Κατ’ εξαίρεση, μετά από σύμφωνη γνώμη των Ο.Τ.Α., είναι δυνατόν να εγκρίνεται κυκλική διαδρομή, η οποία δεν θα υπερβαίνει τα 25 χιλιόμετρα, για την πραγματοποίηση ημερήσιων περιηγήσεων προς περιοχές που δεν παρουσιάζουν συγκέντρωση τουριστικών δραστηριοτήτων, διακρίνονται όμως για το ιδιαίτερο ιστορικό, αρχαιολογικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον τους.
-Οι στάσεις ξενάγησης καθορίζονται μόνο σε σημεία τουριστικού, αρχαιολογικού ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος και κατά τη διάρκεια αυτών, λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των περιηγητών και της λοιπής κυκλοφορίας.
-Τα τουριστικά τρένα που έχουν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, μπορούν να επαναταξινομηθούν από το ίδιο ή άλλο πρόσωπο, μέχρι τη συμπλήρωση 27 ετών από το έτος κατασκευής τους.
Αναλυτικές πληροφορίες στο ΦΕΚ που επισυνάπτεται.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, τουριστικές σιδηροδρομικές διαδρομές λειτουργούν σταΚαλάβρυτα, στο Πήλιο και στη διαδρομή Κατάκολο – αρχαία Ολυμπία, όπου επιβιβάζονται κυρίως ταξιδιώτες κρουαζιερόπλοιων.
Ο «Μουτζούρης», το εκδρομικό τρενάκι του Πηλίου, λειτουργεί από το Πάσχα μέχρι τον Οκτώβρη. Κινείται με 20 χλμ. την ώρα και οι υπεύθυνοι αναφέρουν ότι υπάρχει σχετική πληρότητα στα δρομολόγιά του.
Γενικότερα, ο τουριστικός σιδηρόδρομος πρωτοεμφανίστηκε το 1950 στις ΗΠΑ από πρωτοβουλίες φίλων των τρένων που ήθελαν να διασώσουν μη εμπορικές γραμμές. Σήμερα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος στην Ευρώπη.
Βάσω Βεγιάζη
Φωτογραφία: Το τραινάκι στο Αργοστόλι, Σπύρος Αλεβιζόπουλος
Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 18.4.2013, Β. Λορεντζάτος