Το ΠΟΝΤΙΚΙ για τον Σεβασμιότατο Κεφαλληνίας: Ένας δεσπότης από τον Mεσαίωνα…

Και εντάξει η ηγεσία της αστυνομίας, ο εισαγγελέας και η τοπική Καθολική Εκκλησία, τους οποίους προσπαθεί να πάρει με το μέρος του ο μητροπολίτης, αλλά από τον ίδιο τον δήμαρχο, που υπήρξε «θεατρικός επιχειρηματίας» και ξέρει από μπαλέτα, περιμέναμε, αν μη τι άλλο, μια κάποια «κινητοποίηση» υπέρ της… ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης.

To Ρίο ντε Τζανέιρο και η αδελφοποίησή του με το Ληξούρι

Όλα άρχισαν όταν έγινε γνωστό ότι ένα από τα περίφημα «γκρουπ» που θα συμμετείχαν στις εκδηλώσεις της ερχόμενης Κυριακής θα είχε θέμα την «αδελφοποίηση» των καρναβαλιών Ρίου – Ληξουρίου. Και δεν εννοούμε προφανώς το ελληνικό Ρίο… αλλά το Ρίο ντε Τζανέιρο. Το «πρόβλημα» προέκυψε όταν ο μητροπολίτης πληροφορήθηκε (μέσω Ίντερνετ, απ’ ό,τι λέει στην επιστολή του) ότι το «σύμβολο» με το οποίο θα απεικονιστεί το «Ρίο» θα είναι (ω! τι έκπληξη) το διάσημο ανά τον κόσμο άγαλμα του Χριστού που δεσπόζει πάνω από τη βραζιλιάνικη πόλη, χωρίς ωστόσο να έχει δει πώς ακριβώς θα χρησιμοποιηθεί.

Ακόμη όμως μεγαλύτερη «ασέβεια» για τον μητροπολίτη είναι η… φωτογραφία μιας ημίγυμνης χορεύτριας κάτω από τα ανοιχτά χέρια του θεανθρώπου, κάτι που φαίνεται πως κάποιος το ‘χει φαντασιωθεί, γιατί δεν υπάρχει… «Ουδέποτε», μας πληροφορεί ο πολυταξιδεμένος (;) μητροπολίτης, «κανείς σκεπτόμενος άνθρωπος με στοιχειώδη λογικήν και ευπρέπειαν εις τα εκατομμύρια των πιστών εις όλην την γην δεν ανέμειξε το σύμβολον τής χριστιανοσύνης, τον Δομήτορα τής Εκκλησίας, με καρναβαλικές τελετές, και φυσικά ούτε οι Βραζιλιάνοι».

Πράγματι. Οι Βραζιλιάνοι απλώς παρελαύνουν ημιτσίτσιδοι (όχι σε φωτογραφία, αλλά επιδεικνύοντας… σάρκα και οστά) κάτω από το αυθεντικό άγαλμα του Χριστού. Δεν μας είπε όμως ο μητροπολίτης: Έχει αναλάβει να διευθετήσει και αυτό το ζήτημα που απασχολεί την ανθρωπότητα με κάποια επιστολή (μια ιδέα λέμε) προς τον δήμαρχο του Ρίο; Ή μήπως και διαμαρτυρήθηκε ο δήμαρχος της πρωτεύουσας της Βραζιλίας… στον δεσπότη και δεν το μάθαμε.

Αλλά τι συζητάμε τώρα, ο δεσπότης τέτοια εποχή θα είναι μάλλον πνιγμένος στη δουλειά με τα του «οίκου μας», αφού θα σχεδιάζει να εντοπίσει, να συλλάβει και να οδηγήσει στην Ιερά Εξέταση μερικές χιλιάδες παπάδες και καλόγριες (με σταυρούς, ζαρτιέρες και τα συναφή) που φοβάται μήπως και κατακλύσουν τους δρόμους… Ή μήπως πιστεύει ότι οι συγκεκριμένες «στολές» αποσκοπούν στην «ηρωοποίηση» του κλήρου (με μια λογική του τύπου «τι να ντυθώ φέτος… παπάς ή Μπάτμαν;»).

Προσβάλλονται, λέει ο μητροπολίτης, από το άρμα ο Χριστός, η θρησκεία και οι «πιστοί» του Ληξουρίου… και αναρωτιέται πώς είναι δυνατόν να «καρναβαλίσουν» το «ιερώτερον πρόσωπον του Ιησού». Και εμείς όμως αναρωτιόμαστε:

. Πρώτον, εάν ο Σπυρίδων έχει την παραμικρή ιδέα σε ποιον αναφέρεται… όταν μιλάει εξ ονόματος των «Παλικισιάνων». Του υπενθυμίζουμε ότι και το Ληξούρι έχει το δικό του… άγαλμα, που συμβολίζει με τον καλύτερο τρόπο το πνεύμα που διακατέχει τους κατοίκους του: πρόκειται για τον σατιρικό ποιητή και (δις) αφορισμένο για «βλασφημία» Ανδρέα Λασκαράτο.

. Δεύτερον, και κυριότερον, αναρωτιόμαστε και απορούμε πώς είναι δυνατόν η Εκκλησία – εν προκειμένω της Κεφαλλονιάς – να έχει την πολυτέλεια να ασχολείται με όσους «καρναβαλίζουν» την ώρα που άλλοι έχουν βάλει κάτω τον λαό και τον «κανιβαλίζουν». Η εξαθλίωση και η εξόντωση των πολιτών στο όνομα του κέρδους δεν προσβάλλουν δηλαδή… τον χριστιανισμό;

Οι αγιασμοί, από εκπροσώπους του τοπικού κλήρου, των γραφείων της Χρυσής Αυγής συνάδουν με τον λόγο του Χριστού; Πάντως δεν αποκλείεται ο μητροπολίτης να δίνει στο ληξουριώτικο καρναβάλι την πραγματική του διάσταση, αφού, στην προσπάθειά του να αναδείξει την κρισιμότητα του ζητήματος, μας πληροφορεί ότι «οι εικόνες» από τις επικείμενες εκδηλώσεις «θα κάνουν τον γύρον του κόσμου».

Ε, και; Αυτός είναι ο στόχος του καρναβαλιού, σεβασμιότατε… Μια χαρά το διαφημίζετε το καρναβάλι στο Ληξούρι.

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1751 στις 14 Μαρτίου 2013

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 15.3.2013, Β. Λορεντζάτος