Κύριε Υπουργέ,
Συμφωνούμε απολύτως με την άποψη σας πως η Ελλάδα ουδέποτε είχε ναυτιλιακή πολιτική. Με αποτέλεσμα τα τεράστια οφέλη που θα μπορούσε να έχει, τώρα τα απολαμβάνει η Ανατολική και η ΝΑ Ασία, κυρίως. Η άγνοια και η ανικανότητα κυβερνήσεων -ΥΕΝ, κυρίως όμως η “ύποπτη” ανεπάρκεια των συμβούλων τους, συντέλεσαν καθοριστικά, τόσο στην διάλυση της δημιουργούμενης ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, όσο και στην εκδίωξη των Ελλήνων ναυτικών απ΄τα Ελληνικά καράβια και μαζί τους και το τεράστιο κεφάλαιο που λέγεται “ναυτοσύνη”. Οι “υπολειτουργούσες” Ναυτικές Ακαδημίες (χωρίς κατάλληλο πρόγραμμα, χωρίς επαρκείς δασκάλους, με δυσκολίες στην εξεύρεση από τους σπουδαστές θέσης εκπαιδευτικού μπάρκου, χωρίς ουσιαστικά κίνητρα προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα), προσφέρουν πολύ λιγότερα απ’όσα είναι αναγκαία. Κι όσο οι σύμβουλοι του άσχετου με τον χώρο εκάστοτε ΥΕΝ προέρχονται μονομερώς από τον ίδιο χώρο, ενώ αγνοούνται επιδεικτικά στελέχη του Ε.Ν πολλαπλώς καταξιωμένα, ναυτιλιακή πολιτική η χώρα δεν πρόκειται να αποκτήσει.
Κύριοι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Εμείς που πρωτομπαρκάραμε όταν τα Liberties εθεωρούντο βασιλοβάπορα, αδυνατούμε να αντιληφθούμε πως εκείνα τα “τραμπάκουλα”των πατεράδων-παππούδων σας, χωρητικότητας 8-15.000 tdw και ταχύτητας 6-8 κόμβων, με 30-35 ναυτικούς πλήρωμα, όλους σχεδόν Έλληνες, υπήρξαν ανταγωνιστικά, απόδειξη η γιγάντωση της Ελληνικής Ναυτιλίας, κι εσείς ισχυρίζεστε πως τα 20πλάσιας χωρητικότητας μεγαθήρια σας, με τους ανάλογους ναύλους, δεν είναι αρκετά ανταγωνιστικά. Πως το εξηγείτε; Τί συνέβαινε τότε, τί συμβαίνει τώρα; Μήπως επειδή μπροστά από το όνομα των “τότε” βρισκόταν εκείνο το “καπετάν”, το ίδιο και για τους διευθυντές των ναυτιλιακών γραφείων τους; Τώρα, βλέπεις, όλοι, και οι μεν και οι δε, είναι πολυσπουδασμένοι σε ξένα πανεπιστήμια, τεχνοκράτες, οικονομολόγοι, managers, σύμβουλοι επιχειρήσεων, με μοντέρνες ιδέες, οι οποίες όπου κι αν εφαρμόστηκαν, αργά ή γρήγορα κατέληξαν σε καταστροφή.
Προτείνατε 100.000 θέσεις εργασίας για Έλληνες ναυτικούς στα καράβια σας, αλλά δύσκολα βρίσκουν θέση σ’αυτά οι σπουδαστές των Ναυτικών Ακαδημιών για τα εκπαιδευτικά μπάρκα τους. Κι έπειτα, τώρα πλέον που θα βρεθούν αυτές οι 100.000; Εργάτες, υπαλλήλους, απασχολούμενους, όπως θέλει ας του αποκαλέσει κάποιος, ναυτικοί πάντως δεν θα ‘ναι. Η ναυτοσύνη έχει φύγει από τα Ελληνικά καράβια με την αγαστή σύμπραξη υπαλλήλων των γραφείων σας και δουλεμπόρων του Πειραιά.
Κύριοι της ΠΝΟ. Οι εφοπλιστές πρότειναν με κάποιους όρους – μισθοί του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας – 100.000 θέσεις εργασίας στα καράβια τους. Μισθοί σχεδόν ηγεμονικοί για τους Φιλιππινέζους, απλής επιβίωσης για τους Έλληνες. Όμως ο μεγάλος αριθμός ανέργων ναυτικών “ζει” απ’ συσσίτια της Εκκλησίας. Είναι προτιμότερα απ’ τα κάπου 1.000 ευρώ του μισθού του ναύτη που προσφέρονται; Ασφαλώς είναι λίγα για την δουλειά στα καράβια, είναι όμως λύση τα συσσίτια; Η ζητιανιά; Κι εμείς πρωτομπαρκάραμε άμισθοι για ένα εξάμηνο, μας κρατούσαν τα εισιτήρια μετάβασης στο λιμάνι μπάρκου. Τα καταφέραμε όμως.
Κύριε υπουργέ, κύριοι της Ε.Ε.Ε., συνάδελφοι της ΠΝΟ. Σ’ αυτές τις τραγικές για την κοινωνία στιγμές, αναλογισθείτε τα λάθη που όλοι σας έχετε κάνει, βρείτε μια διέξοδο με βάση την κοινή γνώμη, με αμοιβαίες υποχωρήσεις, προ παντός πληροφορείστε την κοινωνία ποιοι είναι αυτοί οι μισθοί, κατά θέση. Γιατί η πρόταση της Ε.Ε.Ε δεν θεωρείται βάση, πάνω στην οποία θα μπορούσε να προστεθεί κάποιο “επίδομα απόδοσης” για όποιους “φορείς ναυτοσύνης”-δασκάλους των υπολοίπων, θα μπορούσαν να βρεθούν; Το ίδιο και για όσους θα έδειχναν ιδιαίτερο ζήλο και ευσυνειδησία. Η τυφλή αντιπαράθεση, οι μόνιμοι “αγώνες”, οι “σταθερές θέσεις” δεν οδηγούν πουθενά, η μάλλον εδώ που τώρα καταντήσαμε.
Για τον σύλλογο των ναυτικών της Κεφαλονιάς “Ν.ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ”
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Αναστάσιος Παγουλάτος Βαγγέλης Μαρκέτος
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ‘’ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ’’
Α.ΜΕΤΑΞΑ 4, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, 281 00
ΤΗΛ/ΦΑΞ: 2671025656 Email: somkenaf@yahoo.gr Διαδίκτυο: www.alidromos.gr
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 12.11.13