Η παρατεταμένη οικονομική κρίση που υπάρχει στην Ελλάδα αποτελεί το βασικό επιχείρημα των πολυεθνικών ομίλων για να προωθούν προϊόντα δεύτερης κατηγορίας στη χώρα μας. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή της Κυριακής», οι πολυεθνικές θεωρούν πως οι Ελληνες έχουν μειωμένη αγοραστική δύναμη, οπότε κατατάσσουν τη χώρα μας στους προορισμούς όπου θα πρέπει να προωθήσουν φθηνότερα αλλά χαμηλότερης ποιότητας, αγαθά. Αυτό γίνεται προκειμένου οι εταιρείες να συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικές έναντι των άλλων επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χονδρεμπόριο, προμηθεύονται επώνυμα προϊόντα από άλλες χώρες (Βουλγαρία, Ρουμανία κ.ά.) σε χαμηλότερες τιμές, και στη συνέχεια, τα προωθούν στην ελληνική αγορά, με το πλεονέκτημα πως είναι αρκετά φθηνότερα από τα ανταγωνιστικά αγαθά. Ωστόσο τα προϊόντα αυτά είναι προηγούμενης τεχνολογίας, κατασκευασμένα για χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, με τελική συνέπεια την προώθηση χαμηλότερης ποιότητας αγαθών στην ελληνική αγορά. Πηγή: Καθημερινή της Κυριακής Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 14.4.2013, Β. Λορεντζάτος |