Όπως λέει, «στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου πραγματοποιείται με ειδικευμένο προσωπικό εντός των σχολικών μονάδων. Στην Ελλάδα μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης συνειδητοποιούμε σαφέστερα την έλλειψη τέτοιας παρέμβασης και αναζωπυρώνεται υποκριτικά για ένα μικρό χρονικό διάστημα η συζήτηση όσο διαρκεί και ο λόγος της έκτακτης ανάγκης».
Σημειώνει μεταξύ άλλων ό,τι θα έπρεπε να στελεχωθούν οι υποστελεχωμένες διευθύνσεις «που σήμερα, λειτουργούν, χωρίς επαρκές προσωπικό και οικονομική ενίσχυση (Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (ΣΣΝ), Κέντρα Διάγνωσης, Διατροφοδιάγνωσης κι Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Κέντρα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) καθώς με απόφαση της πρώην υπουργού Ε. Χριστοφιλοπούλου, έχει ανασταλεί η λειτουργία των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ), Γραφεία Συμβουλευτικής (ΓΡΑΣΥ).
Όπως εξηγεί, «στις σημερινές συνθήκες της ανθρωπιστικής κρίσης, που τα κοινωνικά προβλήματα μεγεθύνονται , η κοινωνική και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και είναι δυνατό όταν είναι καλά σχεδιασμένη να ενδυναμώσει τη προσωπικότητα του μαθητή κατά τέτοιο τρόπο, ώστε τα θέματα που τον απασχολούν να μην αποτελέσουν αδιέξοδες καταστάσεις από τις οποίες θα επηρεαστεί δυσμενώς όχι μόνο στο επίπεδο της μαθησιακής διαδικασίας αλλά πολύ περισσότερο και στο επίπεδο της μελλοντικής ζωής του».
Ο κ.Κατσούλας τονίζει πως «παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο από ψυχολογικά, κοινωνικά ζητήματα, προβλήματα υγείας των ίδιων ή μελών των οικογενειών τους, προβλήματα που αφορούν διαταραγμένες οικογενειακές σχέσεις και διαζύγια, κακοποίηση, παραβατικότητα, επιθετική συμπεριφορά, ενημέρωση για τις εξαρτήσεις, φαινόμενα διακρίσεων, αλλά και μαθησιακές δυσκολίες ή σχολική φοβία, φτώχεια ανεργία- επαγγελματικός προσανατολισμός, είναι θέματα που συναντούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί και τις περισσότερες φορές είμαστε αδύναμοι να συνεισφέρουμε ή να παραπέμψουμε τους μαθητές σε συγκεκριμένο φορέα για την αντιμετώπιση του θέματος που τον αφορά».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων επισημαίνει την ανάγκη «να επεκταθεί ο θεσμός των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων (ένας τουλάχιστον σε κάθε Διεύθυνση),να ενισχυθούν τα ΚΕΔΔΥ και να επαναλειτουργήσουν οι δομές των ΓΡΑΣΕΠ, ΓΡΑΣΥ. Σήμερα παραμένουν αναξιοποίητοι, όπως λέει, τόσο οι χώροι- αίθουσες των ΓΡΑΣΕΠ, ΓΡΑΣΥ, όσο και εκατοντάδες στελέχη σύμβουλοι, με επιμόρφωση στην συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, για τα όποια δαπανήθηκαν εκατομμύρια μέσω ΕΣΠΑ και κρατικού προϋπολογισμού. Η αξιοποίηση όλου αυτού του δυναμικού έχει ελάχιστο κόστος ενώ την αναγκαιότητα τους αναγνωρίζει το σύνολο των πολιτών της χώρας».
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 17.3.2015, Χαράλαμπος Μοσχόπουλος