δεν είμαστε καν ανθρώπινα όντα πια. Αυτή είναι η αλήθεια εδώ πέρα».
Ο Εμίλ δεν ικανοποιείται.
«Πώς καταντήσαμε τόσο ανάξιοι;»
«Δεν το έχεις καταλάβει, Εμίλ; Είσαι τόσο προσηλωμένος στον εξωπραγματικό, μυστηριώδη κόσμο των πιονιών και των βασιλιάδων που δε βλέπεις ότι ταξιδεύουμε προς την ανυπαρξία;»
Ετος ‘Εκδοσης: 2015
Σειρά: Ξένη Λογοτεχνία
Σελίδες: 445
Τιμή: € 16,70 (με ΦΠΑ) Στρατόπεδο συγκέντρωσης Άουσβιτς, 1944
_________________
Πάουερς Ρίτσαρντ: ΟΡΦΕΑΣ
Άκου πιο προσεκτικά, άκου τα πιο μικρά, άκου πιο ανάλαφρα, κάθε ήχο, από όπου κι αν προέρχεται, και θα καταλάβεις πώς θα ακούγεται ο κόσμος πολύ καιρό αφότου θα έχει τελειώσει η δική σου συναυλία.
Ο μουσικοσυνθέτης Πίτερ Ελς ανοίγει μια μέρα την πόρτα του για να βρεθεί μπροστά σε αστυνομικούς.
Το ερασιτεχνικό εργαστήριο μικροβιολογίας που έχει φτιάξει στο σπίτι του –το πιο πρόσφατο πείραμά του στο πλαίσιο της αέναης προσπάθειάς του να ανακαλύπτει απροσδόκητα μοτίβα μουσικής– έχει εγείρει τις υποψίες του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας.
Γεμάτος πανικό από την επιδρομή των αστυνομικών, ο Ελς γίνεται φυγάς και καταστρώνει ένα σχέδιο για να μετατρέψει αυτή την ολέθρια σύγκρουση με το κράτος ασφάλειας σε ένα έργο τέχνης που θα αφυπνίσει τους ακροατές του και θα τους ευαισθητοποιήσει ξανά στους ήχους που υπάρχουν παντού γύρω τους.
Κάποτε, όταν ήταν νέος, ο Πίτερ Ελς πίστευε πως η μουσική μπορούσε να σώσει τη ζωή ενός ανθρώπου.
Τώρα όμως θέλει μόνο ένα πράγμα προτού πεθάνει: να σπάσει τα δεσμά του χρόνου και να ακούσει το μέλλον.
Ποτέ του δε θέλησε κάτι άλλο.
Και αργά το αποψινό βράδυ τούτης της αλλόκοτα όμορφης άνοιξης το να θέλει κάτι τέτοιο φαντάζει το ίδιο λογικό με το να θέλει οτιδήποτε άλλο.
Η σκέψη και μόνο του έφερνε το παγωμένο ρίγος που κάποτε του προκαλούσε η μουσική.
Το εργαστήριο τον έκανε να νιώθει ότι ήταν ακόμα ζωντανός, ότι δεν ήταν πολύ αργά για να μάθει το νόημα της ζωής.
Ετος ‘Εκδοσης: 2015
Σειρά: Ξένη Λογοτεχνία
Σελίδες: 480
Τιμή: € 16,90 (με ΦΠΑ)
Ο Ρίτσαρντ Πάουερς γεννήθηκε στο Έβανστοουν του Ιλινόις.
Έχει γράψει έντεκα μυθιστορήματα, έχει λάβει την υποτροφία MacArthur και το National Book Award, ενώ ήταν υποψήφιος για το Pulitzer και για το National Book Critics Circle (NBCC).
_____________________________
Νευροκοπλή Βασιλική: Ο ΑΧΤΙΔΟΫΦΑΝΤΗΣ
Πέρασαν κιόλας χίλια χρόνια και ήρθε η ώρα ο Αχτιδοϋφαντής να δώσει τη θέση του σε κάποιον νεότερο.
Την επόμενη μέρα θα μοιράσει όπως πάντα τις καινούργιες ηλιαχτίδες στους Ταχυδρόμους του Ήλιου, όμως για πρώτη φορά δε θα τους πει για ποιους προορίζονται.
Αυτό θα πρέπει να το βρούνε μοναχοί τους.
Όποιος στο τέλος της μέρας φέρει πίσω την ηλιαχτίδα του πολλαπλασιασμένη χίλιες φορές αυτός θα γίνει ο διάδοχός του.
Το επόμενο βράδυ όλοι οι Ταχυδρόμοι διηγούνται τα κατορθώματά τους στον αφέντη τους, εκτός από το μικρό Χαρίτωνα που μένει σιωπηλός. Δεν ξέρει τι απέγινε η ηλιαχτίδα του.
Ξέρει μόνο πως προσπάθησε να τη φυτέψει στην καρδιά ενός πιλότου την ώρα που ήταν έτοιμος να πατήσει ένα κόκκινο κουμπί…
________________________________________
Εκείνον τον παράξενο καιρό που κι εγώ από παιδί γινόμουν μεγάλη, ήρθε στη ζωή μου ένας ζητιάνος σαν τον ζητιάνο της Αγια-Μαρίνας του παραμυθιού. Αυτός που γνώρισα κι αγάπησα εγώ ζητιάνευε την αγάπη του Θεού, και ο Θεός τού την έδινε πλουσιοπάροχα. Στάθηκα πολύ τυχερή, μιας και αυτός ο καλός παππούλης μού έμαθε τότε τι να κρατώ από το παιδί που ήμουν και τι να πετώ από τη μεγάλη που γινόμουν. Δε μου το δίδαξε με πολλά λόγια και συμβουλές που κουράζουν, αλλά με τον τρόπο του, που ήταν πάντα γελαστός, απλός και εγκάρδιος για όλα τα παιδιά που τότε σαν κι εμένα μεγαλώναμε κοντά του.
Αν γράφω παραμύθια με λίγα λόγια και πολλή αγάπη, σ’ αυτόν το χρωστώ. Κι αν αυτά τα παραμύθια χαρίζουν στις καρδιές των ανθρώπων όνειρα που μπορούν να πραγματοποιηθούν, είναι γιατί αυτός τότε με γέμισε πίστη στα όνειρα που έφτιαχνα. Τέλος, αν μαζί με όλα αυτά έρχεται μέσα από τις λέξεις μου και η ειρήνη, ε, γι’ αυτό ευθύνεται το όνομά του. Ειρηναίο τον έλεγαν και τον ευγνωμονώ.
Βιβλία
Και τι θα Πει σ’ Αγαπάω;, Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη, 2009.
Το Παραμύθι της Μουσικής, Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη, 2008 (υποψηφιότητα για Βραβείο Παιδικού Εικονογραφημένου από το περιοδικό Διαβάζω).
Αν τ’ Αγαπάς Ξανάρχονται, Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη, 2007 (Βραβείο 2008 από τον Κύκλο Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου στην κατηγορία προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, Βραβείο 2008 Παιδικού Εικονογραφημένου από το περιοδικό Διαβάζω και υποψηφιότητα για Κρατικό Βραβείο 2008).
Εγώ ο Άλλος (θεατρικό μονόπρακτο), εκδόσεις Νησίδες, 1999.
Σε Τέμπο Κόκκινο (πεζογράφημα), Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη, 2008.
Δίσκοι
Το Παραμύθι της Μουσικής, Εν Χορδαίς, 2008.
Εξορία (στίχοι στα τραγούδια «Χελιδόνισμα» και «Ζεϊμπέκικο της Ξενιτιάς» σε μουσική Κυριάκου Καλαϊτζίδη), Εν Χορδαίς, 2005.
blog: www.animusanimus.blogspot.com
e mail: poet@enmusic.gr
Βιβλιογραφία
Αν τ’ αγαπάς ξανάρχονται
Το παραμύθι της μουσικής
Σε τέμπο κόκκινο
Και τί θα πει σ’αγαπάω;
Το μοναδικό φιλί
Αν τ’ αγαπάς ξανάρχονται (ψηφιακό βιβλίο)
Και τί θα πει σ’αγαπάω; (ψηφιακό βιβλίο)
Το μοναδικό φιλί (ψηφιακό βιβλίο)
Το παραμύθι της μουσικής (ψηφιακό βιβλίο)
Το κόκκινο κορδόνι
O Αχτιδοϋφαντής
Εικονογράφος:
Κονταίου Αιμιλία
Ετος ‘Εκδοσης: 2015
Σειρά: Παιδικά
Σελίδες: 48
Τιμή: € 8,90 (με ΦΠΑ)
_______________________________
Εστάλησαν στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 16.11.2015