Σημείωσε ότι στην περίπτωση της Germanwings, όταν οι αρχές ήθελαν να ελέγξουν αν επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια, διαπίστωσαν ότι δεν ήταν καν σαφές ποιοι ήταν οι επιβάτες. Αιτία για αυτό είναι, όπως λέει, η κατάργηση των συνοριακών ελέγχων μετά την εισαγωγή της Συνθήκης Σένγκεν, καθώς τα στοιχεία ταυτότητας δεν ελέγχονται πλέον συστηματικά. «Αν ένας επιβάτης δώσει το εισιτήριό του σε κάποιον άλλον, τότε καταγράφεται μόνο το όνομα του πρώτου επιβάτη», εξηγεί ο κ. Ντε Μεζιέρ και προσθέτει ότι αυτό συνιστά «τεράστιο πρόβλημα ασφάλειας και θα πρέπει να σκεφτούμε αν μπορεί να παραμείνει έτσι και μελλοντικά». Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με την Bild, μετά την τελευταία αεροπορική τραγωδία, ειδικοί από την Γερμανία και την Γαλλία εξετάζουν το εάν θα πρέπει να αλλάξει ο μηχανισμός ασφαλείας της πόρτας του πιλοτηρίου, ο οποίος επέτρεψε στον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους να κλειδώσει απέξω τον κυβερνήτη και να οδηγήσει, κατά τα φαινόμενα, το αεροπλάνο στην συντριβή. Το εν λόγω σύστημα εισήχθη μετά τις αεροπειρατείες της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001.
EurActiv με ΑΜΠΕ
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 6.4.2015, Β. Λορεντζάτος